پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رکورد زنی باشگاه فولکس واگن / هشتمین همایش، همزمان در 6 استان برگزار شد

هشتمین همایش روز فولکس واگن جمعه گذشته در مرکز تجاری ایران مال تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  هشتمین همایش روز فولکس واگن ایران ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان در ۶ استان کشور از جمله تهران به همت انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، کلوپ فولکس واگن، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و ماموت خودرو […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۱

هشتمین همایش روز فولکس واگن جمعه گذشته در مرکز تجاری ایران مال تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

هشتمین همایش روز فولکس واگن ایران ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان در ۶ استان کشور از جمله تهران به همت انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران، کلوپ فولکس واگن، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و ماموت خودرو نماینده رسمی فولکس واگن در ایران در مجتمع تجاری ایران مال برگزار شد.

در این همایش طبق آمار واحد مانیتورینگ مجتمع تجاری ایران مال ۵۱۸ دستگاه انواع فولکس واگن در مدل های بیتل، گلف، ترانسپورتر، گل، تینگ و … حضور داشتند. این همایش با استقبال بی سابقه علاقه مندان و به خصوص خانواده های حاضر در این مجتمع تجاری همراه بود.

همچنین چند خانواده آلمانی که به صورت توریستی در ایران حضور داشتند، همراه تعدادی از پیشکسوتان بازسازی خودروهای کلاسیک و قهرمانان اتومبیلرانی کشور نیز در این همایش که از ساعت ۱۲ تا ۱۵ برگزار شد، حضور داشتند.

شرکت ماموت خودرو که نماینده رسمی فولکس واگن در ایران است نیز با حمایت از باشگاه فولکس واگن ۳ دستگاه از خودروهای خود شامل بیتل ۱۹۵۸، ترانسپورتر ۱۹۶۰ و گلف GTI تیونینگ شده را راهی این همایش کرده بود. در میان این خودروها گلف GTI که به صورت اصولی و علمی تیونینگ شده بود و قدرت آن به ۴۰۰ اسب بخار می رسد، بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت.

پیام توسل مدیر باشگاه رسمی فولکس واگن ایران و مسئول برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار جوان خودرو گفت: از سال ۹۳ با همکاری مدیریت وقت موزه خودروهای تاریخی ایران اولین جمعه در هفته میراث فرهنگی به نام ((روز فولکس واگن)) نامگذاری شد و برنامه های مختلفی نیز در طول سال های گذشته در این روز برگزار شده است.

او تصریح کرد: این همایش همزمان در ۶ استان کشور شامل تهران (۵۱۸ دستگاه)، اصفهان (۹۰ دستگاه)، شیراز ( ۸۰دستگاه)، تبریز (۵۰ دستگاه)، مشهد (۴۵ دستگاه) و یزد ( ۲۵ دستگاه) با همت کلوپ های استانی و علاقه مندان برگزار شد.

توسل افزود: خوشبختانه طی تفاهم نامه ای که بین مجتمع تجاری ایران مال و انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران همراه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در زمان سفر ادو برسترس رئیس FIVA امضاء شده است، همکاری هایی در آینده با این مجتمع تجاری خواهیم داشت که از امکانات مناسبی برای رفاه علاقه مندان برخوردار است.

رئیس باشگاه رسمی فولکس واگن ایران در خصوص خودروهای شرکت کننده در این همایش نیز گفت: تنها در همایش تهران با ثبت حضور ۵۱۸ دستگاه خودرو که چند نمونه برای اولین بار به صورت رسمی در چنین رویدادی حضور یافتند، رکورد تعداد حضور خودروهای فولکس واگن در برنامه های رسمی شکسته شد.

او در پایان گفت: قدیمی ترین خودروهای شرکت کننده در این برنامه چند دستگاه بیتل مدل ۱۹۵۸ بودند و ترانسورتر T1مدل ۱۹۶۰ نیز از جذاب ترین و ارزشمند ترین نمونه ها به حساب می آیند.

هادی سلیمانی ملکان قائم مقام شرکت ماموت خودرو که خود در این مراسم حضور داشت نیز در این خصوص گفت: من به نوبه خود از باشگاه فولکس واگن ایران بابت زحمات بسیار آنها و برای این که علاقه مندان به صنعت خودرو را دور هم جمع می کنند تشکر می کنم. ضمنا باید عرض کنم فولکس واگن از دیرباز در ایران محبوبیت بسیاری داشته است و به عنوان خودرویی که برای عموم در دسترس بوده معروف است. شاید بتوان فولکس واگن را خودروی مردمی و یکی از شناخته شده ترین نام ها به حساب آورد.

او تصریح کرد: مجموعه ماموت خودرو در کنار باشگاه فولکس واگن ایران سعی دارد در حفظ، نگهداری و بازسازی خودروهای فولکس واگندر کنار مالکین این خودروها باشد. امیداوریم با ایجاد بسترها برای حضور دوباره خودروهای فولکس واگن در کشور، نسل های آینده هم خاطراتی که نسل های قبل با خودروهای فولکس واگن داشتند را تجربه کنند. سعی داریم این حس خوب مردمی بودن را در فولکس واگن حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی