پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چطور وضعیت روغن گیربکس را برررسی کنیم؟

همانطور که پیشرانه خودرو به روغن نیاز دارد گیربکس های اتوماتیک هم نیاز به روغن دارند هرچه سطح روغن در جعبه دنده در شرایط خوبی قرار داشته باشد لذت رانندگی بهتری خواهید داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو همانطور که یک موتور به روغن موتور نیاز دارد، یک گیربکس اتوماتیک نیز باید با مایع […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

همانطور که پیشرانه خودرو به روغن نیاز دارد گیربکس های اتوماتیک هم نیاز به روغن دارند هرچه سطح روغن در جعبه دنده در شرایط خوبی قرار داشته باشد لذت رانندگی بهتری خواهید داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

همانطور که یک موتور به روغن موتور نیاز دارد، یک گیربکس اتوماتیک نیز باید با مایع گیربکس روغن کاری شود. این قطعه در خودرو چندین جزء متحرک دارد که مانند موتور به هم ساییده می‌شوند.

اجزای گیربکس اتوماتیک تنها زمانی می‌توانند بدون مشکل کار کنند که در حین کارکرد خودرو به طور مداوم روغن کاری شوند. هر نوع نشت مایع باعث ایجاد مشکلات بزرگ برای اجزای گیربکس و خود خودرو می‌شود. برای اطمینان از در دسترس بودن مقدار مناسب مایع گیربکس، باید به طور منظم مایع گیربکس اتوماتیک خود را بررسی کنید تا ببینید در چه سطحی است. اکثر سازندگان خودرو توصیه می‌کنند که سطح مایع را هر 6 هزار کیلومتر بررسی کنید.

ممکن است مواقعی پیش بیاید که بخواهید سطح مایع را زودتر بررسی کنید؛ به عنوان مثال، اگر در یک وسیله نقلیه اتوماتیک دنده را تعویض کنید و آن شروع به ریپ زدن کند، باید بلافاصله روغن گیربکس را بررسی کنید. در واقع، قبل از رفتن به مکانیکی این کار را انجام دهید، زیرا اغلب مکانیک ها سعی کنند خدمات غیر ضروری را برای خودروی شما انجام دهند که باعث ایجاد هزینه های اضافی می شود.

با دنبال کردن مراحل زیر برای بررسی مایع گیربکس اتوماتیک خودرو، رانندگی خود را به بهترین حالت تبدیل کنید:

اول سعی کنید لوله مایع گیربکس را پیدا کنید؛ در بسیاری از خودرو‌های جدیدتر، لوله مایع گیربکس برچسب دارد و شناسایی آن سخت نیست. اگر پیدا نکردید به دفترچه راهنمای مالک خودرو مراجعه کنید. میله‌ بازدید چیزی شبیه به دستگیره دارد تا بتوانید آن را از لوله جدا کنید، بنابراین ابتدا به دنبال دستگیره بگردید.

وظیفه میله این است که با تعویض دنده در حالت خنثی یا در حالت پارک و بالا بودن ترمز دستی اجازه کار کردن به موتور را می دهد؛ قبل از بیرون کشیدن میله از گرم بودن موتور مطمئن شوید (موتور را خاموش نکنید).

نوک انگشت اشاره خود را در مایع روی میله فرو کنید و مایع را بین انگشت و نوک شست خود بمالید. مایع انتقال روی میله باید صورتی و تقریبا شفاف باشد. اگر به نظر می‌رسد یا بوی سوخته می‌دهد یا ذراتی در آن وجود دارد، یک تخلیه مکانیکی داشته باشید و مایع را عوض کنید.

میله را با پارچه تمیز و بدون پرز پاک کنید. سپس آن را دوباره وارد کنید و دوباره بیرون بکشید. اگر مایع گیربکس شفاف است، اما به خط «پر» روی میله نرسیده است، از یک قیف استفاده کنید تا به اندازه کافی مایع انتقال را در لوله میله بریزید تا به خط برسد اما دقت کنید که بیش از حد پر نکنید! مایع گیربکس ماشین اکنون به درستی تنظیم شده است.

انتهای پیام/

یاتاقان زدن سانتافه و دلایل آن + پیشنهادهایی برای تعمیر موتور یاتاقان زده

حامی بدنه خودرو خود باشید/ چند روش ساده برای حفاظت از خودرو

نکاتی که هر راننده باید درباره روغن موتور خودرو بدانند

بهترین شیوه برای شست و شو خودرو در فصل سرد سال

چطور صدای سوت کشیدن ترمز خودرو را متوقف کنیم؟

نکات کنکوری تعمیر و نگهداری باتری خودرو!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی