پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پسر کو ندارد نشان از پدر! / کوئینزگ CC850 معرفی شد

کمپانی کوئینگزگ به پاس گرامی داشت نخستین محصول این شرکت از نواده مدرن خود با نام CC850 رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیست سال پس از ورود کونیگ‌زگ CC8 به خیابان‌ها، نواده مدرن آن با نام CC850 معرفی شده است، تا خاطره نخستین محصول کمپانی سوئدی را گرامی بدارد. کونیگ‌زگ CC850 به […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

کمپانی کوئینگزگ به پاس گرامی داشت نخستین محصول این شرکت از نواده مدرن خود با نام CC850 رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیست سال پس از ورود کونیگ‌زگ CC8 به خیابان‌ها، نواده مدرن آن با نام CC850 معرفی شده است، تا خاطره نخستین محصول کمپانی سوئدی را گرامی بدارد.

کونیگ‌زگ CC850 به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری توئین توربو مجهز شده است، که قدرتش با سوخت E85، به 1385 اسب­‌بخار و با بنزین معمولی، به 1185 اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر گشتاور هم 1385 نیوتن‌متر اعلام شده است، که با وزن 1385 کیلوگرمی CC850، هماهنگ به نظر می‌­رسد.

گیربکس 9 سرعته از کونیگ‌زگ جسکو به CC850 منتقل شده است، اما با کمال تعجب دسته دنده مربوط به گیربکس شش سرعته دستی و یک پدال کلاچ را در فضای داخلی مشاهده خواهید کرد! شاید فکر کنید این قطعات نمایشی بوده و کاربردی ندارند اما حقیقت این است که همچون بسیاری از خودروهای مدرن، فرآیند تعویض دنده در این خودرو نیز به صورت الکترونیکی درآمده و پدال و اهرم دنده، فرامین راننده را به صورت پیام مجازی به گیربکس 9 سرعته انتقال می‌دهند.

مجموعه انتقال قدرت این خودرو با نام عجیب TWMPAFMPC معرفی شده که مخفف عبارت «نیرومندترین و سریعترین خودروی دنده دستی جهان» است! در هنگام رانندگی عادی با این خودرو، تنها شش دنده از مجموع 9 دنده گیربکس در دسترس راننده قرار دارد، اما با انتخاب حالت­‌های رانندگی دیگر، تمامی دنده­‌ها در دسترس قرار می‌­گیرد.

هرچند کونیگ‌زگ فعلاً از اعلام جزئیات بیشتر درباره مشخصات فنی CC850 خودداری نموده است، ولی با توجه به قدرت کمتر نسبت به جسکو، قرار نیست که با یک خودروی رکوردشکن روبرو باشیم. اما از آنجا که نیروی پیشرانه نسبت به محصول قدیمی کونیگ‌زگ یعنی CC8S، دو برابر شده بنابراین انتظار می­‌رود که عملکردی درخشان از این مدل را مشاهده کنیم.

به مناسبت تولد پنجاه سالگی بنیانگذار شرکت کونیگ‌زگ یعنی Christian von Koenigsegg، تنها 50 دستگاه CC850 تولید خواهد شد. البته فعلاً از قیمت و زمان عرضه این محصول اطلاع نداریم.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی