پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن موتور

فروش و عرضه روغن موتور تنها مختص عاملین و خریداران عضو سامانه جامع تجارت

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: از ۱۷ مهرماه فروش و عرضه محصولات روغن موتور صرفا به عاملان و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت دارای کد هستند، منوط شده و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد. به گزارش […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۰

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: از ۱۷ مهرماه فروش و عرضه محصولات روغن موتور صرفا به عاملان و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت دارای کد هستند، منوط شده و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

عباس تابش اظهار کرد: جلسات مستمر و پیگیری‌های اثر بخش در روند مطلوب طرح استقرار سامانه جامع تجارت نقش مهمی داشته است و چهار شرکت تولیدکننده روغن موتور از هفته آینده به صورت آزمایشی به عرضه و فروش محصولات خود در سامانه جامع به نمایندگان و عاملینی که کد نقش دریافت کرده اند، اقدام خواهند کرد.

وی افزود: از 17 مهرماه نیز فروش و عرضه محصولات به عاملین و خریداران دارای پروانه کسب که در سامانه جامع تجارت نقش داشته باشند منوط می‌شود.

همچنین به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مکاتبه‌ای که به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ خواهد شد، از 17 مهرماه عرضه و فروش این محصولات، صرفاً به خریدارانی که دارای کد نقش در سامانه جامع تجارت هستند، انجام خواهد شد و در غیر این صورت عرضه خارج از شبکه و تخلف محسوب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان شروع پروژه و به تبع آن مبنای گزارش گیری اطلاعات تولید، فروش و موجودی واحدهای تولیدکننده در سامانه از مورخ 20 شهریور انجام می‌شود، واحدهای تولیدکننده و شرکت های پخش موظف هستند موجودی خود تا مورخ 20 شهریور را احصاء و در قالب سند انبارگردانی کاهشی در بخش اظهار خروج کالا در سامانه ثبت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان کرد: در زمینه پوشک، واحدهای تولیدی باید اطلاعات تولید و بویژه فروش خود به تفکیک خریداران را مبتنی بر واحد اندازه گیری اعلامی در سامانه ثبت نمایند و از تاریخ 17 مهرماه کلیه مراجع و دستگاه های متولی مکلفند صرفا بر مبنای اطلاعات مندرج در سامانه در خصوص عملکرد شرکت­ های مذکور از تامین مواد اولیه تا فروش محصول نهایی و … اقدام کنند.

به گفته تابش در مرحله بعدی فروش انواع پوشک و پودر شوینده صرفا باید به خریدارانی که دارای کد نقش هستند انجام شود و بر این اساس کلیه عوامل توزیع و عرضه مکلف به اخذ کد نقش و ثبت نام در سامانه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی