پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیش بینی ظاهر کیا سورنتو جدید

آیا کیا سورنتو جدید این شکلی خواهد بود؟

نسل چهارم کیا سورنتو در سال 2020 رونمایی شد اما تصاویر جاسوسی حاکی از آن هستند که این شاسی بلند بزودی با یک فیس لیفت راهی بازار می شود. طبق سیاست اخیر خودروسازان کره ای یعنی کیا، هیوندای و جنسیس، قرار بر این شد که بجای هر شش سال، هر سه سال، طراحی خودروهای خود […]

سامیار راشد
پنجشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۱

نسل چهارم کیا سورنتو در سال 2020 رونمایی شد اما تصاویر جاسوسی حاکی از آن هستند که این شاسی بلند بزودی با یک فیس لیفت راهی بازار می شود. طبق سیاست اخیر خودروسازان کره ای یعنی کیا، هیوندای و جنسیس، قرار بر این شد که بجای هر شش سال، هر سه سال، طراحی خودروهای خود را به روز رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حدود یک ماه پیش بود که عکاسان جاسوس، شاس بلند کیا را منتسب به سورنتو به روز رسانی شده شکار کردند. معمولأ فیس لیفت خودروها، تغییرات اساسی را در طراحی آنها ایجاد نمی کند ولی این قاعده برای خودروهای کره ای برقرار نیست و تغییرات خودروهای فیس لیفت شده بیش از عرف بوده و بیشتر به طراحی نسل جدید شباهت دارد.

اما حالا بر اساس تصاویر جاسوسی، طراحان گرافیست دست بکار شده اند و ظاهر کیا سورنتو جدید را پیش بینی کرده اند. پیش بینی می شود سورنتو جدید هم مانند اسپورتیج ، از چراغهای خاص و متفاوتی بهره ببرد. چراغهای باریک LED از بالای چراغهای اصلی شروع شده و تا بالای جلوپنجره امتداد می یابد. امتداد همین نوار LED بصورت عمودی از گوشه چراغ پایین آمده و بخشی از آن نیز بر روی پایین سپر قرار گرفته تا پیوستگی زیبایی را ایجاد کند.

کیا برخلاف بسیاری از خودروسازان که پیشرانه برقی را در کنار انواع بنزینی و هیبریدی برای تولیدات خود ارائه می کنند، خانواده EV را به خودروهای تمام الکتریکی خود اختصاص داده که اولین عضو آن EV6 بود که توانست فروش خوبی را نیز تجربه کند. شاسی بلند الکتریکی سه ردیفه EV9 نیز به زودی راهی بازار می شود. بنابراین با وجود برنامه هایی برای EV9 بعید بنظر می رسد که سورنتو با پیشرانه الکتریکی عرضه شود.

نسل جدید کیا سورنتو احتمالأ تا نیمه اول سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی