پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

بازار با عرضه خودرو در بورس به تعادل می رسد

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور بیان کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار کرد: هرچند معتقدیم شیوه درست قیمت‌ گذاری خودرو، آزادسازی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ تیر ۱۴۰۱

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور بیان کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور اظهار کرد: هرچند معتقدیم شیوه درست قیمت‌ گذاری خودرو، آزادسازی قیمت‌ها و تبعیت از قوانین عرضه و تقاضاست، اما در شرایطی به سر می‌بریم که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: هرچند عرضه خودرو در بورس گزینه‌ای ایده‌آل محسوب نمی‌شود، اما در شرایط فعلی برای برون‌رفت از وضعیت پیش آمده شاید بهترین گزینه باشد و در کوتاه‌مدت شاید چاره دیگری وجود نداشته باشد.

این مقام صنفی تاکید کرد: سازوکار و شیوه عرضه خودرو در بورس باید به صورتی تعیین شود که در عمل، اجرایی و عملیاتی بوده و مشکلاتی به دنبال نداشته باشد و در این زمینه همه چیز به طراحان طرح و اجراکنندگان بستگی دارد.

وی پیش‌بینی کرد که با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح شود و به این ترتیب خودروسازان و قطعه‌سازان با زیان کمتری مواجه خواهند شد.

محبی‌نژاد، زیان انباشته بیش از 110 هزار میلیارد تومانی ایران‌ خودرو و سایپا تا پایان سال 1400 را یادآور شد و گفت: ادامه مسیر با این شیوه و تداوم زیان‌دهی میسر نیست و منجر به ورشکستگی این دو خودروساز خواهد شد که به معنای از بین رفتن سرمایه‌های ملی است.

وی یادآور شد: امروز هم مردم خودروها را با قیمت‌های بالا در بازار می‌خرند و فاصله ایجاد شده قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودروها نه به نفع تولیدکننده و نه به نفع مصرف‌کننده است، اما معتقدیم عرضه در بورس این شکاف را پر کرده و بازار را به تعادل نزدیک می‌کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ادامه داد: این شیوه در میان‌مدت نیز با شکل‌دهی رقابت در بورس، موجب ارتقای کیفی خودروهای تولیدی، متنوع‌تر شدن تولیدات و همچنین افزایش تیراژ خواهد شد.

وی تاکید کرد: ‌با وجود مطالب یاد شده، اما نحوه و شیوه عرضه خودرو در بورس در نخستین گام بسیار مهم است و امیدواریم در این مسیر دولت، مجلس و سازمان بورس از مذاکره و مشورت با تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی، همچنین مجربین این حوزه غافل نشوند تا شاهد کمترین تبعات بوده و پربار شدن فرآیند تصمیم‌گیری را شاهد باشیم.

انتهای پیام /منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی