پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزرا

هیوندای آزرا؛ آشنای دیروز غریبه امروز/ چهره نسل جدید این خودرو چه شکلی خواهد بود؟

کمپانی هیوندای اخیرا اخباری منتشر کرده است و خبر از معرفی نسل جدیدی از این خودرو داده اگرچه هنوز چهره ای از این خودرو رسانه ای نشده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خودرو هیوندای آزرا یکی از لوکس ترین محصولات کمپانی کره ای هیوندای است که برای نخستین بار در سال 2006 وارد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۴ دی ۱۴۰۰

کمپانی هیوندای اخیرا اخباری منتشر کرده است و خبر از معرفی نسل جدیدی از این خودرو داده اگرچه هنوز چهره ای از این خودرو رسانه ای نشده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودرو هیوندای آزرا یکی از لوکس ترین محصولات کمپانی کره ای هیوندای است که برای نخستین بار در سال 2006 وارد بازار ایران شد.

این سدان نسبتا لوکس توانست جایگاه خوبی در بازار ایران برای خود دست و پا کند و در سال 2010 فیس لیفت این خودرو با نام کالیفرنیا وارد شد. سپس در سال 2011 نسل پنجم این خودرو با نام گرنجور با موتور پر قدرت و امکانات جالب توجه وارد بازار شد و توانست جایگاه خوبی که پیشینیان خود در بازار ایران به دست آورده بودند را تثبیت و حتی ارتقا دهد.

هیوندای آزرا در نسخه آی جی 2018 – Hyundai Azera IG 2018 – ششمین نسل این سدان فول سایز هیوندای و سومین نسلی است که به صورت انبوه به ایران وارد شده است.

این خودرو در سال 97 و توسط کرمان موتور به بازار ایران راه یافت، طراحی و متریال این نسل آزرا از نسل‌های گذشته آن پخته تر و لوکس تر بود، اما قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، کرمان موتور را ناگزیر به عرضه ضعیف ترین قوای فنی قابل سفارش برای این خودرو به ایران کرده است.

هیوندای آزرا 2018

از سال 2019 به بعد دیگر شاهد حضور این سدان لوکس و زیبای هیوندای به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به ایران نبودیم. کمپانی هیوندای اخیرا اخباری منتشر کرده است و خبر از معرفی نسل جدیدی از این خودرو داده است.

هیوندای از سدان ها دست نکشیده و به دنبال تولید محصولی جدید ظرف دو سال آینده است. سدان لوکس گرنجور هیوندای محصولی جادار برای افرادی خواهد بود که علاقه‌ای به انتخاب محصولات جنسیس ندارند.

این سدان جدید می‌خواهد روند استقبال فزاینده از شاسی بلندها را تغییر داده و بر اساس میراث گرنجور یا آزرا محصولی همه‌جانبه باشد.

نام گرنجور برای ما خیلی شناخته شده نیست زیرا هیوندای تصمیم گرفت این خودرو را در کشور ما و همچنین آمریکا با نام آزرا عرضه کند.

این خودرو تا سال ۲۰۱۸ در بازار حضور داشت ولی کره‌ای‌ها بی‌سروصدا آن را از بازار خارج کردند که دلیلش هم استقبال کم مشتریان از آن بود.

نسل ششم آزرا

از سال ۲۰۱۸ تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده و هیوندای معتقد است دنیا آماده پذیرش سدان های بیشتری بوده و به همین خاطر است که زمان زیادی را صرف بررسی میراث گرنجور کرده است.

هیوندای به وضوح می‌داند که اگر سدانی بخواهد فروش بالایی داشته باشد باید از ویژگی‌های هیجان‌انگیز و جذاب زیادی سود ببرد.

این خودروساز خوش‌نام برای گرنجور جدید از استایل برجسته استفاده خواهد کرد و درعین‌حال میراث نسل‌های پیشین را از یاد نخواهد برد.

زیر پوشش‌های استتاری نمونه پیش‌تولیدی می‌توان چراغ‌های جلوی عمودی و جالب و فضایی برای جلوپنجره بزرگ را تشخیص داد.

آزرا استتاری

در بخش عقب هم نوار نورانی LED و صندوقی طویل دیده می‌شود که بر ابهت گرنجور یا آزرا می‌افزاید. نهایتاً باید به شیشه سه‌چهارم عقب اشاره کنیم که ادای احترامی به نسل‌های پیشین گرنجور بوده و درعین‌حال آینده سدان های لوکس هیوندای را نشان می‌دهد.

آیا فضای کافی برای تولید یک سدان جدید و لوکس توسط هیوندای وجود دارد یا اینکه هیوندای باید مشتریان خود را به سمت خرید یکی از محصولات لوکس جنسیس هدایت کند؟ نظر شما چیست؟

انتهای پیام/ منبع: car.ir

با بودجه 400 تا 500 میلیون تومانی، خرید کدام خودروهای وارداتی ممکن است؟ (قسمت دوم)

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور و هیوندای جنسیس سدان

لُژ خانوادگی/ بررسی فنی هیوندای‌ آزرا 2018

باشگاه یک میلیاردی ها/ سدان‌ های نسبتا بزرگ به‌علاوه و منهای یک میلیارد تومان در بازار دست‌دوم‌ها

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی