پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه پژو 206 صندوق دار و تندر 90

با بودجه 200 تا 300 میلیونی سراغ کدام خودروهای دست دوم برویم؟

در شرایط فعلی بازار و با توجه به قیمت خودروهای صفر و کارکرده، 5 مدل از بهترین خودروهای دست دوم که می توانید با بودجه 200 تا 300 میلیون تومان خریداری کنید را معرفی می کنیم. این رنج قیمت را می توان یکی از شلوغ ترین بخش های بازار خودرو از نظر تعداد خریدار در […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۱

در شرایط فعلی بازار و با توجه به قیمت خودروهای صفر و کارکرده، 5 مدل از بهترین خودروهای دست دوم که می توانید با بودجه 200 تا 300 میلیون تومان خریداری کنید را معرفی می کنیم. این رنج قیمت را می توان یکی از شلوغ ترین بخش های بازار خودرو از نظر تعداد خریدار در نظر گرفت. البته نوسان اخیر قیمت خودروها در بازار باعث شده تا قیمت قطعی برای خودروهای پیش رو اعلام نکنیم.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شاید اگر در لیست پیش رو خودروهای هیجان انگیزتر و خاص تری که می توان نمونه دست دوم آن ها را با بودجه 200 تا 300 میلیون تومانی خرید را معرفی می کردیم، این پرونده بیشتر جلب توجه می کرد. اما مثل همیشه تصمیم گرفتیم خودروهایی که در این بازه قیمتی معرفی می کنیم، منطقی ترین گزینه ها باشند.

شاید این پرسش مطرح شود که چه پارامترهایی باعث منطقی شدن این گزینه ها می شود؟ پاسخ مشخص است. اینکه یک خودرو دست دوم هزینه اضافی به مالکش تحمیل نکند و خرج و مخارج بالایی نداشته باشد، بازار خرید و فروش مناسبی داشته باشد، قطعات و لوازم جانبی آن قیمت مناسبی داشته باشند و کمیاب نباشند و در یک جمله، خریدار بتواند با کمترین ریسک منفی اقدام به خرید آن کند، می توان گفت این یک خودرو دست دوم منطقی به شمار می رود.

تکلیف خودروهای صفر هم که روشن است. با توجه به افزایش بی رویه قیمت خودروها، در حال حاضر با این بودجه انتخاب های صفر کیلومتر محدود به چند خودرو تکرار و قدیمی هستند. اگر بخواهیم 5 مورد از معروف ترین و منطقی ترین خودروهای صفری که می توانید در این رنج قیمت خریداری کنید را معرفی کنیم، می توانیم پژو 206 تیپ 2، کوییک R، پژو پارس، سمند LX و رانا پلاس که خودرویی نسبتا جدیدتر نسبت به 4 گزینه دیگر است را نام ببریم.

پس اگر 200 تا 300 میلیون تومان پول در حساب بانکی تان دارید و می خواهید با این بوده بهترین انتخاب را در بازار خودرو داشته باشید، با این پرونده همراه باشید.


تندر 90

رنو تندر 90 (بهترین انتخاب)

 پیش از بررسی تندر۹۰ اجازه دهید آب پاکی را روی دست‌تان بریزیم. اگر از آن دسته خریدارانی هستید که بیش از هر چیز به ظاهر خودرو اهمیت می‌دهند و توقع دارید با پولی که برای خرید یک خودرو پرداخت می‌کنید، بیش ترین امکانات رفاهی نصیب‌تان شود، تندر۹۰ خودرویی نیست که بتواند دل‌تان را به‌دست بیاورد. تندر۹۰ یک کارگر ساده با لباسی خیلی معمولی و دستانی خالی از هرگونه جذابیت است. اما می‌تواند سال‌های سال به شما وفادار باشد و سخت برای‌تان کار کند.تندر 90

 

 تندر۹۰ در ابتدا توسط پارس‌خودرو تولید می‌شد و مدت کوتاهی بعد از آغاز تولیدش در ایران، پای‌اش به خط تولید ایران خودرو نیز باز شد. چند سال بعد از عرضه تندر۹۰، مدل اتوماتیک آن نیز به بازار آمد. تندر۹۰ در ابتدای تولید با تیپ‌های E0 ، E1 و E2 به بازار آمد که نسخه E2 LP به‌عنوان مدل فول‌آپشن و کامل آن شناخته می‌شود. چند سال بعد از آغاز تولید تندر۹۰ در ایران، تیپ‌های دیگر به فراموشی سپرده شدند و تنها مدل فول‌آپشن به بازار عرضه شد. کامل ترین مدل تندر 90 نیز نوع فول آپشن LP است که با مواردی مثل رینگ‌های آلومینیومی، پروژکتورهای جلو، سپرها و جلوپنجره هم‌رنگ بدنه از تیپ‌های پایه متمایز می‌‌شود.

 تندر۹۰ ۴۲۴۷ میلی‌متر طول، ۱۷۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۵۳۴ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله میان ۲ محورش نیز به ۲۶۳۰ میلی‌متر می‌رسد. پس به این نتیجه می رسیم که این خودرو یکی از جادارترین کابین ها را میان رقبای هم قیمتش دارد و هیچ مشکلی از نظر فضای پا و سر سرنشینان در صندلی‌های جلو و عقب این خودرو به چشم نمی‌خورد. همچنین صندوق بار ۵۱۰ لیتری‌اش یکی از بزرگ‌ترین هاست.

تندر 90

 داخل کابین هیچ رد و اثری از جذابیت دیده نمی‌شود. کابین تندر۹۰ اصلا سرگرم‌کننده نیست و امکانات‌اش را می‌توان در چند کلمه خلاصه کرد. پس اگر با این بودجه دوست دارید کابین خودروتان جذاب باشد، تندر 90 اصلا انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما مهم‌ترین برگ برنده تندر نسبت به دیگر خودروهای این رده، کیفیت فوق‌العاده متریال و مونتاژ قطعات به‌کاررفته در کابین است. این ویژگی باعث می‌شود تا بعد از هزاران کیلومتر کارکرد نیز هیچ‌گونه سر و صدای اضافی از بخش‌های مختلف شنیده نشود. پس می توان گفت تندر 90 از آن دسته خودروهایی است که برای خرید نمونه های دست دوم کارکرد بالای آن می تواند با خیال راحت تری اقدام کنید.تندر 90

 می‌توان به تندر۹۰ لقب خودرو خراب‌ نشو یا بیگانه با تعمیرگاه‌ها را داد. پیشرانه تندر که با کد K4M شناخته می شود بسیار جان‌سخت است و به‌راحتی خراب نمی‌شود. این پیشرانه ۱۵۹۸ سی‌سی می‌تواند ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۵۷۵۰ و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۳۷۵۰ تولید کند.

 از مهم‌ترین مزایای فنی تندر۹۰ می‌توان به مجموعه کلاچ بسیار نرم و گیربکس باکیفیت اشاره کرد. گیرباکس ۵ دنده دستی تندر۹۰ که با JH3 شناخته می‌شود، عملکردی بسیار نرم و دقیق دارد و صفحه کلاچ آن خیلی دیرتر از 206 خراب می‌شود. البته فرمان تندر از 206 سفت‌تر است و همین موضوع در مانورهای شهری و پارک کردن باعث خستگی راننده می‌شود.

تندر 90

 دیگر مزیت‌ فنی تندر۹۰ را باید در قسمت جلوبندی جست‌وجو کنیم. جلوبندی تندر به لطف استفاده از ساب‌فریم حتی تا ۲۰۰ هزار کیلومتر بدون خرابی کار می‌کند. ساب‌فریم مجموعه قطعاتی است که روی شاسی نصب می‌شوند و قطعات جلوبندی روی آنها قرار می گیرند. این مجموعه قطعات نیروهای وارده به قطعات جلوبندی را تقسیم می‌کند و باعث خستگی کم‌تر قطعات می‌شود.

دنا

 دنا معمولی

 سال 1388 پروژه ای با کد NX7 در ایران خودرو تعریف شد که هدفش خودرویی لوکس تر و البته گران تر از سمند و سمند سورن بود. حاصل کار خودرویی به نام دنا شد که قرار بود سال 1391 وارد بازار شود و جایگزین سمند شود. سر انجام و پس از کش و قوس های فراوان دنا در سال 1393 وارد بازار شد. استفاده از خطوط تیز و شکسته ظاهر آن را خشن کرده و در چهره آن دیگر از مظلومیت سمند خبری نیست. در بعضی زاویه ها همچون نمای عقب، شباهت هایی را با محصولات مرسدس بنز شاهد هستیم. این خودرو با طول 4560 میلی متر، 6 سانتی متر از سمند کشیده تر است. اما این افزایش طول هیچ تاثیری بر فاصله دو محور خودرو نگذاشته است؛ و از این افزایش برای بهبود فضای کابین هم استفاده‌ای نشده است و صرفا خودرو را کمی کشیده‌تر از سمند کرده است.

 داخل کابین دنا یک کپی برداری نسبتا خوب از هیوندایی سوناتا YF است. استفاده از تریم‌های طرح چوب با کیفیت نه جندان مناسب و دریچه های تهویه عمودی و بزرگ آن را کاملا از سمند و همسانانش متمایز می‌کند.   برای ساخت قطعات کابین از پلاستیک سفت و خشک مشابه کابین پژو 207 ساخته شده است. خشک بودن این قطعات باعث می‌شود داخل کابین خیلی زود به سر و صدا بیفتد. ایرادی شایع و آزار دهنده که در بسیاری از خودروهای تولید داخل پس از چند هزار کیلومتر کارکرد به چشم می خورد. در وسط کنسول هم یک مانیتور 7 اینچی لمسی قرار گرفته که از کیفیت معمولی برخوردار است.

 صندلی ها ابعادی بزرگ تر از سمند دارند که سفت اما راحت هستند. فضای پا نیز در زدیف های جلو و عقب مناسب است. روکش مخملی صندلی ها را زیبا کرده اما کیفیت پایین فوم به کار رفته در آن باعث شده که بعد 3و4 سال کارکرد، کفی صندلی ها نشست کند. این در حالیست که صندلی های جلو به صورت برقی قابل تنظیم هستند که این آپشن در کمتر خودرویی در این رنج قیمت به چشم می خورد. از دیگر امکانات دنا می توان به 2 کیسه هوا، کروز کنترل، آینه های تا شونده برقی و … اشاره کرد.

 دنا از موتور شانزده سوپاپ EF7 با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 155 نیتون متر استفاده می کند. این خودرو با گیربکس پنج سرعته BE3 که همان جعبه دنده به کار رفته در سمند و پژو پارس است عرضه شده است و تنها ضرایب گیربکس تغییر یافته اند. موتور EF7  نهایت گشتاور خود را در موتور 4000 تا 4500 در اختیار راننده قرار می دهد که این موضوع در سمند XU7 در دور موتور 3000 رخ می دهد.40 کیلوگرم وزن بیشتر از سمند و فنر بندی خشک تر باعث شده تا هندلینگ و پایداری دنا در پیچ ها یا سرعت های بالای صد کیلومتر بر ساعت بهتر از سمند باشد اما نرمی سمند را ندارد و کوبش های اکسل عقب خودرو برای خریداران ی که سن بالایی دارند چندان خوشایند نیست. نکته مثبت این خودرو ترمزهای بسیار خوب آن است. ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS و EBD هستند. در هنگام ترمز گیری های شدید خودرو بدون کوچک ترین لرزش و انحراف و در سریع ترین زمان ممکن متوقف می شود.

 مزدا 323

 در مورد یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سدان‌های تولید شده توسط خودروسازان داخلی در دهه 80 شمسی صحبت می‌کنیم. البته ساخت مزدا 323 از سال 1378 در ایران شروع شد. این خودرو به‌عنوان یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای ساخت داخل و در کوتاه‌مدت منطبق با مدل روز ساخته شده در ژاپن بود. از ابتدای تولید این خودرو در ایران، ظاهرش 2 بار در سال‌های 1380 و 1382 دست‌خوش تغییراتی شد. درحالی‌که مزدا 323 در سال 1383 در بازار جهانی با مزدا 3 جایگزین شد، تولیدش تا سال 1385 در ایران ادامه پیدا کرد.

تغییرات طراحی 323 در سال 82 ظاهر آن را از همیشه پخته‌تر کرد و 323 بعد از این تغییرات با کد FL به بازار آمد. این خودرو به حدی حساب شده و هماهنگ طراحی شده که هنوز هم با دیدنش آن را تحسین می‌کنید و می‌توانید به خودروهای مدل روز وطنی ترجیح‌اش بدهید.

 علی‌رغم این‌که ابعاد بدنه از خودروهایی مثل سمند و پژو 405 کوچک‌تر به نظر می‌رسد، اما فضای کابین 323 بسیار جادار و راحت است و در بعضی قسمت‌ها حتی جادارتر از خودروهای نام‌برده ظاهر می‌شود. طراحی صندلی‌ها هوشمندانه و حساب شده است. در نهایت 4 سرنشین بزرگسال می‌توانند راحتی کاملی را چه در فضای پا و چه در فضای سر در کابین 323 تجربه کنند. این ویژگی با صندوق بار جادار دست به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند 323 خودرو مورد علاقه خانواده‌ها مخصوصا برای سفرهای دسته‌جمعی باشد.

 مزدا 323 در 5 تیپ توسط گروه بهمن در ایران تولید شده است. بیش‌تر امکانات رفاهی از تیپ یک (پایه) گرفته تا تیپ 5، در همه 323‌ها مشترک هستند. در تیپ 2 اما ایربگ راننده به فهرست آپشن‌ها اضافه شده و در تیپ 3، 323 از سانروف بهره می‌برد. تیپ 4 امکاناتی مشابه تیپ 2 داشته با این تفاوت که گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک در این تیپ مورد استفاده قرار گرفته است. تیپ 5 هم به‌عنوان کامل‌ترین نسخه، گیرباکس اتوماتیک را در کنار همه امکانات ارائه‌شده در تیپ‌های دیگر دارد.

 از جمله امکانات مزدا 323 تیپ 5 می‌توان به 4 شیشه و آینه‌های جانبی برقی، قابلیت تاشوندگی برقی آینه‌ها از داخل کابین، پروژکتورهای جلو، سیستم صوتی با 6 اسپیکر که در تیپ 5 چنجر با خشاب 10 عددی هم به آن اضافه می‌شود، صندلی‌های دستی جلو با قابلیت تنظیم در 5 حالت، قابلیت باز کردن درِ صندوق عقب و باک از داخل کابین، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، ایربگ راننده، آنتن و سانروف برقی اشاره کرد.

 مزدا 323 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری را زیر کاپوت دارد. به‌کارگیری 4 سوپاپ و 2 میل‌سوپاپ در هر سیلندر باعث شده قدرت این پیشرانه به 110 اسب بخار برسد. هم‌چنین بیشینه گشتاور 143 نیوتن‌متری هم در دور 3500 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا مزدا 323 در دورهای پایین هم کشش مناسبی داشته باشد. نسبت تراکم این پیشرانه 9 به یک بوده و از یک باک 55 لیتری تغذیه می‌کند. مصرف سوخت 323 کاملا اقتصادی و منطقی بوده و در صورت تنظیم بودن موتور، حدود 7 تا 8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. موتور 323 اگر ایراد خاصی نداشته باشد، کاملا بدون صدا و لرزش کار می‌کند. در کل باید گفت 323 کابین آرام و بدون صدایی دارد و مناسب کسانی است که می‌خواهند سواری آرامش‌بخشی را با بودجه محدود تجربه کنند.

  گیرباکس اتوماتیک 323 چهارسرعته است. تکنولوژی این گیرباکس قدیمی بوده و عملکرد آن تفاوت‌هایی با گیرباکس‌های تیپ‌ترونیک امروزی دارد. برای گیرباکس 4 وضعیت P، R، N، D، S و L تعریف شده است. در حالت L دنده‌های یک و 2، در حالت S دنده‌های یک تا 3 و در حالت D دنده‌های یک تا 4 تعویض می‌شوند. برای این‌که در حالت تیپ‌ترونیک دنده‌ها را تعویض کنید، کافیست شاسی HOLD را بگیرید تا حالت L به دنده یک، حالت S به دنده 2 و حالت D به دنده 3 تبدیل شود. برای حرکت در سرپایینی‌های تند و مسیرهای ناهموار که می‌خواهید سرعت خودرو کنترل شود هم بهتر است حالت L را انتخاب کنید. مزدا 323 با وزن 1060 کیلویی و پیشرانه پرقدرت خود، شتاب اولیه مناسبی دارد و نیروی موتور کافی به نظر می‌رسد. اما درصورتی‌که در سربالایی و با حضور چند سرنشین پا را از روی گاز بردارید و بخواهید دوباره شتاب‌گیری کنید، گیرباکس در معکوس دادن تعلل کرده و کشش خودرو کاملا افت می‌کند.

 ام وی ام 315

 چری فالوین یا همان ام وی ام 315 خودمان در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. ظاهر این هاچ بک چینی در ابتدا مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت تا اینکه در سال ۲۰۱۳ چری تصمیم گرفت یک فیس لیفت ماژور روی ظاهر ۳۱۵ اعمال کند. ام وی ام 315 با لباس جدیدش در سال ۹۴ در ایران عرضه شد.

 در نسخه فیس لیفت طراحی ظاهری در قسمت جلو کاملا متحول شد و به لطف چراغ های جدید با فرم چشمنواز و طراحی نوین سپر جلو، این قسمت ظاهری بسیار زیباتر و قابل قبول‌تر از قبل پیدا کرد. البته در نمای عقب تقریبا همه چیز دست نخورده باقی مانده و چری تنها به بازنگری سپر عقب و اضافه کردن لامپ‌های ال ای دی به چراغ‌ها بسنده کرده است.

ام وی ام 315

 فضای کابین ۳۱۵ در نسخه فیس لیفت از نو طراحی شده و هیچ شباهتی با طراحی نچندان متناسب قبلی ندارد. به ادعای چری در طراحی داشبورد ۳۱۵ جدید از بال‌های پرنده الهام گرفته شده و از حق نگذریم، داشبورد مدل فیس لیفت از نظر چیدمان و توجه به مدرنیته یک سر و گردن از رقبای هم قیمت و وطنی خودش بالاتر است. البته نسخه فول ۳۱۵ در چین با تجهیزات همچون پوشش چرمی صندلی‌ها، کنسول میانی، سانروف، مانیتورو دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان عرضه می‌شود. از ابتدای سال جاری مدیران خودرو تیپ اکسلنت ام وی ام 315 اسپرت را به مانیتور، دوربین و سنسور عقب نیز مجهز کرده تا از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی حرف های بیشتری در مقابل رقبای هم قیمت اش در بازار ایران داشته باشد.

 علاوه بر تغییرات ظاهری، ام وی ام 315 از نظر کیفیت نیز ارتقاء پیدا کرده و داخل کابین آن از متریال مرغوب تری استفاده شده تا خریدارا را در مقابل قیمت پرداختی راضی نگه دارد. اما مهمترین نقطه قوت نسبت به ۲۰۶، فضای مناسب ردیف عقب و صندوق بار است که باعث می‌شود اگر به دنبال راحتی بیش‌تر هستید ۳۱۵ را انتخاب کنید.

 ام وی ام 315 پیشرانه ACTECO را در دل خود جای داده که حاصل همکاری چری و کمپانی اتریشی است. این پیشرانه ۴ سیلندر با ۱.۵ لیترحجم، ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از این نظر توان نسبتا مشابهی با ۲۰۶ تیپ ۵ دارد و در دسته هاچ بک های نسبتا تند و تیز بازار جای می گیرد. 315 سواری و تعویض دنده‌های نرم‌تری را نسبت به 206 به شما هدیه می‌کند. شایع‌ترین ایراد مدل قدیمی ۳۱۵، مشکلات گیرباکس و مجموعه کلاچ آن بود که  این موارد در مدل فیس‌لیفت مرتفع شده‌ و مدل اسپرت نیز از این نظر بی ایراد است. این در حالی است که در نزدیک ترین رقیب 315، یعنی پژو 206، یکی از مهمترین ایرادها در بخش صفحه کلاچ به چشم می خورد که در رفت و آمدهای روزمره می تواند روی نظر خریداران تاثیر بگذارد. همچنین این هاچ‌بک چینی با برخورداری از ۲ کیسه هوا توانسته ۴ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP دریافت کند.

پژو 207 اتوماتیک

 پژو 207 دنده ای

 بعد از پژو 206، از 207 یا همان 206 پلاس (مدلی که ایران‌خودرو در بازار عرضه کرد) می‌توان به عنوان یکی از پرطرفدارترین هاچ‌بک‌های بازار یاد کرد. البته 207 دیرتر از 206 به بازار آمد و زودتر هم رفت. اما در نمایشگاه اخیر صنعت خودرو، ایران‌خودرو خبر از عرضه 207 با شکل و شمایلی به‌روز شده داد.

 در نگاه اول تغییراتی جزیی اما تاثیرگذار نسبت به قبل توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. از همان ابتدای عرضه 207 در بازار نیز این خودرو به دلیل ظاهر متفاوت‌اش با 206 مورد توجه قرار گرفت. حالا با تغییراتی در گرافیک چراغ‌های جلو و عقب و اضافه شدن لامپ‌های ال‌ای‌دی به چراغ و تغییر شکل آینه‌های جانبی، ظاهر 207 بهتر هم شده و تا حدودی رد پای کهولت سن را از این هاچ‌بک محبوب زدوده است. در مقابل ساندرو ۲۰۷ از چراغ‌های جلوی مدرن‌تر و زیباتری بهره می‌برد. همچنین مثل ساندرو منوآل خبری از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ روی بدنه نیست و ایینه‌ها و ضربه گیرهای جانبی به رنگ بدنه هستند.

پژو 207 اتوماتیک

 ترکیب سابق داخل کابین با چاشنی تغییراتی تاثیرگذار نظیر اضافه شدن قطعات دکوراتیو سفیدرنگ، غربیلک فرمان جدید، اهرم گیرباکس متفاوت با قبل و مانیتور کنسول مرکزی جذاب‌تر شده و حس بهتری را منتقل می‌کند. روی غربیلک جدید فرمان دکمه‌های تنظیم سیستم صوتی و تلفن قرار گرفته و جوی‌استیک مربوط به ضبط از پشت فرمان حذف شده. هم‌چنین مانیتور لمسی 7 اینچی به قسمت بالای کنسول اضافه شده که قابلیت پخش دی‌وی‌دی، سیستم GPS و نمایش تصویر دوربین دید عقب را به 207 جدید می‌دهد. از دیگر آپشن های 207 جدید علاوه بر این موارد می‌توان به سنسور فاصله‌سنج عقب، کروزکنترل و آینه‌های برقی جانبی اشاره کرد که باعث می‌شوند 207 جدید در این سطح قیمت از فهرست امکانات مناسبی در مقابل رقبا برخوردار باشد. پس همان طور که اشاره کردیم، می‌توان به فهرست جذاب‌تر آپشن‌های ۲۰۷ نسبت به ساندرو امتیاز بیشتری از ساندرو داد. اما در بحث فضای کابین و صندوق بار ۲۰۷ مغلوب ساندرو می‌شود و سرنشینان در ردیف عقباش احساس راحتی نمی‌کنند.

پژو 207 اتوماتیک

 اما در بخش فنی تغییری در 207 جدید حاصل نشده و همان پیشرانه TU5 وظیفه تامین قوای محرکه را بر عهده دارد. ایران‌خودرو فعلا 207 جدید را با گیرباکس دستی در بازار عرضه می‌کند و خبری مبنی بر استفاده از گیرباکس اتوماتیک برای این خودرو نیست. در صورت عرضه گیرباکس اتوماتیک، جنس ۲۰۷ در مقابل ساندرو جور می‌شود و از این نظر می‌تواند طیف بیشتری از خریداران را به سوی خود جلب کند. هم‌چنین برخلاف 207های سری قبل که از گیرباکس فرانسوی برخوردار بودند، 207 جدید از همان گیرباکس 405 استفاده می‌کند که روی پژو 206 تیپ 5 هم نصب می‌شود.

 

پژو 207

 این گیرباکس در ۲۰۶ مشکلاتی در قسمت صفحه کلاچ داشت و باید دید این مشکلات در ۲۰۷ برطرف شده یا خیر. توان پیشرانه 207 به 105 اسب‌بخار و گشتاورش به 142 نیوتن‌متر می‌رسد و یکی از هاچ‌بک‌هایی است که در عین شتاب و قابلیت‌های حرکتی مناسب، مصرف سوخت زیادی را به راننده تحمیل نمی‌کند و در هر 100 کیلومتر بین 6 تا 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند. از نظر توان پیشرانه و قابلیت‌های حرکتی، ۲۰۷ کاملا هم رده ساندرو عرضه می‌شود و از نظر شتاب‌گیری تفاوتی با ساندرو ندارد.


بازنشسته‌ها!/ با بودجه حدود 300 میلیون تومانی، مزدا 323 تیپ 5 بخریم یا هیوندای ورنا اتوماتیک؟

ستاره های دهه 80/ بررسی 10 خودرو دست دوم هیجان انگیز با عمر بیش از 10 سال

یک روح در 2 بدن!/ مقایسه کیا سراتو 2017 و هیوندای النترا 2017

گوزنی با شاخ های تیز!/ نگاهی به لاماری ایما جدیدترین کراس اوور بازار

سریع و خشن!/ تست و بررسی فولکس‌ واگن گلف GTI

از قلب آسمان/ مقایسه تارا و شاهین دنده اتوماتیک

استهلاک پایین یا هندلینگ بالا؟/ هیوندای i20 بخریم یا آلفارومئو جولیتا؟

به یاد سانتافه!/ با فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور بیشتر آشنا شوید

این سدان های پرطرفدار/ تندر 90 بخریم یا پژو 206 صندوق دار؟

دهه هشتادی‌ها/ مقایسه رنو مگان و هیوندای آوانته

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی