پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آخرین ارباب حلقه دار / معرفی آئودی R8 GT

آخرین نسخه از آئودی R8 با پیشرانه احتراقی معرفی شد و شاید بهترین نسخه از R8 به علت بهره مندی از قدرت نسخه Quattro و وزن نسخه RWD هم نیز باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نسخه نهایی آئودی R8 با پیشرانه احتراقی آماده شده است؛ زیرا زمان استفاده از پیشرانه V10 پایان یافته […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۶ مهر ۱۴۰۱

آخرین نسخه از آئودی R8 با پیشرانه احتراقی معرفی شد و شاید بهترین نسخه از R8 به علت بهره مندی از قدرت نسخه Quattro و وزن نسخه RWD هم نیز باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسخه نهایی آئودی R8 با پیشرانه احتراقی آماده شده است؛ زیرا زمان استفاده از پیشرانه V10 پایان یافته است‌. آئودی R8 نسخه GT عملکرد بهتری دارد؛ زیرا قدرت نسخه Quattro و وزن نسخه RWD را ارائه می‌دهد.

آئودی R8 GT جدید، 612 اسب‌بخار قدرت دارد، که مطابق نسخه کواترو است. یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه جدید در نظر گرفته شده تا دنده‌ها را سریع‌تر تعویض کند. حداکثر گشتاور خودرو به 565 نیوتن‌متر می‌رسد.

مهندسان آئودی توانسته‌اند وزن این نسخه را تا 20 کیلوگرم کاهش دهند و اکنون وزن آن به 1570 کیلوگرم می‌رسد. این کاهش وزن به واسطه رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای میشلن Sport Cup 2، ترمزهای سرامیکی، صندلی‌ها و … میسر شده است.

با وجود ارتقاهای اعمال شده، آئودی R8 V10 GT در مدت زمان 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. 10.1 ثانیه نیز طول می‌کشد تا به سرعت 200 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر برساعت است. یکی از نقاط قوت این مدل، امکان تنظیم مقدار گشتاور هدایت‌شده به محور عقب است.

آئودی تلاش کرده تا ظاهر این نسخه را متمایز سازد و به همین خاطر، رینگ‌ها و نشان R8 GT را به رنگ مشکی درآورده است. یک کیت بدنه آیرودینامیکی جدید، که از فیبرکربن ساخته شده، فاصله بین مدل جاده‌ای و چندین نمونه مسابقه‌ای لامبورگینی هوراکان را پر می‌کند.

بدنه نسخه GT با رنگ خاکستری Suzuka مات پوشیده شده است. خریداران می‌توانند رنگ‌های خاکستری Daytona و قرمز Tango متالیک را نیز انتخاب کنند.

فضای داخلی نسخه GT تریم مشکی و قرمز دارد، که یادآور R8 GT مدل 2010 است. یک پلاک شماره‌دار در قسمت پایینی اهرم تعویض دنده قرار گرفته است، که محدودیت تعداد خودرو را نشان می‌دهد. تنها 333 دستگاه ساخته می‌شود. آئودی، اولین R8 GT را در قالب اسپایدر (سقف متحرک) فروخت، اما مدل جدید تنها در نسخه کوپه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی