پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو وارداتی

واردات خودرو به طور قطع به تولید و اشتغال صنعت خودرو آسیب نمی رساند

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به طور قطع به اشتغال و تولید خودروسازان آسیبی وارد نمی‌کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به طور قطع به اشتغال و تولید خودروسازان آسیبی وارد نمی‌کند و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳ آذر ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به طور قطع به اشتغال و تولید خودروسازان آسیبی وارد نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به طور قطع به اشتغال و تولید خودروسازان آسیبی وارد نمی‌کند و کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: کمیسیون صنایع و معادن درمجلس یازدهم به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح سامان‌دهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد شود. بر این اساس در این مصوبه منابع ارزی مورد نیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشاء خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود.

وی در ادامه به قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و گفت: دیدگاه‌ها درباره قیمت‌گذاری دستوری مختلف است اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف صددرصدی قیمت گذاری دستوری خودرو که یک کالای اساسی برای مردم محسوب می‌شود، هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: اگر قیمت خودرو واقعی و نه بر اساس قیمت‌های دستوری باشد به طور قطع دست دلالان و اشخاصی که از خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، کوتاه‌ خواهد شد و خودرو بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

عباس‌پور اشاره کرد: طرح عرضه خودرو در بورس کالا طرح جدیدی است که نیازمند بررسی بیشتری است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

آیا قطعه سازان هم می توانند خودرو وارد کنند؟

با صادرات قطعه و خودرو می توان تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد

رفع موانع صادرات قطعات خودرو به سوریه به زودی

شورای نگهبان به دنبال مانع تراشی برای مصوبه خودرویی مجلس نیست!

خودروسازان هم می توانند خودرو وارد کنند؟/ جزئیات طرح واردات خودرو اعلام شد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی