پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

دولت با عوارض واردات خودرو می تواند درآمدزایی کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: عوارضی که از محل واردات خودرو اخذ می‌شود شاید بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید علی موسوی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در مورد تصویب واردات خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: واردات ۵۰ هزار خودرو […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۰

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: عوارضی که از محل واردات خودرو اخذ می‌شود شاید بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید علی موسوی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در مورد تصویب واردات خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: واردات ۵۰ هزار خودرو سواری و ۱۰ هزار ماشین‌ آلات راه‌داری با این شرایط در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که عوارض واردات آنها بسیار بالا باشد. مجموع عوارضی که از این محل اخذ می‌شود شاید بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت و به خزانه واریز می‌شود. این طرح هنوز در کمیسیون تلفیق است و احتمالا در صحن به تصویب نرسد. هنوز جزیییات بیشتر مانند شرایط واردات مشخص و تصویب نشده است.

وی افزود: یک طرحی بود که خودروهایی که قبلا وارد شده‌اند و در منطقه آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند به تعداد محدود شماره‌گذاری و وارد سرزمین اصلی شود تا از این طریق هم مشکل نیازهای داخلی حل شود و هم دولت می‌تواند از محل کسب عوارض درآمدی کسب کرده و در موارد مختلف از آن استفاده کند. اما این طرح در کمیسیون تصویب نشد و نمایندگان مخالف قانع نشدند. علت آن هم مواردی مانند احتمال آسیب به تولید داخلی بود و گفته می‌شد که نباید بازار را به راحتی در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار داد. با این حال باید کیفیت خودروها افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وظیفه هر خودروساز این است که حتما به امنیت و کیفیت خودروها توجه کند. مشکل کیفیت خودرو و برخی قطعات نشان از ترک فعل دارد. کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون صنایع و معادن می‌تواند این ترک فعل را پیگیری کند. وظیفه ما نظارت بر عملکرد مدیران است چراکه این ترک فعل جان و سلامتی مردم را وارد خطر می‌کند. من از قوه قضاییه درخواست می‌کنم که ترک فعل برخی از مدیران ایران خودرو و سایپا به خصوص مدیران قبلی را پیگیری کنند. مدیران سازمان استاندارد و سازمان حمایت و همه سازمان‌ها و نهادهایی که در این رابطه تاثیرگذار هستند باید پاسخگو باشند. این موضوع هم وظیفه مجلس است و هم از قوه قضاییه مطالبه می‌کنیم.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

دولت ها دخالت زیادی در خودروسازی ها دارند!

مصوبه واردات مشروط خودرو در مسیر ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام

زیان خودروسازان کاهش یافت

کروز در چارچوب اصول به بزرگترین قطعه ساز موفق کشور تبدیل شده است

مقایسه قیمت خودروهای SUV در چین و ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی