پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تحویل ۶۰ هزار دستگاه خودرو از ابتدای سال/ تولید خودرو بدون کسری از خردادماه

سخن‌گوی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تولید خودرو از خردادماه بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان خواهد بود، از کاهش خودروهای دارای کسری قطعه به ۲۷ هزار دستگاه خبر داد که فراتر از دستور رییس جمهوری محترم است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بابک رحمانی افزود: کاهش […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

سخن‌گوی گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که تولید خودرو از خردادماه بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان خواهد بود، از کاهش خودروهای دارای کسری قطعه به ۲۷ هزار دستگاه خبر داد که فراتر از دستور رییس جمهوری محترم است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بابک رحمانی افزود: کاهش خودروهای دارای کسری قطعه در ایران خودرو، از بیش از ۸۲ هزار به ۲۷ هزار دستگاه ظرف مدت سه ماهه و رسیدن تعهدات معوق به حدود ۷۵۰۰ دستگاه، از اقدامات مهم و موثر ایران خودرو برای افزایش عرضه به بازار و تامین نیاز مشتریان بوده است.

وی تصریح کرد: تعهدات معوق به مشتریان تا پایان اردیبهشت‌ماه به صفر خواهد رسید، حدود چهار هزار دستگاه از این تعهدات مربوط به خودروی سورن است که با مساعدت و همراهی رییس محترم پلیس راهور به زودی تحویل مشتریان خواهد شد.

رحمانی از صدور سند حدود ۵۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تعداد تحویل خودرو به مشتریان را حدود ۶۰ هزار دستگاه از ابتدای امسال عنوان کرد و گفت: خودروهای تجاری‌شده و آماده تحویل به مشتریان نیز در همین بازه زمانی به ۶۰ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

رحمانی گفت: رویکرد جدید ایران‌خودرو، تولید خودروی کامل و بدون کسری قطعه است که این موضوع از خردادماه اجرایی می شود و بر همین اساس، دیگر خودروی ناقصی از خط تولید خارج نخواهد شد.

به گفته رحمانی، درحال حاضر خودروهای دارای کسری قطعه ایران‌خودرو در دو سال اخیر، کم‌ترین تعداد را دارد.

وی در عین حال گفت: با افزایش تیراژ، هدف تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو محقق خواهد شد که در این زمینه با پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات قطعه سازان در اسفندماه گذشته و تزریق منابع مالی ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به زنجیره تامین، افزایش تولید امسال را تضمین کرده‌ایم.

سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو، افزایش کیفیت خودرو را یکی از نتایج تولید خودروی کامل و بدون کسری دانست و گفت: برای بهبود کیفیت محصولات برنامه های متعددی ترسیم کرده ایم که نتایج آن یکی پس از دیگری برای مشتریان ملموس خواهد بود.

وی افزود: کاهش ۵۵ درصدی خودروهای متوقف در شبکه خدمات پس از فروش، بهبود پنج درصدی سطح کیفیت محصولات در سه ماهه اخیر و بهبود ۲۰ درصدی شاخص های کیفی قبل از تحویل در فروردین امسال نسبت به میانگین بهمن و اسفند ۱۴۰۰، بخشی از دستاوردهای کیفی ایران خودرو بوده که براساس فرامین رییس جمهوری محترم حاصل شده است.

رحمانی با بیان این که ۱۶۱ برنامه عملیاتی برای ارتقای کیفیت محصولات در حال اجراست، گفت: این برنامه‌ها در کل زنجیره ارزش تولید خودرو در حال اجرا و پیاده سازی است.

وی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و سیاست‌های دولت محترم، توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم، بر همین اساس مرکز مدیریت توسعه محصول و فناوری زنجیره ارزش ایران خودرو در ساختار این شرکت ایجاد شده و تحقق اهداف توسعه‌ای را با همکاری دانش بنیان ها دنبال می‌کند.

رحمانی گفت: با توجه به توانمندی‌های مطلوبی که در حوزه قوای محرکه ایران خودرو وجود دارد، مرکزی برای تولید موتور و ارایه محصولات به خودروسازان کشور ایجاد شد که به زودی با این اقدام سطح کیفی قوای محرکه سایر خودروسازان نیز ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی