پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارکینگ خودروسازان

تکالیف جدید سازمان استاندارد برای خودروسازان / خودروهای دپوشده قبل از تحویل به مشتریان بازرسی کیفی می شود

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: خودرو سازان مکلف شدند که هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ها و یا پارکینگ‌ها ماندگاری داشته باشد مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند. به گزارش پایگاه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۶ بهمن ۱۴۰۰

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: خودرو سازان مکلف شدند که هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ها و یا پارکینگ‌ها ماندگاری داشته باشد مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هدی اسلام‌پناه رئیس سازمان استاندارد اظهار کرد: ۱۰ روز پیش در برنامه گفتگوی ویژه خبری وعده دادیم که کیفیت خودرو‌های داخلی را تغییر دهیم، بر همین اساس ۱۵ تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در بحث‌هایی نظیر عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی مؤثر هستند و این تکالیف به امضای خودرو سازان و مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت رسید.

وی گفت: خودرو سازان مکلف شدند که هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار‌ها و یا پارکینگ‌ها ماندگاری داشته باشد مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده ترمیم شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: خودرو سازان مکلف شدند جهت اخذ تأییدیه‌های تطابق و نوع گواهی‌ها بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند و مسئولیت این کار به عهده شخص مدیرعامل گروه خودرو سازی است.

اسلام پناه گفت: از دیگر بند‌های این تکالیف جدید بحث حصول اطمینان از استمرار نظام کیفیت بود که الزامات آن به عهده خودروسازان است و خودروسازان باید در قبال مصرف‌کننده پاسخگو باشند به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشد.

وی افزود: بعد از این باید کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حدواسط و محصولات نهایی مطابق با نظام استاندارد باشد و کنترل فرآیند توسط خودروسازان انجام شود به طوری که تمام مسئولیت‌های کیفری و حقوقی تخطی از آن به عهده خودرو سازان است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به پیش فروش خودرو‌ها گفت: خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تأییدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز تبلیغاتی برای پیش فروش انجام دهند حتماً پیش فروش آن‌ها تعلیق خواهد شد.

انتهای پیام/

کروز با وجود تحریم صنعت قطعه سازی را سرپا نگه داشته است

قطعه سازان توانایی لازم برای تولید محصولات فعلی خودروسازان را دارند

دولت ها دخالت زیادی در خودروسازی ها دارند!

مصوبه واردات مشروط خودرو در مسیر ارسال به مجمع تشخیص مصلحت نظام

زیان خودروسازان کاهش یافت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی