پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرچم داری به سبک شوی! / نگاهی به 4 خودرو تاثیرگذار شورولت

یک قرن و یک دهه از ماشین سازی برادران لوییس و آرتور شورولت به غیر از جان، گذشت! به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو یک قرن و یک دهه از ماشین سازی برادران لوییس و آرتور شورولت به غیر از جان، گذشت! البته بماند که این میان اصلا برادری به اسم جان وجود ندارد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

یک قرن و یک دهه از ماشین سازی برادران لوییس و آرتور شورولت به غیر از جان، گذشت!

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

یک قرن و یک دهه از ماشین سازی برادران لوییس و آرتور شورولت به غیر از جان، گذشت! البته بماند که این میان اصلا برادری به اسم جان وجود ندارد حتی در امر به راه اندازی این کمپانی قلدر هم خیلی خبری از برداران لوییس هم نبود ولی از حق نگذریم آرتور دوندگی های زیاید کرده تا شورولت، شوی شود.

کمپانی شورولت در این سالها توانسته بعد از کسب موفقیت های بسیار، تاریخ ساز شود و تبدیل به بخشی از خاطرات شیرین صنعت خودرو و مردم شود.

قطعا هر ماشین بازی یا بهتر است بگوییم هر آمریکایی بازی خوب می داند که تاریخ پشت سر خودروهایی نظیر کوروت چه کتابچه قطوری از تاریخ خوابیده است.

این شما و این 4، چهارچرخ تاریخ ساز و البته تاثیر گذار کمپانی شورولت!

سرکش شماره 1 کوروت

سال 68 برای اولین بار وارد میدان شد اگرچه اوایل کسی تحویلش نمیگرفت و کاری به کارش نداشت، حتی تا مرز اخراج از خط تولید رفت آما این پسر شیطون خیلی حرف ها برای گفتن داشت و واقعا داشت.

حالا بعد از گذشت سالها این اسب سرکش 8 سیلندر 6 لیتری، یکی از سوپراسپرت های زیبا و دلفریب بازار خودرو است.

فشنگ برقی، بولت EV

بهتر است اسمش را “ماجراجویی به موقع شورولت” بگذاریم! بله درست است که جذابیت کامارو یا الکامینو را ندارد ولی این کوچولو ریزه میزه وقتی وارد بازار شد که بسیاری از بزرگان چهارچرخ ساز، هنوز مشغول تولید موتورهای درون سوز بودند. البته ناگفته نماند که این خودرو به علت اشکال در خط تولید باتری، مشمول یک فراخوان بزرگ شد.

بزرگ بزرگان شورولت سابرین!

آن موقع که خیلی از شاسی بلندهای پرچم دار برندها هنوز متولد نشده بودن یعنی حدودا بیش از هشت دهه پیش، این بزرگوار با فضایی وسیع برای 8 نفر وارد بازار شد در حالیکه کابینش با قطعات چوبی تزئین شده بود. حالا بعد از گذشت سال ها هنوز هم تو بازار مشغول رجز خوانی است. راستی کی بود به لندکروز میگفت حضرت؟!

آقای بازیگر! شول SS 454 LS6

ماسل کارها یکی از جذاب ترین خودروها هستند و واقعا هرکدام یک شخصیت خاص دارند اما شول و نوا با اقتدار سردمداران این عرصه هستند.

خصوصا شول SS 454 که عجیب هم با هنر هفتم آشنا است! اواخر دهه 60 و 70 میلادی عدد اسب بخار خیلی مهم بود و دنباله همین قصه باید ذکر کنیم که طبق اسناد ثبت شده تقریبا نسخه پایه هیچ خودروی عضلانی به پای شول S5 454 مدل 1970 نمی رسد، قدرت نسخه 7.4 لیتری این کوه عضله، 450 اسب بخار اعلام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی