کودکان زیر 12 سال را در صندلی های جلو خودرو قرار ندهید!

به گفته کارشناس راهور فاتب، کمربند ایمنی صندلی های جلو برای نگه داشتن افراد بزرگسال طراحی شده و به هیچ عنوان بازدارندگی مناسبی برای کودکان زیر ۱۲ سال ندارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس راهور فاتب اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل اینکه کودکان سیستم عضلانی ضعیف و شکننده‌تری نسبت به بزرگسالان دارند، زمانی که در صندلی جلو بنشینند، کمربند برای آن‌ها اثری ندارد و با کوچک‌ترین ترمز ناگهانی پرتاب و سر و اندام آنان با متعلقات جلوی خودرو برخورد می‌کند.

وی افزود: کودکان در چنین مواقعی درکی از خطر ندارند و به دلیل اندام کوچک‌شان واکنش‌ مناسبی نخواهند داشت و از این رو بیشترین میزان آسیب‌ها و صدمات از جمله شکستگی دنده‌ها و جمجمه در این حوادث افزایش می‌یابد.

این کارشناس راهور فاتب ادامه داد: بسیازی از خودروها دارای سیستم ایربک و سنسور کیسه هوا در جلوی داشبورد هستند که اگر کیسه هوا با یک ترمز ناگهانی باز شود، باعث آسیب به کودک می‌شود، چون این موارد بر اساس جثه و آناتومی بچه طراحی نشده است.

جوانبخت توصیه کرد: بچه‌ها به هیچ‌وجه ترک‌نشین پشت موتورسیکلت نباشند و در صورت اجبار، سعی شود بچه در جلوی راکب قرار بگیرد که اگر اتفاقی افتاد، راننده بتواند مانع شود.

گزارش خودرو

وی گفت: بارها شاهد بودیم لباس دختر بچه‌ای به میان پره‌های موتورسیکلت گیر کرده، تعادل پدر به هم خورده و با هم به زمین برخورد کردند و برخورد سر بچه با جدول باعث فوت او شده است.

جوانبخت ادامه داد: کودکان در بیشتر حوادث با یک تصمیم نادرست والدین دچار قطع نخاع، معلولیت‌ها، قطع شدن عضو و حتی فوت می‌شوند.

این مقام راهور فاتب بیان کرد: یکی از این تصمیمات نابجایی که با آن مواجه شدیم، خرید موتور سیکلت برای کودک 13 ساله‌ای بود که برابر قوانین و آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی بچه‌های کوچک به هیچ وجه حق استفاده از موتور سیکلت را ندارند و این پدر و مادر بنا بر تقاضای بچه خیلی غیر مسئولانه عمل کرده بودند.

وی در خصوص مورد مذکور توضیح داد: در اولین مرحله که موتور سیکلت در اختیار کودک قرار گرفت به پارکی رفتند تا اولین تجربه را داشته باشد و چون آموزشی برای این ماجرا ندیده بوده و در سنی نیست که به موقع عکس العملی مناسب را از خود نشان دهد با اولین برخورد در بوستان نمی‌تواند موتور خود را کنترل کرده و با جدول برخورد می‌کند و متاسفانه در همان محل فوت می‌کند.

انتهای پیام/

حین رانندگی به جلو نگاه کنید! / بیشترین عامل تصادفات در تهران چیست؟

تلفن همراه، متهم شماره یک تصادفات | همراهی نامطمئن برای رانندگان!

این خودروهای نحس!/ افراد مشهوری که تصادف رانندگی آن ها را به کام مرگ کشاند

تصادفات جاده ای چطور کاهش می یابد؟

پلیس علت واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان اعلام کرد

تهران، هر یک دقیقه یک تصادف! | پایتخت هر ۱۵ دقیقه شاهد یک تصادف جرحی است

بیشترین تصادفات در تهران مربوط به عابر پیاده است

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!