پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رويداد فناورانه خودروهاي آينده در سايپا آغاز شد

مراسم امضاي تفاهم نامه ستاد حمل و نقل پيشرفته معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مركز تحقيقات و نوآوري سايپا با شركت هاي دانش بنيان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  تيموري مديرعامل سايپا در مراسم به ميزباني سايپا، به برنامه سايپا براي توليد و توسعه خودروهاي برقي اشاره كرد و گفت: اولويت […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

مراسم امضاي تفاهم نامه ستاد حمل و نقل پيشرفته معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، مركز تحقيقات و نوآوري سايپا با شركت هاي دانش بنيان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

تيموري مديرعامل سايپا در مراسم به ميزباني سايپا، به برنامه سايپا براي توليد و توسعه خودروهاي برقي اشاره كرد و گفت: اولويت سايپا در توليد خودروهاي برقي، خودروهاي كار و اتوبوس است. قراردادهايي با شركت هاي دانش بنيان و دانشگاه ها بسته شده و به زودي شاهين هيبريدي توليد مي شود. ما فراتر از اين رفتيم و به Connected Cars يا اصطلاحا خودروهاي متصل كار كرديم. روي شاهين اين سيستم در حال تست است. اين ناوبري ملي از طريق مخابرات فعال بوده كه كاملا سلف كنترل است. در مركز تحقيقات سايپا با حمايت وزارت صمت و اتحاد با شركت ايران خودرو، پروژه ها با قيمت مناسب تر و مدت زمان منطقي تر به نتيجه نهايي مي رسند. كار جديدي كه در اين مركز در حال انجام است، راه اندازي تست عابر پياده است تا ظرفيت جديدي ايجاد شود و شركت هاي ديگر هم از اين امكان بهره ببرند.

وي افزود: ٧٠درصد ايرادهاي خودروهاي ما از بخش طراحي نشات مي گيرد و فقط ٣٠درصد تقصير توليد است. ما بايد در ابتدا بخش طراحي را به روزرساني كنيم كه با راندمان بالاتر كار كند و بخش بيشتري از ظرفيت را فعال سازي كند.

دكتر منطقي معاون صنايع حمل و نقل وزارت صمت، در مراسم سخنراني كرد و گفت: نقش شركت هاي دانش بنيان در توسعه محصولات و ارتقاي كيفيت بسيار موثر است. ما كم كم بايد با خودروهاي نسل فعلي خداحافظي كنيم و به سمت خودروهاي برقي و مدرن حركت كنيم. در مورد اتوبوس بايد به سمت خودروي كاملا برقي برويم. در مورد موتورسيكلت هم از طريق Swap بايد جلو برويم كه موتورسيكلت در ايستگاه هايي بتواند باطري خالي شده را با پر تعويض كند كه البته نياز به زير ساخت دارد.
نخبگاني كه در جتكو فعال هستند، پروژه ها را دنبال مي كنند و مشغول توسعه پلتفرم هاي برقي هستند. بحث بعدي متصل سازي است كه نياز به تجميع سازي داشت. ٢ تجميع كننده يعني مركز تحقيقات مخابرات و تام ايران خودرو در ساخت ماژول ها مسئوليت كار را به عهده گرفته اند.

در ادامه از شاهين متصل كه به صورت مشترك با ايرانسل ساخته شده رونمايي شد. در مواقعي كه خودرو در شرايط اضطراري قرار بگيرد خودرو اتوماتيك به شبكه امداد يا خدمات متصل شده و ايراد و درخواست امداد اعلام مي شود. اين امكان به زودي در تمام جهان تبديل به يه استاندارد ضروري براي خودروهاي جديد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی