پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رقابت خودروسازان بر سر فروش در قاره سبز / در سال 2021 کدام کمپانی ها بیشتر فروختند؟

با پایان سال 2021، آمار فروش خودروسازان در قاره اروپا منتشر شده و طبق این آمار محصولات گروه فولکس واگن بیشترین فروش را در قاره سبز دارند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو انجمن خودروسازان اروپا که به‌طور مخفف ACEA نامیده می‌شود، آمار فروش خودروسازان و برندهای مختلف را در این قاره در سال […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۳۰ دی ۱۴۰۰

با پایان سال 2021، آمار فروش خودروسازان در قاره اروپا منتشر شده و طبق این آمار محصولات گروه فولکس واگن بیشترین فروش را در قاره سبز دارند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

انجمن خودروسازان اروپا که به‌طور مخفف ACEA نامیده می‌شود، آمار فروش خودروسازان و برندهای مختلف را در این قاره در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. مثل سال‌های قبل، بر بازار خودروی اروپا همچنان گروه فولکس‌ واگن با برندهای متعدد خود پادشاهی می‌کند. کل این گروه سال گذشته در قاره سبز ۲,۹۴۴,۱۱۷ دستگاه خودرو فروخته است. پس از این غول خودروسازی، گروه تازه تأسیس استلانتیس که آن‌هم برندهای فراوانی دارد، با فروش ۲,۳۷۸,۹۷۹ دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است. گروه رنو با ۱,۰۹۳,۵۳۹ دستگاه و گروه هیوندای-کیا با ۱,۰۹۳,۵۳۹ دستگاه هم رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته جالب اینکه فروش گروه ب ام و با احتساب مینی در اروپا با افزایش ۱.۳ درصدی به ۸۵۸,۷۶۲ دستگاه رسیده و پنجمین گروه پرفروش بازار اروپا لقب گرفته است. این موضوع ازآن‌جهت قابل‌توجه است که ب‌ام‌و برندی لوکس بوده و محصولات آن قیمت بالاتری نسبت به خودروسازان اقتصادی دارند. همچنین بخش عمده‌ای از این فروش متعلق به خود برند ب ام و بوده و سهم مینی از آن تنها ۱۷۵ هزار دستگاه است. این در حالی است که فروش دایملر (مرسدس بنز و اسمارت) در اروپا ۶۷۸,۵۷۴ دستگاه بوده که ۱۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است. فروش آئودی به‌عنوان سومین برند لوکس پرفروش بازار اروپا هم در سال ۲۰۲۱ با ۰.۵ درصد کاهش به ۵۹۷,۴۲۸ دستگاه رسیده است.

در آمار فروش برندها به‌طور مجزا نیز فولکس‌ واگن با فروش ۱,۲۷۴,۱۳۷ دستگاه صدرنشین است و پژو با ۷۲۴,۳۸۳ دستگاه و تویوتا با ۷۱۲,۵۷۴ دستگاه به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. در این بخش نیز ب ام و با فروش ۶۸۲,۸۹۵ دستگاه پرفروش‌ترین برند لوکس اروپا لقب گرفته و مرسدس بنز را با فروش ۶۴۲,۹۴۸ دستگاه پشت سر گذاشته است. البته همهٔ این اعداد متعلق به کشورهای اتحادیهٔ اروپا، بریتانیا و اتحادیهٔ تجارت آزاد اروپا یعنی کشورهای ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ و سوئیس هستند و شامل کل قارهٔ اروپا نمی‌شود.

به گفته ACEA، مجموع فروش خودروهای نو در قاره اروپا در سال ۲۰۲۱ با ۲.۴ درصد کاهش به ۹.۷ میلیون دستگاه رسیده که دلیل اصلی این کاهش کمبود چیپ بوده است. کمبود نیم‌رساناها طی سال ۲۰۲۱ در تولید خودرو اختلال ایجاد کرد و بعید است که این مشکل به این زودی‌ها برطرف شود. برای مقایسه، در سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع بیماری کرونا فروش خودرو در اروپا ۳.۳ میلیون دستگاه بیشتر از سال ۲۰۲۱ بوده است.

منبع: پدال

کانادا استفاده از چراغ جلو خودرو در خودروهای جدید را اجباری کرد

مرسدس بنز یک سپر و رینگ از ب ام و عقب افتاد

نوبتی هم باشد نوبت برقی سازان صنعت خودرو است

 

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی