پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون

لزوم تامین منابع مالی تولیدکنندگان خودروهای سنگین

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: خودروهای سنگین داخلی توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند، اتوبوس هیبریدی تولیدی مپنا نیز گواهی بر این ادعا است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدجواد حسینی کیا درباره ضرورت رفع مشکلات حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نقش خودروهای سنگین در صادرات […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: خودروهای سنگین داخلی توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند، اتوبوس هیبریدی تولیدی مپنا نیز گواهی بر این ادعا است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدجواد حسینی کیا درباره ضرورت رفع مشکلات حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نقش خودروهای سنگین در صادرات غیرنفتی، گفت: در شرایط کنونی فرسودگی حمل‌ونقل جاده‌ای مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان ایجاد کرده در حالیکه واحدهای تولیدی داخلی می‌توانند نیاز کشور به خودروهای سنگین را تامین کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که مپنا تجربه ساخت اتوبوس هیبریدی را در کارنامه خود دارد و ایران خودرو دیزل نیز می‌تواند همراه با سایر تولیدکنندگان این نیاز را برطرف کند نباید از این ظرفیت غافل شد البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تحقق این امر در گرو تامین منابع مالی موردنیاز آنها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم تا علاوه بر موضوع رونق تولید اموری مانند کارآفرینی، جلوگیری از خروج ارز، افزایش دانش و… نیز محقق شود، اضافه کرد: در صورتی که اعتبارات موردنیاز تولیدکنندگان داخلی تامنی شود، می‌توانند تمام نیاز خودرویی کشور برای حمل و نقل و کمک به صادرات غیرنفتی را تامین کنند و نیازی به واردات نیست.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خودروهای سنگین تولید داخل توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند و اتوبوس هیبریدی تولیدی مپنا نیز گواهی بر این ادعا است مشروط بر حمایت درست و برنامه ریزی شده از آن‌ها.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

صنعت تولید خودروهای سنگین با 3600 دستگاه تهدید شد

فرصت یک ماهه به رانندگان خودروهای سنگین برای تامین لاستیک

کیفیت خودروهای سنگین در مسیر رشد | کسب ۵ ستاره کیفی توسط ۳ خودرو

اجرای طرح کامیون در 46 نقطه از پایتخت

افزایش تولید کاهش قیمت را به دنبال دارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی