پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف 2 خودرو

رانندگان باید در زمان خرابی و تصادف از علایم هشداردهنده استفاده کنند

به گفته سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ، رانندگان در موقع خرابی خودرو موظفند از علایم هشداردهنده استفاده کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مهدی نامجو سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ در خصوص توقفات نا ایمن در حاشیه بزرگراه‌های شهر تهران توضیح داد. نامجو در خصوص توقفات ناایمن و حادثه ساز گفت: یکی از چالش‌های […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۰

به گفته سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ، رانندگان در موقع خرابی خودرو موظفند از علایم هشداردهنده استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مهدی نامجو سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ در خصوص توقفات نا ایمن در حاشیه بزرگراه‌های شهر تهران توضیح داد.

نامجو در خصوص توقفات ناایمن و حادثه ساز گفت: یکی از چالش‌های آمد و شد وسایل نقلیه در محور‌های بزرگراهی و آزادراهی و حتی معابر معابر خارج از شهر بحث توقفات ناایمن وسایل نقلیه است.

وی ادامه داد: توقفات ناایمن به توقفاتی که در خطوط حرکتی و در سطح سواره رو معابر و حاشیه راه‌ها خارج از نقاط پهلوگاهی و توقفگاهی بدون نصب تابلو‌ها و علایم هشدار دهنده انجام می‌شود گفته می‌شود که افزیش تصادفات را نیز در بر دارد.

نامجو گفت: این توقفات ناایمنی که راجع به آن صحبت می‌کنیم معمولا به دو شکل اتفاق می‌افتد که بعضی از آن‌ها ارادی هستند و برخی غیر ارادی است که در توقفات غیر ارادی مثل نقص فنی وسیله نقلیه و خراب شدن خودرو‌ها است و مثل تصادفاتی که اتفاق می‌افتد و وسایل نقلیه در سطح معابر به همین واسطه متوقف می‌شوند برخی مواقع نیز روی می‌دهد که توقفات توقفات ارادی است مثل توقف در حاشیه معابر برای عرضه کالا و توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه‌ها جهت استراحت کوتاه و جهت پرسیدن آدرس و جهت خرید کالا که به صورت ارادی انجام می شود.

وی همچنین افزود: برابر قانون اگر وسیله نقلیه‌ای در سطح معابر متوقف شد راننده وسیله نقلیه موظف است که تمام سعی و تلاش خود را جهت خارج کردن وسیله نقلیه از خطوط حرکتی انجام دهد و راه سایر وسایل نقلیه را مسدود ننماید و مزاحمتی برای سایر وسایل نقلیه و عابرین ایجاد نکند و هیچ گونه ترافیکی به این خاطر درست ننماید.

وی گفت: اگر به هر دلیلی امکان کنار نکشیدن وسیله نقلیه وجود نداشته باشد راننده حتما می‌بایست تابلو و علایم هشداردهنده مثل مثلث خطر که در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از فاصله ۱۰۰ یا ۱۵۰ متری یکی در پشت وسیله نقلیه معیوب و دیگری در پهلوی وسیله نقلیه حتما نصب نماید. در سایر جاده‌ها نیز این علایم هشداردهنده می‌بایست در ۷۰ متری نصب گردد و اگر این خرابی در سر پیچ‌ها که محدودیت دید کمتری دارد روی دهد حتما می‌بایست این علایم در فاصله ۲۰۰ متری نصب گردد که رانندگانی که از پشت سر به این خودرو نزدیک می‌شوند فرصت عکس العمل را داشته باشند.

وی افزود: این خرابی چه در روز اتفاق افتاده و چه در شب رانندگان حتما می‌بایست از فلاشر خودروی خود یا همان جبران نما استفاده نمایند که با این کار ما در واقع داریم وجود خطر را به رانندگان اعلام می‌نماییم و با این اقدام رانندگان این آمادگی را پیدا می‌کنند که از بروز حوادث جلوگیری نمایند.

نامجو بیان کرد: برخی اوقات این توقفات ممکن است باعث بروز حوادث و تصادفات گردد که پلیس با این توقفات به شدت و طبق قانون برخورد می‌نماید و مثلا اگر در آزادراه‌ها باشد برابر ماده ۴ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن موجب تقصیر در تصادف خواهد بود و در سایر راه‌ها با بررسی جمعی جهات و شرایط موجود توسط کارشناسان راهور حتما سهم تقصیر لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این توقفات موجب تصادف نگردد به لحاظ خودداری از کنار کشیدن خودرو حتی در تصادفات نیز اعمال قانون خواهد شد و در توقفات حاشیه‌ای نیز از طریق تابلو‌ها مطلقا ممنوع که در حاشیه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نصب شده نیز به رانندگان اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام \ منبع: میزان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی