پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو هیبریدی

ممنوعیت واردات برای مدیریت تراز ارزی کشور بود / باید مدیریت خودروسازی را به مردم واگذار کنیم

وزیر صمت اشاره کرد: ممنوع شدن واردات خودرو برای حمایت از صنعت خودرو نبود بلکه برای مدیریت تراز ارزی کشور بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: باید مدیریت خودروسازی را به مردم واگذار کنیم یعنی دولت خارج شود، الآن دولت سهم کوچکی در […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

وزیر صمت اشاره کرد: ممنوع شدن واردات خودرو برای حمایت از صنعت خودرو نبود بلکه برای مدیریت تراز ارزی کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: باید مدیریت خودروسازی را به مردم واگذار کنیم یعنی دولت خارج شود، الآن دولت سهم کوچکی در ایران خودرو و سایپا دارد اما یکی از نقص ها، ساختار سهامداری ایران خودرو و سایپاست.

وی ادامه داد: در یک دوره ای به اشتباه ایران خودرو و سایپا سهامدار خودشان شدند یعنی سایپا درآمد داشته است و به جای اینکه درآمد را صرف تحقیق و توسعه محصول کند خودش 40 درصد از سهام شرکت را خریداری کرده است که این شرایط دو نقص دارد اول اینکه منابع از تولید خارج شد و دوم اینکه مدیرعامل سایپا، مدیر عامل شرکتی را تعیین می کند که این شرکت به هیأت مدیره ای که در شرکت سایپا باشد رأی می دهد و هیأت مدیره سایپا، مدیر عامل را تعیین می کند البته در مورد ایران خودرو این شرایط خفیف تر است و یکی از دستورات رئیس جمهور اصلاح این شرایط است.

فاطمی امین افزود: ممنوع شدن واردات خودرو برای حمایت از صنعت خودرو نبود بلکه برای مدیریت تراز ارزی کشور بود.

وی اشاره کرد: واردات خودرو در سال 97 به دلیل تراز ارزی کشور ممنوع شد چون در آن زمان تحریم ها اعمال شد و فروش نفت کاهش پیدا کرد و برای اینکه مصارف ارزی مدیریت شود واردات یکسری کالاها از جمله خودرو ممنوع شد و مصوبه آن تا اواخر اردیبهشت سال آینده به نوعی فرصت دارد و در دولت قصد نداریم آن را تمدید کنیم و به طور خودکار از اواخر اردیبهشت سال آینده واردات خودرو آزاد خواهد شد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تا 100 هزار خودرو واردات داشتیم ادامه داد: فکر نمی کنم در سال آینده بیش از این تعداد واردات انجام شود.

فاطمی امین اشاره کرد: در کشور حدود یک میلیون و 500 هزار تقاضا برای خودرو وجود دارد اما عرضه تولیدات داخل در این سال ها به یک میلیون رسیده است بنابراین این فاصله را خودروساز پوشش نداده است تا جلوی واردات را بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی