پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ولنتینو

خداحافظی با اسطوره دنیای موتو جی پی

خبر کوتاه بود و تلخ ولنتینو روسی اسطوره مسابقات موتوجی پی به صورت رسمی از ادامه رقابت های موتورسواری کنار رفت و به فعالیت خود پایان داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 23 آبان سال 1400 روز تلخی برای دوست‌داران مسابقات موتو جی‌پی بود، چراکه اسطوره این رقابت‌های موتورسواری به صورت رسمی به فعالیت خود […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۶ آذر ۱۴۰۰

خبر کوتاه بود و تلخ ولنتینو روسی اسطوره مسابقات موتوجی پی به صورت رسمی از ادامه رقابت های موتورسواری کنار رفت و به فعالیت خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

23 آبان سال 1400 روز تلخی برای دوست‌داران مسابقات موتو جی‌پی بود، چراکه اسطوره این رقابت‌های موتورسواری به صورت رسمی به فعالیت خود پایان داد.

روسی 42 ساله در آخرین حضور خود در این مسابقات که در والنسیا اسپانیا برگزار می‌شد، اگرچه به رتبه دهم دست پیدا کرد ولی با مراسمی باشکوه به مناسبت خداحافظی‌اش از پیست بیرون آمد. در این مراسم حتی اسطوره فوتبال برزیل یعنی رونالدو نیز حضور داشت و پیراهن امضاشده خود را نیز به او اهدا کرد. بازیگران معروفی مانند تام کروز و کیانو ریوز و همچنین ورزشکارانی مانند راجر فدرر، رافائل نادال، لوئیس همیلتون، جانلوئیجی بوفون و آندره‌آ پیرلو از جمله کسانی بودند که به افتخار او پیام‌های ویدئویی ارسال کردند.

ولنتینو روسی (1)

گفته می‌شود روسی قصد دارد بعد از این وارد دنیای اتومبیل‌رانی شود. روسی پیش از این هم علاقه خود را مخصوصاً به WRC اعلام کرده بود. حتی در سال 2006 با خودروی سوبارو وارد رالی نیوزلند شد و در میان 39 شرکت کننده یازدهم شد.

زندگی حرفه‌ای والنتینو روسی

اولین حضور روسی در دنیای حرفه‌ای موتورسواری سال 1996 با تیم آپریلیا و در کلاس 125 سی‌سی بود. او در نخستین فصل فعالیتش فقط یک پیروزی به دست آورد ولی به طرزی معجزه‌آسا در فصل بعدی با موتورسیکلت آپریلیا RS125 خود قهرمان دنیا شد.

ولنتینو روسی (5)

قهرمانی سال 97 روسی باعث شد او به کلاس بالاتر 250 سی‌‌سی ارتقا پیدا کند. این ایتالیایی در اولین جضور در فصل جدید رقابت‌ها به قهرمانی دست پیدا نکرد. اما باز هم با تلاش وصف‌ناپذیر توانست در فصل 99 با 9 پیروزی به قهرمانی برسد و دوباره کلاس فعالیت خود را ارتقا داد و وارد دنیای 500 سی‌سی شد.

ولنتینو روسی (2)

اولین حضور واله در کلاس 500 سی‌سی مربوط به فصل 2000 می‌شود که البته اولین قهرمانی‌اش با یک سال تاخیر در فصل 2001 این بار با تیم هوندا رقم خورد. یک سال بعد کلاس 500 سی‌سی به Moto GP تغییر نام داد در همان فصل 2002 و حتی فصل بعدی نیز قهرمانی به دست آورد.

روسی از فصل 2004 به تیم یاماها پیوست و باز هم به موفقیت‌های خود ادامه داد. او سه قهرمانی دیگر در سال‌های 2005، 2008 و 2009 نیز در کارنامه خود ثبت کرد. ایتالیایی‌ها لقب دکتر را به فردی مهم و موفق اعطا می‌کنند و والنتینو روسی شایسته‌ترین فرد برای این لقب بوده است.

ولنتینو روسی (4)

اگر اخبار دنیای موتورسیکلت را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید در طول رقابت‌های موتو جی‌پی همواره جدالی بی‌پایان بین والنتینو روسی، خورخه لورنزو، کیسی استونر و مارک مارکز در جریان بوده است. اما این اواخر عملکرد تازه‌واردانی مانند ماوریک وینالس و فابیو کوارتارارو، روسی را عملاً به حاشیه رانده بود.

رکوردهای والنتینو روسی

روسی درواقع 9 قهرمانی در کارنامه دارد که بر اساس قوانین، فقط 7 تای آن مربوط به رقابت‌های جایزه بزرگ موسوم به گرندپری یا همان موتو جی‌پی است. او 372 استارت، 89 پیروزی، 199 پودیوم، 55 پل پوزیشن، 76 بار سریع‌ترین دور و درمجموع 5415 امتیاز کسب کرده است.

ولنتینو روسی (3)

والنتینو اولین شخصی است که مجموع امتیازاتش را به بیشتر از 5 هزار رسانده است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی