پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گران ترین پلاک جهان

گران ترین پلاک جهان به فروش گذاشته شد

به تازگی، یک پلاک خاص در آمریکا برای فروش آگهی شده که در صورت انجام این معامله، پلاک مورد بحث، گران ترین پلاک دنیا لقب خواهد گرفت. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو ماجرای پلاک های رند و گران قیمت مربوط به امروز و دیروز نیست. سال هاست ثروتمندان جهان برای اینکه خودرو گران […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۶ آبان ۱۴۰۰

به تازگی، یک پلاک خاص در آمریکا برای فروش آگهی شده که در صورت انجام این معامله، پلاک مورد بحث، گران ترین پلاک دنیا لقب خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

ماجرای پلاک های رند و گران قیمت مربوط به امروز و دیروز نیست. سال هاست ثروتمندان جهان برای اینکه خودرو گران قیمت شان از چیزی که هست منحصر به فردتر به نظر برسد، اقدام به خریداری پلاک های رند و گران قیمت می کنند. این چشم و هم چشمی در کشورهای عربی بسیار پررنگ تر است. اما در اینجا می خواهیم پلاک خاصی در آمریکا را معرفی کنیم که به اندازه ده ها سوپر اسپرت گران قیمت، قیمت دارد!

گران ترین پلاک جهان

 بعضی از پلاک های گران قیمت در آمریکا معنی بدی می دهند که متناسب با مالک آن خودرو است. بعضی دیگر نیز از آن جا که بسیار کمیاب هستند ارزش زیادی دارند. قیمت پلاک های خاص و کمیاب گاها با قیمت سوپرکارهای گران قیمت برابری می کند!

گران ترین پلاک جهان

به تازگی یک پلاک کالیفرنیا به‌صورت NFT (توکن غیرقابل معاوضه) در سایت OpenSea قیمت گذاری شده که ارزشی بیش از ۲۰ سوپر ماشین گران‌ قیمت دارد. قیمتی که برای این پلاک خاص در نظر گرفته شده ۲۴٫۴ میلیون دلار است! بله رقم را درست خواندید. در صورت فروش، این پلاک گران ترین پلاک دنیا لقب می گیرد.

گران ترین پلاک جهان

این پلاک تنها 2 کاراکتر دارد که هر دو هم حرف M لاتین هستند. در کالیفرنیا تا به‌حال بیش از ۳۵ میلیون پلاک ثبت شده است که از 2 تا 7 کاراکتر دارند. پیش‌تر بوگاتی شیرون و لافراری را با پلاک های 3 کاراکتری گران قیمت دیده بودیم. اما پلاک های 2 کاراکتری در آمریکا بسیار نادر هستند. به‌خصوص اگر هر دو کاراکتر آن ها یکسان باشد.

گران ترین پلاک جهان

جالب است بدانید در آمریکا تنها ۳۵ پلاک 2 کاراکتری با کاراکترهای یکسان داریم و همین باعث می شود این پلاک قیمت بسیار بالایی داشته باشد. علاوه بر این، این پلاک به‌صورت NFT (توکن غیرقابل معاوضه) هم ثبت شده که همانند آثار هنری دیجیتال بتوان اصالتش را اثبات کرد. در پشت این پلاک QR کد به‌صورت لیزری هک شده تا شناسایی ارزش و اصالت گران ترین گپلاک جهان به سادگی انجام شود.

گران ترین پلاک جهان

ثروتمندان علاوه بر خرید خودروهای گران قیمت، همیشه تمایل دارند خودرو خود را با یک پلاک خاص متمایز کنند. تصور کنید کسی میلیون ها دلار برای خرید خودرو خاص و تولید محدود خود هزینه کرده و دوست دارد خودرواش را از این هم خاص تر کند. قرارگیری تنها پلاک MM در جهان روی هر خودرویی، می تواند آن را خاص تر از هر خودرو دیگری سازد.

گران ترین پلاک جهان

تا امروز در آمریکا گران‌ ترین پلاک معامله شده با عدد ۱۱ با قیمت ۶۷۵ هزار دلار به‌فروش رسیده است. اما گران ترین پلاک جهان در ابوظبی به‌فروش رسیده است. روی این پلاک تنها عدد ۱ به چشم می خورد و در سال 2009 به قیمت ۱۴٫۸ میلیون دلار به‌فروش رسیده است. حالا اگر این پلاک آمریکایی با رقمی بیش از 15 میلیون دلار معامله شود، تبدیل به گران ترین پلاک خودرو در دنیا خواهد شد.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی