پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لامبورگینی دیابلو

دیابلو کیست و چه کرد؟ / چند نکته جالب از لامبورگینی دیابلو

بعید می دانم که وقتی حرف از سوپراسپرت می شود نامی از خشمگین ترین گاو ایتالیایی مطرح نشود. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  بعید می دانم که وقتی حرف از سوپراسپرت می شود نامی از خشمگین ترین گاو ایتالیایی مطرح نشود. همچنین نباید هم یادمان برود که دهه 90 میلادی پوستر لامبورگینی دیابلو […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۵ تیر ۱۴۰۱

بعید می دانم که وقتی حرف از سوپراسپرت می شود نامی از خشمگین ترین گاو ایتالیایی مطرح نشود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

بعید می دانم که وقتی حرف از سوپراسپرت می شود نامی از خشمگین ترین گاو ایتالیایی مطرح نشود. همچنین نباید هم یادمان برود که دهه 90 میلادی پوستر لامبورگینی دیابلو فاتح اکثر قریب به اتفاق دیوار ماشین بازا و عاشقان این خودرو بود.

این سوپراسپرت نه تنها بخشی از خاطره دیوارهای اتاق و جوانی ما بوده بلکه یکی از تاریخ سازان برند لامبورگینی نیز بوده، خودرویی که قرار بود جانشین کنتاش باشد در سال 1985 با نام پروژه 132 آغاز شد و سرانجام در سال 1990 نسخه نهایی آن معرفی شد .

لامبورگینی دیابلو

تولید این خودرو تا سال 2001 ادامه داشت و در این مدت بیش از 3 هزار دستگاه تولید شد.

پسه تولید این خودرو نکات جالبی نهفته است که قصد داریم تعدادی از آن ها مرور کنیم، به طور موردی؛ کرایسلر(بزرگترین سهامدار لامبورگینی در دوران) انتقاداتی به طرح مارچلو گاندینی داشت و آن را کمی تغییر داد!

اما آیا می دانید نام این سوپراسپرت از کجا آمده است؟ دیابلو در واقع نام گاوی است که در سال 1969 به علت نبردی شجاعانه در مادرید مشهور شد که البته این را هم باید متذکر شویم که معنای آن در زبان اسپانیایی مترداف کلمه شیطان است!

لامبورگینی دیابلو

همچنین دیابلو با ثبت رکورد سرعت 325 کیلومتر در ساعت، یدک کش سریعترین خودرو در آن دوران بود.

لازم به ذکر است که طرح اصلی پیشنهاد شده برای دیابلو توسط گاندینی، بعدها دستمایه ساخت خودرویی به نام چیزتا V16T قرار گرفت.

جالب است بدانید که فرمان هیدرولیک و ترمز ABS با کمی تاخیر یعنی به ترتیب در سال های 1993 و 1999 به این پسر خشمگین افزوده شد.

لامبورگینی دیابلو

دیابلو در کارنامه خود، 2 هزار 903 دستگاه فروش داشت و این خودرو به لطف این میزان از محبوبیت، عنوان پرفروش ترین محصول لامبورگینی آن زمان را در اختیار داشت.

طبق اسناد موجود تنها 6 دستگاه دیابلو VT به توئین توربو مجهز شده است. ناگفته نماند که این خودرو سابقه بازیگری دارد چون یک دستگاه دیابلو مدل 1990 در فیلم تاکسی 4 (2007) حضور داشت.

هالک هوگان از ستارگان مسابقات WWE یک دیابلو 6.2 VT مدل 2001 در اختیار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی