پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زوندا Revolucion

زوندا Revolucion ، پادشاه جدید جهنم سبز

در سال 2010 ، زوندا آر توانست با زمان 6 دقیقه و 47 ثانیه نامش را در بین سریع ترین های جهنم سبز ثبت کند.پس از گذشت 5 سال آخرین زوندای تاریخ (نسخه Revolucion) ، پا را فراتر گذاشت و با رکورد زمانی حیرت‌انگیز 6 دقیقه و 30 ثانیه ،همه را متعجب نمود. مالک این […]

javankhodro
سه شنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۴

در سال 2010 ، زوندا آر توانست با زمان 6 دقیقه و 47 ثانیه نامش را در بین سریع ترین های جهنم سبز ثبت کند.پس از گذشت 5 سال آخرین زوندای تاریخ (نسخه Revolucion) ، پا را فراتر گذاشت و با رکورد زمانی حیرت‌انگیز 6 دقیقه و 30 ثانیه ،همه را متعجب نمود.

مالک این زوندا ،  “کریس سین (Kris Singh)” به‌تازگی تصویری از خودروی خود با عنوان “پادشاه جدید نوربرگ‌رینگ” به اشتراک گذاشته که در کنار انتشار اطلاعات آن در صفحات فیسبوک لاوکارز (LoveCars) و اِش‌می150 (Shmee150) گواهی بر این خبر است ، اما هنوز خود کمپانی به‌صورت رسمی این مساله را تایید نکرده است.این زوندا که ارزشی معادل 2.2 میلیون دلار دارد ، از موتور تنفس طبیعی 6 لیتری V12 آاِم‌گ با خروجی 800 اسب بخار و 730 نیوتون‌متر قدرت می‌گیرد.استفاده از شاسی کربن-تیتانیوم مونوکوک (Monocoque) و وزن بسیار خوب 1070 کیلوگرمی باعث شده تا نسبت قدرت/وزن به 780 اسب بخار بر تن برسد. ترمزها از دو نوع DRS و برمبو هستند که دیسک‌های کربن سرامیکی با فناوری فرمول 1 در دل خود دارند.

 کیت هواسُر (آئرودینامیک) کامل بدنه نیز شامل باله ثابت و غول‌پیکر عقب، هدایتگر هوا (Deflector) روی کاپوت جلو و متعادل‌کننده (Stabilizer) درپوش محفظه پیشرانه می‌شود.

این نسخه زوندا تنها به 5 دستگاه محدود شده است  و طراحی‌اش در غالب یک خودروی پیست مجهز به لاستیک‌های مسابقه‌ای صورت گرفته ، از این رو زمان مذکور را نمی توان به عنوان رکورد رسمی یک خودروی به‌اصطلاح Production در پیست قلمداد کرد، پس بهتر است پاگانی خودش اظهارنظری کند تا قضیه روشن شود.

زوندا Revolucion زوندا Revolucion زوندا Revolucion

 

به نقل از پدال

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی