پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

توقف موقت طرح عرضه خودرو در بورس

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بحث عرضه خودرو در بورس، به صورت کامل در کمیسیون صنایع منتفی نشده و تنها در بازه فعلی متوقف شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موضوع مذاکره برای عرضه خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۷ آبان ۱۴۰۰

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بحث عرضه خودرو در بورس، به صورت کامل در کمیسیون صنایع منتفی نشده و تنها در بازه فعلی متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: موضوع مذاکره برای عرضه خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند در بورس کالا، به کمیسیون ارتباطی ندارد و بحثی میان خود وزارت صمت و سازمان بورس و اوراق بهادار است و می‌توانند در این زمینه تصمیم بگیرند. یعنی می‌توانند بدون اعمال تصمیم کمیسیون، خودرو را مانند بسیاری دیگر از کالا‌ها (فولاد، سیمان و…) در بورس کالا عرضه کنند.

جدی تصریح کرد: طرح قیمت‌گذاری خودرو، بسیار مفصل بوده و یکی از مواد آن، عرضه خودرو در بورس کالا است. اما بررسی این ماده در حال حاضر متوقف شده و کمیسیون در حال بررسی ماده چهار طرح ساماندهی است که به مجلس مرتبط می‌شود و شورای نگهبان، آن را عودت داده بود.

وی افزود: بحث عرضه خودرو در بورس، به صورت کامل در کمیسیون صنایع منتفی نشده و تنها در بازه فعلی متوقف شده است و احتمال مطرح شدن دوباره آن وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در طرح مجلس، قرار بر تعیین قیمت پایه خودرو توسط شورای رقابت و پس از آن، عرضه در بورس است و اختلاف میان قیمت پایه و قیمتی که برای عرضه در بورس درنظر گرفته می‌شود، برای موارد پیش‌بینی‌شده دیگری هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: اقتصاد آنلاین

آیا عمر قیمت گذاری دستوری به پایان نرسیده است؟ / چه کسی پاسخگوی ضرر سهامداران خودرویی است؟

خودرو وارد تالار شیشه ای شد!

عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا/ قیمت‌گذاری اقلام و خودروهای مزایده‌ای توسط کارشناسان رسمی دادگستری

سوداگری با عرضه خودرو در بورس کنترل می شود

کنترل سوداگری در بازار با عرضه خودرو در بورس کالا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی