پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

چرا خودرو ارزان شد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اشاره کرد: ریزش قیمتی این روزهای بازار، ناشی از تاثیر مثبت بازدید سر زده رییس‌جمهوری از ایران‌خودرو و همچنین ریزش نرخ ارز است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: ریزش قیمتی این روزهای بازار، ناشی از تاثیر مثبت بازدید سر زده رییس‌جمهوری […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اشاره کرد: ریزش قیمتی این روزهای بازار، ناشی از تاثیر مثبت بازدید سر زده رییس‌جمهوری از ایران‌خودرو و همچنین ریزش نرخ ارز است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اظهار کرد: ریزش قیمتی این روزهای بازار، ناشی از تاثیر مثبت بازدید سر زده رییس‌جمهوری از ایران‌خودرو و همچنین ریزش نرخ ارز است.

وی معتقد است: اگر مذاکرات برجام به ثمر بنشیند و همچنین واردات 70 هزار دستگاه خودروی سواری در سال آینده اجرایی شود، تاثیری دوچندان بر کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

این مقام صنفی در عین حال، از رکود در معاملات و خرید و فروش حداقلی خودروها با وجود نزدیک شدن به ایام پایان سال 1400 خبر داد.

وی تصریح‌کرد: با توجه به ناتوانی خودروسازان در رسانیدن عرضه خودرو ‌به تقاضا، باید واردات حتی واردات خودروهای دست دوم و کارکرده در دستور کار قرار گیرد که در کاهش قیمت‌ها نیز تاثیرگذار خواهد شد.

موتمنی تاکید کرد:‌ بهترین واردات خودرو که بتواند منجر به تنظیم بازار شود در بازه قیمتی هشت تا 12 هزار دلاری است که برندهای خوش‌نام و بزرگ نیز در این محدوده قیمتی خودرو برای عرضه دارند.

وی بیان‌ کرد: مردم می‌توانند خودروهای حتی با کارکرد بالای 150 تا 200 هزار کیلومتر این خودروسازان را با فراغ بال و بدون نگرانی از هزینه‌های احتمالی، خریداری و مصرف کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت تصریح‌کرد:‌ افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی در یک سال اخیر به نحوی بوده که هنوز این خودروها بین 30 تا 35 درصد بالاتر از اسفندماه پارسال قیمت دارند، هرچند در خودروهای خارجی این‌گونه نیست و قیمت‌ها از زمان مشابه پارسال پایین‌تر است.

وی یادآور شد: ‌اسفند پارسال هر دستگاه پراید 131 به 111 میلیون تومان، پراید 111 بین 118 تا 120 میلیون تومان، سمند 178 ملیون تومان و پژو 206 تیپ 2 حدود 195 میلیون تومان بود و عرضه کم خودرو در 6 ماه اخیر از سوی خودروسازان سبب شده تا با وجود روند کاهشی نرخ ارز همچنان شاهد بالا بودن قیمت‌ها باشیم.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی