پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ردیاب سرقت خودرو

روش‌های جلوگیری از سرقت اتومبیل با ردیاب آلفا

آیا می‌توانیم از سرقت اتومیل خود جلوگیری کنیم؟ چه روش‌هایی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل وجود دارد؟ یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو، سرقت خودروهایشان است که این مسئله یکی از ناراحت کننده‌ترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند رخ دهد. متأسفانه در ایران آمار سرقت خودرو روزبه‌روز در حال افزایش است. اکثر این سرقت‌ها به دلیل سهل […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۰

آیا می‌توانیم از سرقت اتومیل خود جلوگیری کنیم؟ چه روش‌هایی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل وجود دارد؟

یکی از دغدغه‌های مالکان خودرو، سرقت خودروهایشان است که این مسئله یکی از ناراحت کننده‌ترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند رخ دهد. متأسفانه در ایران آمار سرقت خودرو روزبه‌روز در حال افزایش است. اکثر این سرقت‌ها به دلیل سهل انگاری و بی اهمیتی و یا عدم آگاهی مالکان است.

دقت کرده‌اید که برخی از افراد گمان می‌کنند که اتفاقات بد می‌تواند تنها برای افراد دیگر رخ دهد؟ زمانی که آن اتفاق برای خودشان پیش می‌آید می‌فهمند که چه اشتباه بزرگی در سر داشتند. اگر جز این دسته از افراد نیستید باید به شما تبریک بگوییم چرا که قدم اول را در محافظت از خودرو خود برداشته‌اید. خبر خوبی که وجود دارد آن است که امروزه ردیاب خودرو آلفا سرقت خودرو را برای سارقان غیرممکن کرده است که در ادامه بیشتر در مورد روش‌های جلوگیری از سرقت اتومبیل صحبت می‌کنیم.

راه‌های مطمئن برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

با توجه به ضعف ایمنی خودروها سرقت آنها کاری آسان و دست‌یافتنی شده است. البته همیشه نمی‌توان سازنده ماشین را در این امر دخیل دانست چرا که امروزه با روش‌های نوین و پیشرفت تکنولوژی حتی با ضعف خودرو می‌توان از سرقت آنها جلوگیری کرد. در ادامه به مطمئن‌ترین روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو اشاره می‌کنیم.

خودرو را به‌صورت روشن رها نکنید

اتفاقی که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد آن است که گمان می‌کنند خطری در فاصله بازکردن در پارکینگ یا رساندن وسایل به داخل منزل و روشن گذاشتن خودرو وجود ندارد. درصورتی‌که بسیاری از سرقت‌ها در همین فاصله‌های کوتاه و غیرقابل‌باور رخ می‌دهد؛ بنابراین فراموش نکنید که حتی در فاصله‌های کوتاه هم از روشن گذاشتن خودرو خودداری کنید.

مکان‌های روشن و امن را برای پارک انتخاب کنید

طبق آماری که گرفته شده درصدی از سرقت‌ها به دلیل بی‌اهمیتی و سهل‌انگاری مالک خودرو در پارک بوده است. معمولاً مکان‌های تاریک و ناشناخته فضایی نامناسب برای پارک خودرو هستند. به همین خاطر توصیه می‌شود که خودرو خود را در مکان‌هایی ایمن مانند پارکینگ‌های مطمئن و روشن قرار دهید.
توصیه می‌کنیم که هیچگاه نسبت به این مسئله سهل‌انگار نباشید و در زمان انتخاب و پیداکردن پارک خودرو دقت به خرج دهید. به‌خصوص اگر قصد دارید برای مدت‌زمان طولانی خودرو خود را در پارک بگذارید به‌هیچ‌عنوان از پارکینگ و فضاهای غیرمطمئن استفاده نکنید.

از قفل بودن درب‌ها اطمینان پیدا کنید

اگر شما هم جز افراد فراموش‌کار هستید احتمالاً برایتان پیش‌آمده که قفل‌کردن درب خودرو را فراموش کنید. توجه داشته باشید که با این کار تمامی امکانات را برای سارقان فراهم می‌کنید و به آنها اجازه می‌دهید خیلی ساده خودرو شما را سرقت کنند. پس در هر زمان که خودرو خود را خاموش کردید حتی در فواصل کوتاه نسبت به قفل درها هوشیار باشید.

قفل کردن خودرو

از ردیاب خودرو آلفا جی‌پی‌اس استفاده کنید

به‌جرئت می‌توان گفت که یکی از مطمئن‌ترین و معتبرترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو، استفاده از ردیاب است. با پیشرفت علم و تکنولوژی، ردیاب‌ها امکاناتی فوق‌العاده برای محافظت از خودرو هستند. یکی از موارد مهم در خرید ردیاب، کیفیت و نصب آن توسط متخصص است که خوشبختانه آلفا جی پی اس این شرایط را برای همه افراد فراهم کرده است.

ردیاب خودرو آلفا بین تمام ردیاب‌هایی که در کشور وجود دارد بی شک نه‌تنها از کیفیت خوبی برخوردار است بلکه زبان‌زده همه افراد در ایجاد امنیت خودرو است. ویژگی‌های پراهمیت این ردیاب شامل پشتیبانی 24 ساعته، به‌روزرسانی همیشگی، امنیت و دقت بالا و داشتن تنوع در انواع ردیاب اشاره کرد.

وسایل ارزشمند را در خودرو قرار ندهید

برای جلوگیری از سرقت اتومبیل وسایل ارزشمند را در خودرو قرار ندهید. خیلی از مواقع، سارقان به دلیل کالای ارزشمندی که در خودرو می‌بینند ترغیب به سرقت می‌شوند. به همین خاطر است که توصیه می‌شود به‌هیچ‌عنوان وسایلی مانند کیف، لپ‌تاپ، کیف پول، طلا و … در ماشین قرار ندهید.

قفل فرمان خودرو

برای اطمینان بیشتر از قفل پدال استفاده کنید

قفل پدال یک وسیله مناسب برای حفاظت از خودرو است اما این وسیله نمی‌تواند به‌صورت حتمی امنیت خودرو شما را محافظت کند. درواقع می‌تواند کمک‌کننده باشد که حواس سارق از اطرافیان پرت شود چرا که می‌بایست برای بازکردن آن خم شود. ناگفته نماند که قفل‌کردن پدال، کاری زمان بر و دشوار است اما یک سنگ برای انداختن جلو پای سارق است.

با اینکه هر روز ابزارها و تکنولوژی جدید برای حفاظت از خودرو تولید می‌شوند اما هنوز هیچ‌کدام جای ردیاب باکیفیت را نگرفته است. به این صورت که ردیاب‌ها گاهی نه‌تنها پراهمیت‌تر بلکه ارزان‌تر از دزدگیرها هم هستند. ازاین‌رو استفاده از آنها به‌خصوص در قالب باکیفیت مانند آلفا جی‌پی‌اس بسیار ضروری و لازم است.

برای اطمینان بیشتر از قفل رینگ خودرو استفاده کنید

استفاده از قفل رینگ خودرو یکی از ابزارهای پراستفاده دیگر برای امنیت خودروها و از روش‌های جلوگیری از سرقت اتومبیل به شمار می‌آید. همان طور که از نام این نوع قفل پیداست به چرخ‌های ماشین بسته و مانع از حرکت آن می‌شوند.

از قفل فرمان استفاده کنید

از دیگر روش‌های جلوگیری از سرقت اتومبیل استفاده از قفل فرمان است. با انجام‌دادن این کار می‌توان احتمال سرقت خودرو را به صفر رساند. هرچند که قفل فرمان بسیار ارزان و هم چنین نصب راحتی دارد اما نحوه بستن اصولی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که بستن غیراصولی سبب می‌شود سارق بتواند به‌راحتی قفل را باز کند.

توجه داشته باشید که در هنگان خرید قفل فرمان نوعی را انتخاب کنید که از فولاد ساخته شده باشد. این نوع قفل فرمان دارای وزن زیادی است و به‌راحتی کیفیت آن قابل‌شناسایی است. البته قابل‌ذکر است که استفاده از قفل فرمان یک روش عالی و مطمئن به شمار نمی‌آید. زیرا احتمال بازکردن و شکستن آن توسط سارقان در مدت‌زمان کوتاهی بسیار زیاد است. اما با خرید ردیاب خودرو به‌تنهایی می‌تواند کار قفل پدال، قفل فرمان و دزدگیر را انجام دهید و دیگر نیازی به هیچ سیستم امنیتی دیگری ندارید. همچنین شما می‌توانید آن را بر روی هر نوع خودرویی نصب و حتی به‌راحتی جابه‌جا کنید.

کلیدهای یدک را در جای امن قرار دهید

کلیدهای یدک یک نوع زاپاس برای مالکان خودرو هستند اما در برخی اوقات همین کلید یدک باعث ازدست‌رفتن خودرو می‌شود. تنها دلیل این اتفاق، قراردادن کلید در داخل خودرو است. لازم است بدانید سارقان به‌خوبی تمام قسمت‌های ماشین که احتمال قراردادن کلید یدک در آن وجود دارد را می‌شناسند. پس بهتر است از قراردادن کلید یدک در ماشین خودداری کنید.

سوئیچ خودرو

روش‌های زیادی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل وجود دارد که مهم‌ترین آن استفاده از ردیاب باکیفیت است. همان طور که به آن اشاره کردیم در کنار کیفیت ردیاب، نحوه بستن اصولی آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است. ردیاب خودرو آلفا جی پی اس تمامی شرایط مرتبط باکیفیت و پشتیبانی قوی را دارد و ازاین‌رو جز برترین ردیاب‌های موجود در ایران است. در کنار استفاده از یک ردیاب خوب می‌توانید از روش‌های ذکر شده در مطالب فوق هم استفاده کنید.

از بیمه بدنه استفاده کنید

از دیگر روش‌های رایج در ایران برای جلوگیری از سرقت اتومبیل، استفاده از بیمه بدنه ماشین است. زیرا بیشتر افراد این تفکر را دارند که در صورت دزدیده شدن خودرو به‌راحتی می‌توانند پول آن را از بیمه دریافت کنند. اما استفاده از بیمه در ایران علاوه بر اینکه باید حداقل یک سال برای دریافت پول آن دوندگی کرد، شرکت بیمه تنها بخشی از پول را به شما بازمی‌گرداند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : رپرتاژسرقت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی