پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تست تصادف مرسدس بنز EQS

ایمن ترین چهارچرخ های 2021

موسسه یوروانکپ لیستی از ایمن ترین خودروهای سال 2021 منتشر کرده، در راس این فهرست نام مرسدس بنز EQS وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو موسسه یوروانکپ به عنوان نهاد ناظر بر ایمنی خودروهای وارد شده به بازار اروپا، از طریق برگزاری تست­‌های مختلف، ایمنی خودروها را مورد ارزیابی قرار داده و براساس […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۰

موسسه یوروانکپ لیستی از ایمن ترین خودروهای سال 2021 منتشر کرده، در راس این فهرست نام مرسدس بنز EQS وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

موسسه یوروانکپ به عنوان نهاد ناظر بر ایمنی خودروهای وارد شده به بازار اروپا، از طریق برگزاری تست­‌های مختلف، ایمنی خودروها را مورد ارزیابی قرار داده و براساس نتایج کسب شده توسط هر خودرو، از صفر تا 5 ستاره به آن محصول اعطا می­‌کند.

این موسسه نسخه پایه از هر خودرو را انتخاب می­‌کند، تا خودروسازان را به نصب تجهیزات بیشتر به صورت استاندارد تشویق کند. بررسی‌­ها در چهار زمینه ایمنی سرنشین بزرگسال، سرنشینان کودک، عابرپیاده و دستیار ایمنی انجام می­‌شود.

این موسسه به رسم هرسال، فهرست ایمن­‌ترین خودروهای سال 2021 را نیز منتشر کرده است. درواقع این فهرست شامل خودروهایی می‌­شود، که در آزمایشات این موسسه، بهترین نتایج را کسب کرده‌­اند.

بدیهی است که اسامی خودروها به تفکیک رده‌­های مختلف اعلام شده است، زیرا ایمنی یک خودروی کوچک هرگز با یک شاسی­‌بلند یکسان نیست حتی اگر هر دو موفق به کسب 5 ستاره شده باشند.

براساس معیارهای یوروانکپ، بهترین عملکرد توسط مرسدس EQS به نمایش درآمده، درحالی‌که اشکودا انیاک iV به عنوان ایمن‌ترین شاسی­‌بلند بزرگ شناخته شده است. محصول دیگر اشکودا یعنی فابیا هم مقام ایمن­‌ترین خودروی خانوادگی کوچک را کسب کرده است، درحالی‌که تویوتا یاریس کراس و نیسان قشقایی به ترتیب در رده مینی­‌ون کوچک و آفرودر کوچک به عنوان بهترین شناخته شده‌­اند.

با توجه به حضور پررنگ خودروهای برقی در بازار، یوروانکپ برای راهنمایی مشتریان یک رده جدید را به این‌گونه خودروها اختصاص داده که مرسدس EQS در این بخش هم بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.

تمامی خودروهای برتر موفق به کسب 5 ستاره شده‌­اند، اما عملکرد مرسدس EQS بهتر از سایرین بوده چراکه در بخش‌های سرنشین بزرگسال، سرنشینان کودک، عابرپیاده و دستیار ایمنی به ترتیب 96، 91، 76 و 80 درصد از امتیازات را به دست آورده است. اشکودا انیاک iV هم 94، 89، 71 و 82 درصد از امتیازات را در این موارد کسب کرده درحالی‌که برای اشکودا فابیا با اعداد 85، 81، 70 و 71 درصد مواجه هستیم.

تویوتا یاریس کراس هم در زمینه ایمنی سرنشین بزرگسال، سرنشینان کودک، عابرپیاده و دستیار ایمنی موفق به کسب امتیازات 86، 84، 78 و 81 درصد شده، درحالی‌که این ارقام برای نیسان قشقایی به ترتیب 91، 91، 70 و 95 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/ منبع: باما

ماشین هرچی زشت تر کاربردی تر! / آشنایی با مرسدس بنز ویژن Eqxx

بررسی فنی مرسدس بنز S کلاس W140 ملقب به اتاق تانک!

تیغ کند مرسدس!/ نگاهی به نسل جدید مرسدس بنز CLA در ایران

خانه امن ب ام و و خودروهای آلمانی / آشنایی با خدمات تعمیرگاه تخصصی بهنام

پلیس بازنشسته!/ بررسی مرسدس‌ بنز C کلاس W203 (ملقب به پلیسی)

برابوس از جذاب ترین می‌باخ GLS رونمایی کرد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی