پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرعت غیر مجاز

جریمه، نمره منفی، احضار و اخذ تعهد در انتظار رانندگان حادثه ساز!

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برای رانندگانی که با سرعت زیاد حرکت می کنند، ضمن 200 هزار تومان اعمال قانون و ثبت نمره منفی، برای این نوع رانندگان برنامه ویژه ای داریم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به نقش قرارگاه سرعت در […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳ شهریور ۱۴۰۰

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برای رانندگانی که با سرعت زیاد حرکت می کنند، ضمن 200 هزار تومان اعمال قانون و ثبت نمره منفی، برای این نوع رانندگان برنامه ویژه ای داریم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ به نقش قرارگاه سرعت در کاهش تخلفات پرداخت و اظهار داشت: پس از اخذ تخلف حتی یکنفر برای بار دوم به این قرارگاه مراجعه نکرده است.

سرهنگ رازقی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ برای مدیریت سرعت در شهر تهران برنامه ریزی های متعدد انجام داده و کاهش و کنترل سرعت های غیر مجاز وسایل نقلیه را به روش‌های مختلف در برنامه خود قرارداده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد:در دسته‌بندی سرعت‌های غیر مجاز سه سطح با میزان جریمه متفاوت تعیین شده است؛ اگر سرعت بیش از 30 کیلومتر از حد مجاز باشد مبلغ 60 هزار تومان جریمه دارد؛ در سرعت بیش از 30 تا 50 کیلومتر از حد مجاز ضمن اعمال قانون 200 هزار تومانی، 5 نمره برای وسایل نقلیه شخصی و 10 نمره منفی برای وسایل نقلیه عمومی ثبت می شود.

سرهنگ رازقی افزود: در سرعت‌های بالای 50 کیلومتر با توجه به خطر آفرینی هم برای فرد راننده و هم دیگر رانندگان، ضمن 200 هزار تومان اعمال قانون و ثبت نمره منفی، برای این نوع رانندگان برنامه ویژه ای داریم.

وی گفت: در قرارگاه کنترل سرعت با توجه به رصد روزانه سرعت با استفاده از سامانه‌ها، رانندگانی که سرعت های بالا و خطر آفرین دارند از طریق پیامک و یا تماس تلفنی به پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ احضار شده و می‌بایست حضور یافته و ضمن آموزش هایی که می‌بینند توجیه شوند؛ در ضمن از این رانندگان تعهد اخذ می‌شود که دیگر مرتکب این تخلف حادثه ساز و خطرناک نشوند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اشاره کرد: این کار، تبعات بسیار خوبی داشته است چراکه از زمانی که این طرح را اجرا کرده ایم هیچ راننده ای دوباره این تخلف را تکرار نکرده و همه کسانی که این تعهد را داده و آموزش ها را گذرانده اند برای بار دوم این تخلفات را انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

بیش از 35 درصد تصادفات تهران به علت عدم توجه به جلو است

اگر اعتبار گواهینامه تان تمام شد نگران نباشید/ اتمام تاریخ اعتبار گواهی‌نامه دلیلی برنداشتن آن نیست

برنامه های مسیریابی می تواند اطلاعات خوبی به رانندگان ارائه دهد

۴۷۰ هزار خودرو تا به این لحظه اعمال قانون شدند

نرخ جریمه تردد خودروهای کاربراتوری چقدر است؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی