پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دلایل خرابی کیت تسمه تایم در خودرو رنو ال 90 چیست؟

امروزه خودروی برند رنو توسط بسیاری از مردم استفاده می شود و دلیل این استفاده عالی بودن این ماشین ها از لحاظ فنی و بدنه ایمی باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو امروزه خودروی برند رنو توسط بسیاری از مردم استفاده می شود و دلیل این استفاده عالی بودن این ماشین ها از لحاظ […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

امروزه خودروی برند رنو توسط بسیاری از مردم استفاده می شود و دلیل این استفاده عالی بودن این ماشین ها از لحاظ فنی و بدنه ایمی باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

امروزه خودروی برند رنو توسط بسیاری از مردم استفاده می شود و دلیل این استفاده عالی بودن این ماشین ها از لحاظ فنی و بدنه ایمی باشد.

لوازم یدکی رنو نیز به این دلیل که ماشین های رنو پرمصرف می باشند، باید در بازارها با کیفیت های بالا وجود داشته باشند تا درصورت نیاز، مصرف کنندگان این خودروها بتوانند قطعات ماشین خود را تعویض کنند.

یکی از ماشین ها از برند رنو که در کشور ایران بسیار پرمصرف می باشد و ایرانیان بسیار از آن رضایت دارند، خودروی ال 90 میباشد. خودروی ال 90 از لحاظ موتوری و بدنه ای از بهترین ماشین های موجود در کشور ایران است.

حال ما در ادامه این مقاله در رابطه با خرید لوازم یدکی ال 90 و کیت تسمه تایم ال 90 اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم؛امیدواریم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی فرمایید.

ال ۹۰

خرید لوازم یدکی ال ۹۰

ال 90 یکی از محبوب ترین خودروهای تولیدی برند فرانسوی رنو است.

دلیل این محبوبیت، کیفیت بسیار مناسب و استاندارد و قیمت اقتصادی و مناسب این خودرو است که باعث شده است شما در خیابان هرروزه تعداد زیادی از این خودروها را مشاهده کنید

اگر خودرویی در یک کشور محبوبیت و مصرف بالایی داشته باشد، پس لوازم یدکی آن ماشین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خرید لوازم یدکی ال 90 نیز از این قضیه مستثنی نیست.

هر چه قدر که خودروی ال 90 شما عالی و استاندارد باشد، بالاخره در نهایت دچار خرابی یا تعمیر می شود و شما باید برای خریدلوازم یدکی ال 90 اقدام کنید.

شما در خرید لوازم یدکی ال 90 باید دقت داشته باشید که این لوازم مصرف شده یا به اصطلاح دسته دوم نباشد، زیرا ممکن استعملکرد خودروی شما را دچار نقص کند و باعث خرابی بیشتر خودروی شما شود. 

استقبال زیادی که مردم از این خودرو یعنی ال 90 کرده اند، باعث شده است که برای خرید لوازم یدکی ال 90 مشکلی نداشته باشند ودر سریع ترین زمان ممکن بتوانند این لوازم را تهیه کنند.

اگر چه انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید لوازم یدکی ال 90 همواره از دغدغه های دارندگان خودرو ال 90 می باشد، اما شما با خریدلوازم یدکی ال 90 از فروشگاه رنو پخش می توانید بدون دغدغه و هیچ مشکلی خریدهای خود را انجام دهید.

فروشگاه رنو پخش به صورت اختصاصی عرضه لوازم یدکی رنو و لوازم یدکی ال 90 را بر عهده دارد و همواره در تلاش است که رضایتمشتریان را جلب کند.

یکی از لوازمی که در باید خرید لوازم یدکی ال 90 دقت داشته باشید و توجه ویژه ای در خرید این قطعه داشته باشید، کیت تسمه تایمال 90 می باشد. در ادامه با شما خواهیم گفت که چرا خرید کیت تسمه تایم ال 90 اهمیت بسیاری دارد؟

مشخصات اجزای کیت تسمه تایم ال 90

کیت تسمه تایم ال 90 یکی از مهم ترین قطعات موتور خودرو می باشد و وظیفه این قطعه هماهنگ کردن و درگیر کردن بخش های داخلیموتور با حرکات دورانی میل لنگ است.

کیت تسمه تایم  ال 90 شامل یک عدد تسمه و یک بلبرینگ شیاری می باشد.

در کیت تسمه تایم ال 90 یک عدد بلبرینگ تسمه سفت کن نیز موجود می باشد.

اگر شما در خرید تسمه تایم ال 90 دقت نکنید و سهل انگاری کنید و یا این قطعه و اجزای آن را دیرتر از زمان ممکن تعویض کنید،خسارت های زیادی را برای خودروی خود به وجود آورده اید.

اگر تسمه شما پاره شود، خسارت ممکنه به موتور خودرو شما وارد می شود و خسارت های شدید و میلیونی را در بر خواهد داشت.

حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که دلایل خرابی کیت تسمه تایم ال 90 چیست و چه علائمی دارد؟

دلایل و علائم  خرابی کیت تسمه تایم ال 90

1-تولید صداهایی جیر جیر مانند از کاپوت 

اگر در زمان رانندگی با خودرو، صدای جیر جیر از کاپوت شما شنیده شد، باید در اولین فرصت خودروی خود را به تعمیرگاه برسانید.

زمانی که تسمه دینام در حال ساییده شدن  و جویدن باشد، صدایی مانند جیر جیر می دهد که دلیل این خرابی می تواند اتمام تاریخمصرف و خرابی تسمه تایم باشد.

البته ممکن است که تسمه از جای خود خارج شده باشد که در این صورت می توان با جا به جایی تسمه به جای خود، این مشکل را حلکرد.

این مورد یکی از مهم ترین دلایل خرابی کیت تسمه تایم ال 90 می باشد.

2-سفت و سخت شدن فرمان و سرد نشدن کولر

یکی دیگر از دلایل و علائم خرابی کیت تسمه تایم ال 90، سخت تر شدن کنترل ماشین است.

همان طور که می دانید فرمان های خودروی ال 90 هیدرولیک می باشند و اگر فرمان خودروی شما سفت شده و به دشواری می توانیدفرمان را حرکت دهید، با مشکل خرابی کیت تسمه تایم مواجه هستید.

اگر سرمای کولر خودروی شما نیز از سرمای معمول برخوردار نیست، خرابی در قسمت تسمه هیدرولیکی است.

3-بالا رفتن دور موتور به سرعت و داغ کردن خودرو

یکی از دلایل خرابی کیت تسمه تایم ال 90، بالا رفتن حرارت و گرمای خودرو در زمان حرکت می باشد.

اگر متوجه شدید که دور موتور خودروی شما بدون هیچ علتی در حال بالا رفتن می باشد و در قسمت کاپوت حرارت و گرمای زیادی حسکردید، شما باید تسمه تایم خودروی خود را چک کنید.

اگر در این حالت به رانندگی خود ادامه دهید، موتور خودروی شما بیش از حد داغ می شود و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلیهای بسیار بزرگی می شود.

4-پارگی یا ترک خوردن تسمه تایم

اگر شما در هنگام چک کردن موتور خودرو و اجزای فنی خودرو، متوجه پاره شدن یا ترک خوردن تسمه تایم شدید، در سریع ترین زمانممکن باید این مشکل را به کاربلدان بسپارید.

5-روشن شدن چراغ باتری

اگر در حین رانندگی، چراغ ماشین خودروی شما روشن شد، شما دیگر نباید به رانندگی ادامه دهید و باید در اولین فرصت خود را بهتعمیرکار برسانید.

باتری انرژی و برق تمام خودروی شما را تامین می کند. قطعاتی مانند ضبط، شارژر فندکی و چراغ ها از نیروی باتری استفاده میکنند.

این مواردی که گفته شد از مهم ترین دلایل خرابی کیت تسمه تایم ال 90 هستند و شما در صورت مشاهده این علائم و دلایل باید دراولین فرصت به تعمیرکار مراجعه کنید و مشکل خود را گزارش کنید.

امیدواریم که اطلاعات مفیدی را در رابطه با لوازم یدکی رنو، خرید لوازم یدکی ال 90 و دلایل خرابی کیت تسمه تایم ال 90 در اختیارشما قرار داده باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : ال ۹۰رپرتاژ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی