پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن بهران

روغن بهران حرارت: پرفروش ترین روغن حرارتی ایران

روغن بهران حرارت از جمله روغن های انتقال حرارت است که در دماهای بالا به خوبی عمل می کند.

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

این روغن می تواند با کمترین فشار جوی تا ۳۲۰ درجه سانتی گراد به خوبی عمل نماید. روغن بهران حرارت با کاهش انتشار گازهای کربن مونوکسید و اکسید ازت، مانع از تشکیل رسوب شده و فراریت کمی دارد. این روغن با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد به پر فروش ترین روغن حرارتی در ایران تبدیل شده است با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی های آن آشنا شوید.

مشخصات فنی روغن بهران حرارت

روغن بهران حرارت در برابر اکسیداسیون پایدار است و در درجه حرارت های بالا بدون هیچ تغییری به فعالیت خود ادامه می دهد. این روغن دارای ظرفیت گرمایی و نقطه جوش بالا است. بالا بودن نقطه جوش باعث عدم تبخیر مایعات انتقال حرارت در دماهای بالا می شود.

ظرفیت حرارتی بالا منجر به عملکرد مناسب روغن در دامنه دمایی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد می شود، از کاهش روغن حین انجام عملیات حرارتی جلوگیری و کارایی سیستم را حفظ می کند. این روغن در دماهای پایین نیز عملکرد مناسبی دارد. مشخصات فنی روغن بهران حرارت در جدول زیر آورده شده است.

نام محصول

شاخص گرانروی

نقطه اشتعال

نقطه ریزش

دانسیته در ۱۵ درجه سانتی گراد

روغن بهران حرارت

۱۰۰

۲۰۶ درجه سانتی گراد

منفی ۱۲ درجه سانتی گراد

۸۶۹

مزایا استفاده از روغن بهران حرارت

استفاده از روغن بهران حرارت دارای مزایا زیادی است. قابلیت کنترل گرما در سیستم های پیشرفته، از جمله مهم ترین مزایا استفاده از روغن بهران حرارت است. سایر نقاط قوت این محصول در ادامه آورده شده است.

افزایش راندمان انرژی به دلیل ظرفیت گرمایی بالا
قابلیت انطباق و انعطاف در برابر نیازهای دقیق و خاص صنایع مختلف
جلوگیری از خوردگی قطعات
قیمت مقرون و به صرفه
سطح ایمنی بالا
طول عمر و کارکرد طولانی
غیر سمی و فاقد بو
مقاومت در برابر تشکیل امولسیون با آب
نقطه اشتعال و احتراق بالا
مقاومت در برابر اکسیداسیون

قیمت روغن بهران حرارت

یکی از دغدغه های اصلی صاحبان سیستم های حرارتی، هزینه تهیه روغن حرارتی بهران است. اما نباید نگران بود زیرا قیمت روغن بهرانحرارت نسبت به انواع نمونه های خارجی پایین تر و در عین حال از نظر کیفیت با همتایان خارجی خود قابل رقابت و حتی بهتر از آن ها است. قیمت مناسب این محصول باعث خرید بشکه ای این محصول توسط صنایع گوناگون شده است.

پس از خرید روغن بهران حرارت، باید باقی مانده روغن را به منظور حفظ خواص و جلوگیری از اتلاف هزینه ها به روش صحیحی نگهداری کنید. در ادامه به بررسی نکات کلیدی برای نگهداری از روغن های صنعتی می ‌پردازیم تا طول عمر آن ها را افزایش داده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

نحوه نگهداری از روغن صنعتی

روغن بهران

 

 

به علت بالا بودن بودن قیمت روغن صنعتی و فروش اغلب آنها در بشکه های ۲۰۸ لیتری نگهداری باقی مانده روغن از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر روغن های صنعتی به درستی نگهداری نشوند، می‌ توانند به سرعت فاسد شده و عملکرد تجهیزات را مختل کنند. مهم ترین نکات برای نگهداری از روغن صنعتی در ادامه آورده شده اند.

1. محیط انبار

محیط خشک و خنک: روغن صنعتی باید در مکانی خنک، خشک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. دمای ایده‌ آل برای انبارداری بین 10 تا 25 درجه سانتی‌ گراد است.

محفظه ‌های مناسب: به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار، آب و سایر آلاینده‌ ها از ظروف دربسته و ضد هوا برای نگهداری روغن استفاده کنید. بشکه ‌های فلزی یا مخازن پلاستیکی گزینه‌ های مناسبی هستند.

2. مراقبت در جابجایی و حمل و نقل

هنگام جابجایی ظروف روغن، احتیاط و تمام مقررات ایمنی را رعایت کنید تا از ریختن یا نشت آن جلوگیری شود و از پمپ‌ها و لوله ‌های مناسب برای انتقال روغن به داخل ماشین‌ آلات استفاده کنید.

3. نمونه‌ گیری و تجزیه و تحلیل نتایج

بر اساس توصیه ‌های شرکت سازنده، به طور مرتب از روغن نمونه ‌گیری کرده و آن را از نظر کیفیت و وجود آلاینده‌ ها آزمایش کنید. نتایج آزمایش‌ ها را به دقت بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض یا تصفیه روغن کنید.

4. رعایت نکات ایمنی

ظروف روغن را به درستی برچسب‌ گذاری کنید تا نوع روغن، تاریخ انقضا و سایر اطلاعات مهم مانند قیمت روغن صنعتی به خوبی مشخص باشد. از دسترسی افراد متفرقه به محل نگهداری روغن جلوگیری و هنگام کار با روغن صنعتی، از دستکش، عینک و سایر تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده کنید. در نهایت روغن‌ های ضایعاتی را به طور صحیح و مطابق با مقررات زیست‌ محیطی دفع نمایید.

نکات مهم هنگام استفاده از روغن صنعتی

به طور مرتب سطح روغن را در ماشین‌ آلات خود بررسی کنید.
به محض مشاهده نشتی، اقدامات لازم جهت رفع آن ‌را انجام دهید.
از فیلترهای مناسب برای تصفیه روغن استفاده کنید.
در صورت مشاهده هرگونه تغییر در رنگ یا بوی روغن، افزایش ویسکوزیته، وجود ذرات معلق در روغن، بوی نامطبوع یا افت کارایی ماشین‌ آلات اقدام به تعویض روغن نمایید.

با رعایت این نکات ساده می‌ توانید علاوه بر روغن بهران حرارت هر نوع روغن‌ صنعتی دیگری را به بهترین نحو استفاده، باقی مانده روغن را به درستی نگهداری و از عملکرد روان و کارآمد ماشین ‌آلات خود برای سال‌ های متمادی اطمینان حاصل کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد قیمت روغن صنعتی یا مشورت برای خرید آن می توانید به سایت فیدار اویل مراجعه نمایید. فیدار اویل به نشانی fidaroil.com مرجعی معتبر برای خرید انواع روغن صنعتی، گریس نسوز و روغن گیربکس است. این سایت با ارائه محصولات متنوع از برندهای معتبر ایرانی و خارجی می تواند تجربه خریدی لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورد

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی