پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تکنولوژی کاهش سروصدا در فورد

فورد موندئو با تکنولوژی کاهش سروصدا ،پریمیوم می شود

فورد تصمیم دارد با معرفی تکنولوژی برای کاهش سروصدا در موندئو ویگنل ،نگاه به این خودرو را به یک خودروی پریمیوم تغییر دهد. موندئو سری 5 یک خودروی مجهز بوده ، بااین‌حال این خودروی دیفرانسیل جلو و سایز متوسط فورد نمی‌توانست ارزش‌های خود را در کلاس رقابتی سدان کامپکت (که با خودروهای آئودی، ب ام […]

javankhodro
چهارشنبه - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

فورد تصمیم دارد با معرفی تکنولوژی برای کاهش سروصدا در موندئو ویگنل ،نگاه به این خودرو را به یک خودروی پریمیوم تغییر دهد.

موندئو سری 5 یک خودروی مجهز بوده ، بااین‌حال این خودروی دیفرانسیل جلو و سایز متوسط فورد نمی‌توانست ارزش‌های خود را در کلاس رقابتی سدان کامپکت (که با خودروهای آئودی، ب ام و، مرسدس بنز و جگوار اشغال شده) به اثبات برساند. بر همین اساس این خودروساز آمریکای تلاش کرده است که با تریم ویگنل یعنی تریم سطح بالای این خودرو همه‌چیز را از نو رقم بزند.این امر باعث شد که مجموعه‌ای از تغییرات در طراحی بیرونی و داخلی خودرو ایجاد شود.

تکنولوژی کاهش سروصدا در فورد

ویگنل ، با کنار هم گذاشتن قوی‌ترین پیشرانه‌ی این سری و تکنولوژی کاهش سروصدا ظرافت و پالودگی خود را به رخ رقیبان می‌کشد.در این میان مهندسان سونی،با تنظیم سیستم صوتی ویگنل با 12 اسپیکر باکیفیت و یک آمپلی‌فایر DSP تجربه آکوستیکی فوق‌العاده‌ای را در درون خودرو برای سرنشینان به وجود آورده‌اند.این سیستم صوتی که تا حدی مانند سیستم صوتی هدفون‌ها می باشد ، با استفتده از سه میکروفن درون کابین سروصداهای نامطلوب موتور و سیستم انتقال قدرت را تشخیص می‌دهد و این صداها را با امواج صوتی مخالفی خنثی می‌کند.این امواج مخالف که از سیستم صوتی پخش می شود بر روی سرنشینان تاثیر نامطلوبی ندارند.

تکنولوژی کاهش سروصدا در فورد تکنولوژی کاهش سروصدا در فورد

اما بخش دیگری از این پکیج ، شیشه‌های آکوستیک به کار رفته در این خودرو می باشد.این شیشه‌ها عایق صوتی باکیفیتی هستند و صدا را از شیشه‌های جلو و کناری عبور نمی‌دهند.

علاوه بر این فورد اعلام کرده است که قسمت زیرین ماشین هم ، مجهز به عایق صوتی می باشد و رینگ‌ها و درب عقب هم بر اساس کاهش سروصدا ساخته شده‌اند.

موندئو ، یکی از اولین خودروهای اروپایی فورد است که از تیم خودرویی هارمونی بهره‌مند شده است.این تیم تمام سروصداهای کابین، سیستم روشنایی کابین و احساس تسلط بر خودرو از صدای تیک‌تیک چراغ‌راهنما تا صدای گرم‌کن شیشه‌ی عقب را کنترل می کند.

تکنولوژی کاهش سروصدا در فورد

با این ویژگی‌ها به نظر شما اگر موندئو ویگنل یک خودروی پریمیوم نباشد چه خودروی دیگری می‌تواند پریمیوم باشد؟

به نقل از پدال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی