پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رولزرویس گوست (2)

گرامیداشت به سبک لوکس ساز بریتانیایی

اقدام جالب و خلاقانه شرکت رولزرویس به مناسبت گرامیداشت 144 امین سالگرد تولد چارلز استوارت رولز (Charles Stewart Rolls)، کسی که شرکت رولزرویس را بنیان نهاده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به منظور گرامیداشت 144 امین سالگرد تولد چارلز استوارت رولز (Charles Stewart Rolls)، کسی که شرکت رولزرویس را بنیان نهاده و بخشی […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

اقدام جالب و خلاقانه شرکت رولزرویس به مناسبت گرامیداشت 144 امین سالگرد تولد چارلز استوارت رولز (Charles Stewart Rolls)، کسی که شرکت رولزرویس را بنیان نهاده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

به منظور گرامیداشت 144 امین سالگرد تولد چارلز استوارت رولز (Charles Stewart Rolls)، کسی که شرکت رولزرویس را بنیان نهاده و بخشی از نام خود را به آن هدیه داد، این خودروساز بریتانیایی اقدام به یک عمل خلاقانه زده است.

رولزرویس سدان میان‌سایز خود یعنی گوست را برای سفری کوتاه به شهر لندن فرستاده تا با حضور در چندین مکان، مراحل مختلف زندگی بنیان‌گذار رولزوریس را مرور کند.

نخستین ایستگاه این سفر احساسی، جایی نیست جزء پلاک 35 در خیابان هیل در منطقه می فر (Mayfair) که آقای چالز استوارت رولز در تاریخ 27 آگوست 1877 در آن متولد شد.

وی به عنوان سومین پسر یک لرد، توانست امکانات رفاهی و تحصیلی خوبی را تجربه کند. اما شریک آینده او یعنی هنری رویس در شرایطی زندگی می­‌کرد که مجبور شد در سن 10 سالگی به عنوان مامور رساندن پیام‌های تلگراف شروع بکار کند. نکته جالب اینکه او در دفتر پستی منطقه می فر مشغول به کار شد بنابراین ممکن است پیغامی را هم به منزل شریک آینده خود تحویل داده باشد.

رولزرویس گوست (1)

توقف بعدی در پلاک 119 خیابان پیکادلی است، محل سابق کلوپ سلطنتی هوایی که تا سال 1961 در آن مکان قرار داشت. این کلوپ در سال 1901 توسط آقای رولز افتتاح شده و وی در همین مکان فعالیت هوایی خود به عنوان یک بالون‌سوار را آغاز کرد. وی در طول عمر خود 170 پرواز موفق با بالون را تجربه کرد و در سال 1903 برای موفقیت در طولانی‌ترین سفر با بالون هوای گرم، موفق به کسب مدال طلائی Gordon Bennett شد.

چارلز رولز علاوه بر کسب چندین افتخار دیگر در هوانوردی، کلوپ سلطنتی خودرو (RAC) را نیز افتتاح کرد که باعث ملاقات او با هنری رویس در سال 1904 شد.

رولزرویس گوست (3)

در نهایت رولزوریس گوست در خیابان کاندیت (Conduit Street) توقف می­‌کند، جایی که در طول بیشتر سال‌های قرن بیستم، به عنوان دفتر مرکزی شرکت رولزرویس شناخته می‌­شد. درحقیقت آقای رولز از سال 1905 که این دفتر تاسیس شد تا زمان مرگ نابه‌هنگام خود در سال 1910 در اثر یک سانحه هوایی، در این محل حاضر می‌­شد.

مدیرعامل فعلی رولزرویس ، شخصیت بی­‌پروا، شجاع، ماجراجوی چالز استوارت رولز به همراه تمایل او برای عبور از حد و مرزها را بهانه­‌ای محکم برای ترتیب دادن سفر گوست در لندن دانسته، که به تعریف قصه تاسیس این خودروساز برای نسل جوان منجر شده است.

انتهای پیام/ منبع: باما

فراتر از کاربرد!/ با عجیب ترین آپشن های خودرویی آشنا شوید

نگینی در دل کاخ/ گزارشی از موزه خودروهای تاریخی مجموعه سعد آباد

رولزرویس دم قایقی با برچسب قیمت 28 میلیون دلاری!

گران ترین و جذاب ترین آپشن های خودرو

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی