پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

کسری تولید اصلی ترین مشکل بازار خودرو است!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است کسری تولید مشکل بازار خودرو تفاوتی ندارد که خودرو در بورس عرضه شود یا با قرعه کشی. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رقابتی که در خرید خودرو ایجاد شده، باید در فروش آن […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ تیر ۱۴۰۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است کسری تولید مشکل بازار خودرو تفاوتی ندارد که خودرو در بورس عرضه شود یا با قرعه کشی.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رقابتی که در خرید خودرو ایجاد شده، باید در فروش آن رخ دهد، اما وزارت صمت که اعلام کرده بود نیاز سالانه خودرو در کشور، یک میلیون و 500 هزار دستگاه است، نتوانسته این نیاز را تامین کند.

به گفته او، خودروسازان باید هر ماه 130 هزار خودرو تولید کنند، اما آمار خودرو تولیدی از ابتدای سال تا 18 خرداد، به 160 هزار دستگاه هم نرسیده؛ یعنی تولید ماهانه خودرو، تنها کمی بیش از 50 هزار دستگاه است!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید به هر نحو، عرضه و تقاضای خودرو را یکسان کند و کمبود عرضه، باید از طریق افزایش تولید داخل یا واردات، تامین شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی