پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو برقی

روسیه هم به سراغ برقی سازی ناوگان خودرویی خود می رود

دولت روسیه قصد دارد تا راستای توسعه بهره گیری از خودروهای برقی اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دولت روسیه اخیرا از برنامه خود برای ارائه مشوق در راستای بالا بردن استفاده از خودروهای برقی در این کشور رونمایی کرده است. هدف از اجرای این برنامه‌ها بالا […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۹ شهریور ۱۴۰۰

دولت روسیه قصد دارد تا راستای توسعه بهره گیری از خودروهای برقی اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دولت روسیه اخیرا از برنامه خود برای ارائه مشوق در راستای بالا بردن استفاده از خودروهای برقی در این کشور رونمایی کرده است. هدف از اجرای این برنامه‌ها بالا بردن قابل توجه سهم خودروهای برقی در این کشور در کمتر از 10 سال آینده است.

هزینه این طرح‌ها 7.9 میلیارد دلار برآورد می‌شود که قرار است، بخش خصوصی 6.7 میلیارد دلار آن را تامین کند. بخش قابل توجهی از این پول قرار است صرف توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در روسیه شده و بخش دیگری از آن هم برای توسعه فناوری سلول‌های سوختی هیدروژنی و یا طرح‌های جایگزین خودروهای برقی تخصیص داده خواهد شد.

در عین حال دولت روسیه می‌خواهد 25 درصد یارانه به خودروهای برقی اختصاص دهد.

روس‌ها می‌خواهند طی 8 سال آینده و تا سال 2030 تعداد خودروهای برقی در این کشور را به 730 هزار دستگاه برسانند. در کوتاه مدت هم تا سال 2024 تعداد خودروهای برقی به 25 هزار دستگاه خواهد رسید. هم اکنون حدود 11 هزار دستگاه خودروی برقی در روسیه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن را اتوبوس‌های برقی، در مسکو و دیگر شهرهای این کشور تشکیل می‌دهد.

بر اساس برنامه‌ریزی کرملین، سهم خودروهای برقی از کل خودروهای سواری در بازار این کشور تا سال 2030 باید به حداقل 10 درصد افزایش یابد.

بر اساس این طرح به ازای هر 10 خودروی برقی یک جایگاه شارژ در روسیه ایجاد شده و بنابراین باید در 8 سال آینده 73 هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این کشور ایجاد شود.

بنا به گفته یکی از مقامات وزارت صنعت و تجارت روسیه این کشور هم اکنون در حال مذاکره با خودروسازان خارجی برای تولید و فروش خودروهای برقی در این کشور است. دولت روسیه همچنین می‌خواهد عوارض آزادراهی را برای خودروهای برقی حذف کرده و به تولیدکنندگان وسایل کم‌آلاینده و پاک وام کم‌بهره دهد.

این مقام روس گفت: مهم‌ترین بخش کار حمایت از تولید خودروهای الکتریکی و بالا بردن تقاضا برای آن است. فراهم کردن شرایط لیزینگ و رایگان شدن عوارض آزادراهی از جمله طرح‌های مدنظر دولت روسیه است.

انتهای پیام/ منبع: فارس

برق یا بنزین، حامی محیط زیست هستید یا جیب خود؟

آینده الکتریکی/ بررسی برترین شرکت های تولیدکننده خودرو برقی

احیای تکنولوژی فراموش شده/ مرور کوتاهی بر تاریخچه یکصد ساله خودروهای هیبریدی

لاک‌پشت‌های 4 چرخ!/ آشنایی با 10 خودرو کم سرعت دنیا

آشنایی با کیا EV6

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی