پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز ویژن EQxx (6)

ماشین هرچی زشت تر کاربردی تر! / آشنایی با مرسدس بنز ویژن Eqxx

مرسدس بنز ویژن Eqxx اگرچه از نظر ظاهری سوژه جذابی برای انتقاد بوده اما مرزبندی ها را در حوزه تکنولوژی جا به جا کرده است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو باید این واقعیت را پذیرفت که دیگر حرفی از زبان طراحی یا اصالت طراحی در صنعت خودرو نیست و شاید مبحثی قدیمی و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۰

مرسدس بنز ویژن Eqxx اگرچه از نظر ظاهری سوژه جذابی برای انتقاد بوده اما مرزبندی ها را در حوزه تکنولوژی جا به جا کرده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

باید این واقعیت را پذیرفت که دیگر حرفی از زبان طراحی یا اصالت طراحی در صنعت خودرو نیست و شاید مبحثی قدیمی و از پیش پا افتاده باشد.

همانطور که از چهره و شکل خودروها نمایان است ظاهرا رقابت خودروسازها بیشتر بر سر 2 چیز است، ارائه خودرویی با انبوهی از امکانات در حوزه تکنولوژی و خلق خودرویی با چهره ای هر چند عجیب اما فضایی!

مرسدس بنز ویژن EQxx (4)

می دانیم که خودروهای کانسپت یا طرح های مفهومی هر برند قرار است تا آینده مسیر طراحی را مشخص سازد اما می دانید که همین طرح های مفهومی قرار است تا نشان دهد تا چه اندازه قرار است محصولات آن برند زیبا یا عجیب باشد.

بخاطر داشته باشید معمولا اقدامی باورنکردنی را کسی رقم می زند که شما هیچ توقعی از آن شخص ندارید. مثال خوب این جمله که سوژه صحبت ما هم هست مرسدس بنز ویژن Eqxx است. خودرویی که انتظارات را حوزه تکنولوژی صنعت خودرو به مرتبه بالایی رسانده اما طراحی آن شما را بیشتر یاد فیلم های علمی تخیلی هالیوودی می اندازد.

مرسدس بنز ویژن EQxx (3)

البته فرق مرسدس بنز با دیگر برندها اینجاست که این جسارت در طراحی و خلق خودرویی با چنین آیرودینامیک در وهله اول بهینه تر کردن میزان مصرف انرژی در این خودرو بوده به لطف چنین اقداماتی در طراحی این خودرو است که ویژن Eqxx قادر است با یک بار شارژ کل بریتانیا را پیمایش کند و واقعا پیمایش 1000 کیلومتر نگرانی بابت افت انرژی یا مواردی از این قبیل را به صورت کامل برطرف می کند.

مرسدس بنز ویژن EQxx (1)

اگرچه قصه تامین انرژی این خودرو به همین جا ختم نمی شود به این علت که سقف این خودرو پوشیده از یک پنل خورشیدی است که وظیفه تامین انرژی سیستم های درون کابین ( مالتی مدیا ) و چراغ های خودرو را بر عهده دارد اما این موضوع زمانی جالب تر می شود که این پنل قادر است در زمان ایده آل بودن شرایط نیروی مورد نیاز برای پیمایش 25 کیلومتر را هم تامین کند.

مرسدس بنز ویژن EQxx (2)

قدرت این خودرو از طریق تک پیشرانه برقی تامین می شود که توان تولید نهایت قدرت ۲۰۱ اسب بخار را دارد. اما نکته مهم این است که مهندسی دقیق آلمانی در این خودرو باعث شده تا بهینه ترین حالت ممکن در انتقال قدرت را داشته باشیم و مرسدس بنز ادعا می کند ۹۵ درصد قدرت پیشرانه را در چرخ ها داشته باشیم.

مرسدس بنز ویژن EQxx (7)

طراحی آیرودینامیک این خودرو خلق چنین اعدادی شده به طوری که ضریب درگ در این خودرو به عدد ۰٫۱۸ می رسد. در بدنه این خودرو شکل کلی قطره را می بینیم و همین باعث می شود شکاف هوا به راحتی ایجاد شود و تلفیق این نوع طراحی با ارتفاع پایین باعث می شود چسبندگی بی نظیری را در این خودرو داشته باشیم. طراحان مرسدس بنز با بکار گیری رینگ های مخصوص آیرودینامیک، اسپلیتر های مخصوص و طراحی خاص در ورودی های هوا این عملکرد عالی را برای بدنه رقم زده اند.

مرسدس بنز ویژن EQxx (5)

نکته دیگر باید به آن اشاره شود بهره گیری این برند آلمانی از شیوه ای به اسم مهندسی بایونیک در ساخت این خودرو است که این روش تاثیر مستقیم بر کاهش هزینه تمام شده تولید و افزایش سرعت تولید خودرو دارد همچنین تمام متریال داخل کابین از مواد طبیعی استفاده شده تا ضمن احترام به حقوق حیوانات این ماشین بیشتر از خودرویی فرزند محیط زیست باشد.

انتهای پیام/

بررسی فنی مرسدس بنز S کلاس W140 ملقب به اتاق تانک!

تیغ کند مرسدس!/ نگاهی به نسل جدید مرسدس بنز CLA در ایران

پلیس بازنشسته!/ بررسی مرسدس‌ بنز C کلاس W203 (ملقب به پلیسی)

برابوس از جذاب ترین می‌باخ GLS رونمایی کرد

از پیست تا خیابان/ لوئیس همیلتون چه ماشین هایی سوار می شود؟

زمان خداحافظی با راننده انگلیسی فرا رسیده؟

سریعترین چهارچرخ های دنیا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی