پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرکز اسقاط خودرو

چه تعداد خودروهای فرسوده در کشور تردد دارد؟

به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو، ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو فرسوده همچنان در جاده‌های کشور تردد می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو با اشاره به مفاد قانون ساماندهی بازار خودرو که پس از 3 سال بالاخره در خرداد امسال به دولت ابلاغ شد، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو، ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو فرسوده همچنان در جاده‌های کشور تردد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمود مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو با اشاره به مفاد قانون ساماندهی بازار خودرو که پس از 3 سال بالاخره در خرداد امسال به دولت ابلاغ شد، گفت: در این قانون مصوبه 25 درصدی برای شماره گذاری خودرو‌ها لحاظ شد، یعنی برای شماره گذاری یک میلیون خودرو باید 250 هزار خودروی فرسوده اسقاط شود.

وی اشاره کرد: در قانون ساماندهی بازار خودرو سن فرسودگی 20 سال در نظر گرفته شده که بدون در نظر گرفتن پیمایش خودروست.

مشهدی شریف گفت: تعداد خودرو‌های فرسوده طبق آمار سال 1400 به ترتیب، سواری یک میلیون و 887 هزار و 348 دستگاه، وانت 138 هزار و 229 دستگاه، تاکسی 82 هزار و 847 دستگاه، اتوبوس شهری 6 هزار و 768 دستگاه، مینی بوس 15 هزار و 730 دستگاه، کامیونت 62 هزار و 370 دستگاه، انواع کامیون 84 هزار و 342 دستگاه و انواع کشنده یا تریلی 42 هزار و 474 دستگاه می‌باشد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو افزود: طبق قانون هوای پاک هم، برای خودرو‌ها سن فرسودگی تعریف شده است که برای خودرو‌های مختلف متفاوت است و مثلا برای سواری 20 سال در نظر گرفته شده است.

مشهدی شریف بیان کرد: متأسفانه معاینه فنی در کشور به دقت اجرا نمی‌شود و در برخی موارد به راحتی برای خودرو‌ها معاینه فنی صادر می‌شود حتی برای خودرو‌هایی که بعضاً وجود خارجی ندارند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی