پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی مرکز خدمات تخصصی کیا و هیوندای (شکاری)

اینبار سری به مجتمع خودرویی البرز آجودانیه زده‌‌‌‌‌‌ایم تا یکی از بهترین مراکز خدمات پس‌ازفروش خودروهای کیا و هیوندای را به شما معرفی کنیم. اگر در سال‌هایی که خودروهای مزدا گل سرسبد محصولات گروه بهمن بود، برای پیدا کردن مرکزی معتبر جهت استفاده از خدمات ‌پس‌ازفروش این خودروها ‌جست‌وجو کرده باشید، قطعا نام حمیدرضا شکاری […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

اینبار سری به مجتمع خودرویی البرز آجودانیه زده‌‌‌‌‌‌ایم تا یکی از بهترین مراکز خدمات پس‌ازفروش خودروهای کیا و هیوندای را به شما معرفی کنیم. اگر در سال‌هایی که خودروهای مزدا گل سرسبد محصولات گروه بهمن بود، برای پیدا کردن مرکزی معتبر جهت استفاده از خدمات ‌پس‌ازفروش این خودروها ‌جست‌وجو کرده باشید، قطعا نام حمیدرضا شکاری به گوش‌تان خورده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

سابقه تعمیرگاه شکاری به 28 سال پیش و نمایندگی گروه بهمن و خدمات خودروهای مزدا بازمی‌گردد. اما 6، 7 سال قبل، پس از ‌این‌که واردات خودرو جانی دوباره گرفت و تنوع خودروهای خارجی در ایران افزایش یافت، حمیدرضا شکاری برای ارائه خدماتی متمایز و تکرار موفقیت‌‌های گذشته‌اش، به مجتمع خودرویی البرز آمد. از آن‌جایی که در سال‌‌های آزاد بودن واردات خودرو، حجم واردات خودروهای هیوندای و کیا بسیار زیاد بود و محصولات این 2 کمپانی کره‌‌‌ای طرفداران فراوانی میان ایرانی‌‌‌‌ها داشتند، تعمیرگاه شکاری کار خود را به عنوان یکی از معتبرترین و تخصصی‌‌‌‌‌ترین مراکز خدمات ‌پس‌ازفروش خودروهای کیا و هیوندای ادامه داد. این روال بعد از ممنوعیت واردات خودرو و خاموش شدن اطلس‌خودرو و آسان‌موتور ( نمایندگی‌‌های کیا و هیوندای ) ادامه داشته و مرکز تعمیرگاهی شکاری مالکان کیا و هیوندای را در سرمای صنعت و بازار خودرو تنها نگذاشته است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، حاصل گپ‌وگفتی چند ساعته با حمیدرضا شکاری، مدیریت مرکز خدمات ‌پس‌ازفروش خودروهای کیا و هیوندای در مجتمع خودرویی البرز واقع در منطقه آجودانیه تهران است.

روال فعالیت این مجموعه به چه شکل است؟ هفته‌‌‌ای چند خودرو در این‌جا پذیرش می‌شود و وجه تمایز تعمیرگاه شکاری نسبت به سایر تعمیرگاه‌‌های متفرقه کیا و هیوندای در سطح شهر چیست؟

این تعمیرگاه در روزهای کاری از ساعت 8:30 صبح تا 19:30 دقیقه پذیرای مشتریان است و به‌طور میانگین، هفته‌‌‌ای 80 تا 100 خودرو در این تعمیرگاه پذیرش می‌شوند. در این‌جا خدمات فنی، به‌صورت تخصصی برای خودروهای کیا و هیوندای قابل ارائه بوده و تکنسین‌‌‌‌ها و تعمیرگاه‌‌های این مجموعه نیز از جمله متبحرترین‌‌‌‌ها در زمینه تعمیر خودروهای کیا و هیوندای هستند. علاوه بر سابقه کاری درخشان، تکنسین‌‌های این مجموعه دوره‌‌های آموزشی مختلفی را در داخل و خارج از کشور گذرانده و هرکدام گواهینامه‌‌های معتبری در این زمینه دارند. علاوه بر این و در راستای متمایز بودن خدمات نسبت به مراکز متفرقه، سعی شده به‌روزترین ابزار و تجهیزات تعمیرگاهی و دستگاه‌‌های عیب‌یاب (دیاگ) مخصوص در این مجموعه مورد استفاده قرار گیرد. همه اینها در حالی است که علی‌رغم محدودیت‌‌های موجود برای واردات خودرو و عدم واردات خودروهای جدید، تکنسین‌‌های این مجموعه جهت ارائه خدمات به خودروهای کیا و هیوندای با مدل 2017 و 2018 به بالا هم آموزش دیده‌اند و دستگاه‌‌های تخصصی و عیب‌یاب نیز تا آخرین ورژن سال 2021 آپدیت شده‌‌اند.

یکی از ‌‌‌‌‌مهم‌ترین دغدغه‌‌های مالکان خودروهای خارجی، مخصوصا خودروهای کیا و هیوندای که به تعداد قابل‌توجهی وارد ایران شده‌‌‌اند، تامین قطعه و از آن ‌‌‌مهم‌تر، اصلی بودن قطعه خریداری شده است. تعمیرگاه شکاری در این زمینه چه اطمینان‌خاطری به مراجعه‌کنندگان می‌دهد؟

‌‌‌برخلاف ‌‌‌بیش‌تر مراکز که برای کاهش هزینه‌‌های تعمیر، استفاده از قطعات غیراصلی را هم به مالک خودرو پیشنهاد می‌دهند، ما همیشه از قطعات اصلی بهره می‌گیریم و حتی در صورت تمایل نداشتن مالک به استفاده از قطعه اصلی برای مجاب کردن او تلاش می‌کنیم. در خودروهای جدید برای تامین قطعه، دانستن شماره فنی آن لازم است. جهت تامین قطعات خودروهای کیا و هیوندای ، نرم‌افزاری به نام مایکروکت وجود دارد که با دریافت شماره شاسی خودرو، این نرم‌افزار شماره فنی قطعه موردنظر برای همان مدل خودرو را اعلام می‌کند. آخرین ورژن این نرم‌افزار در ایران مربوط به سال 2017 بود، اما در حال حاضر آپدیت 2021 این دستگاه نیز انجام شده و دسترسی به شماره فنی قطعات خودروهای کیا و هیوندای با مدل بالاتر از 2018 هم وجود دارد.

رقابت میان مراکز تعمیر خودرو بسیار داغ است و حضور شما در یک مرکز خودرویی معتبر آنهم در منطقه یک تهران، چه بایدها و الزاماتی را برایتان ایجاد کرده است؟

حجم قابل‌توجهی از مالکان خودروهای وارداتی در محدوده مرکز شهر تا شمال تهران زندگی می‌کنند و نزدیک بودن تعمیرگاه به محل سکونت‌شان، آن‌هم با ترافیک این روزها و افزایش مشغله‌‌‌‌ها و محدودیت زمانی، یکی از الویت‌هاست. ‌‌‌هم‌چنین یکی از ‌‌‌‌‌مهم‌ترین مسائل، بازاریابی خدمات و شناخت سلیقه و نیاز مشتریان در هر منطقه است. امکان‌سنجی و شناخت مناسب مشتریان باعث شده بتوانیم باب میل آنها خدمت‌رسانی کنیم.

فاکتور زمان همیشه در بحث تعمیر خودرو از اهمیت قابلتوجهی برخوردار است. چه تدبیری برای به حداقل رسیدن زمان تعمیرات اندیشیدهاید؟ تعمیر خودروها معمولا چقدر طول میکشد؟

سرویس‌‌های ادواری و تعویض فیلترها و روغن معمولا یک تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. اما تعمیر هر خودرو باتوجه به مدل و حجم کارهای مورد نیاز زمان متفاوتی دارد. اما یکی از ‌‌‌‌‌مهم‌ترین قدم‌هایی که در جهت صرفه‌جویی در وقت مراجعه‌کنندگان برداشته ایم، راه اندازی اپلیکیشن نوبت‌دهی پیش از مراجعه است. با استفاده از این اپلیکیشن، نه‌تنها ‌‌‌مراجعه‌کننده می‌داند باید در چه زمانی مراجعه کند که معطل نشود، ما هم می‌دانیم که خودرو او نیازمند چه خدمات یا قطعاتی است و می‌توانیم پیش از مراجعه او آنها را تهیه کنیم تا زمان تعمیر کاهش بیابد.

حمیدرضا شکاری کارنامه درخشانی در سنجش‌‌‌‌ها و امتیازدهی‌‌های سازمان استاندارد ISQI دارد و سال‌‌های متمادی توانسته رتبه‌‌های برتر در خدمات پسازفروش را از آن خود کند. این سابقه و تجربه چه کمکی به تقویت ارتباط با مشتری‌‌‌‌ها و بخش CRM این مجموعه کرده است؟

مراجعه‌کننده‌‌های این مجموعه به‌صورت اتوماتیک عضو باشگاه مشتریان تعمیرگاه شکاری می‌شوند. در این ساز و کار درصدی از اجرت خدماتی که از مشتریان دریافت می‌شود، به حساب اعتبار آنها واریز شده و مشتری می‌تواند در مراجعه بعدی از آن اعتبار استفاده کرده و مبلغ ‌‌‌کم‌تری را نسبت به فاکتور صادرشده بپردازد. مبلغ فاکتورها و تعداد دفعات مراجعه، امتیازات ویژه‌‌‌ای را برای مشتریان به همراه دارد. به کمک حد امتیازات، مشتریان را در گروه‌‌های نقره‌ای، طلایی و VIP طبقه‌بندی کرده و خدماتی به‌صورت تخفیف‌دار یا رایگان در کمپین‌هایی مثل سرویس‌‌های فصلی، سرویس‌‌های پیش از سفرهای نوروزی و … به آنها ارائه می‌شود. ‌‌‌هم‌چنین پس از تعمیر خودرو و تحویل آن، مشتری به حال خود رها نمی‌شود و پشتیبانی از او ادامه می‌یابد. به این‌صورت که پس از هر نوع تعمیر، آموزش‌‌‌‌ها و آگاهی‌‌های لازم به مالک خودرو داده می‌شود و بعد از سپری شدن یک بازه زمانی یا مسافتی مشخص، خودرو جهت بازبینی و چکاپ مجدد فراخوان شده و این رویه در نقاط زمانی مشخص تکرار می‌شود. این‌کار از هر تضمینی برای مشتری دلگرم‌کننده‌‌‌‌تر است و احساس رها شدن و بی‌مسئولیتی از سوی تعمیرگاه پس از دریافت پول و تحویل خودرو به او دست نمی‌دهد.

در انتها…

در انتها باید بگوییم این مجموعه علاوه بر خدمات فنی و تعمیراتی خودرو، خدمات صافکاری و نقاشی بسیار پیشرفته با به‌روزترین ابزار و تجهیزات را نیز در مرکزی دیگر در مجموعه خودرویی خوشرو ارائه می‌دهد. این خدمات انواع سرویس‌‌های ترمیم تودوزی، دیتیلینگ، صفرشویی و سرامیک خودرو را نیز شامل می‌شود. ‌‌‌هم‌چنین اگر قصد خرید خودرویی با برند کیا یا هیوندای را دارید و می‌خواهید خودرو مورد نظرتان از نظر فنی و بدنه کارشناسی و آپشن‌‌های آن صحت‌سنجی شود، می‌توانید به مرکز تعمیرگاهی شکاری واقع در مجتمع خودرویی البرز مراجعه کنید. در این‌جا با استفاده از تجهیزات تخصصی و بازرسی خودرو کارکرد واقعی، عیوب احتمالی و سلامت بدنه آن شناسایی می‌شوند تا خریدار با اطمینان کامل اقدام به معامله خودرو کند.

آدرس: تهران، آجودانیه، بلوار محمدی، خیابان البرز، مجتمع خودرویی البرز، مجموعه هیوندای-کیا آجودانیه

تلفن: 02126152771 – 02122817369

تلفن (ساعات غیر اداری): 09351197731

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی