یکی از به یادماندنی ترین لوگوها در طول تاریخ صنعت خودرو، نشان اسب چموش خودروسازی فراری است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لوگوها هرکدام نماد چندین سال تلاش و رقابت برای هر خودروسازی است میتوانند چنان در سطح جهان شناخته شوند که کمتر کسی آن را فراموش کند. لوگوی شرکت فراری نیز یکی از […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
لوگوها هرکدام نماد چندین سال تلاش و رقابت برای هر خودروسازی است میتوانند چنان در سطح جهان شناخته شوند که کمتر کسی آن را فراموش کند.
لوگوی شرکت فراری نیز یکی از همانهایی است که در سطح جهان بهعنوان شناختهشدهترین نماد از آن یاد می شود. لوگویی که نشان از عملکرد بالا و استثنائی این خودروسازی یعنی فراری است.
انزو فراری تنها یکبار از ریشه و مبدأ نماد شرکتش یعنی فراری صحبت کرد. قبل از اینکه انزو فراری برای ساخت ماشینهای قابلتحسین جادهای و مسابقهای به شهرت برسد، خودش یک راننده مسابقه بود. انزو با ماشین آلفا رومئو خودش در سال 1924 در مسابقات Coppa Acerbo ایتالیا به موفقیت رسید. در سال 1929، گروه Scuderia Ferrari شکل گرفت وعمدتآ نیز با خودروهای مسابقهای آلفا رومئو در مادههای مختلف این مسابقات به رقابت پرداختند.
روزی، انزو فراری والدین خلبان معروف جنگ جهانی اول، فرانسیسکو باراکا، شخصی که روی بدنه هواپیمایش تصویر یک اسب زیبا به چشم میخورد را ملاقات کرد. آنها از فراری درخواست کردند که برای بخت و اقبال بیشتر در حوزه کاریاش، تصویر این اسب چموش را بر روی خودروهای خود به کار ببرد. انزو نیز متعهد به انجام این کار شد و شکل نمادی یک اسب به همراه پسزمینه مشکی را برای ساختن امپراتوری خودرویی خود به کاربرد.
در سال 1932، یک سپر زردرنگ که با یک اسب چموش مزین شده بود، روی ماشینهای آلفا رومئو گروه Scuderia Ferrari در مسابقات Spa Grand Prix دیده شد. این نماد زیبا از خوششانسیاش روی ماشینهایی قرار داشت که توانستند رتبههای اول و دوم را به دست آوردند. زمانی که در سال 1933، آلفا رومئو با مشکلات مالی دستوپنجه نرم میکرد، از مسابقات کنار کشید و گروه فراری را برای چهره نمایی بیشتر و قدرتمندتر شدن در این مسابقات به حال خود گذاشت. سپس لوگوی تاریخی فراری هرچه بیشتر معروف و شناخته شد و بر سر زبانها افتاد.
بعدها آلفا رومئو یکی از سهامداران اصلی گروه فراری در مسابقات شد و تلاش میکرد تا این مسابقات را به Alfa Corse تغییر نام دهد.
زمانی که مسابقات ماشینی به علت جنگ جهانی دوم متوقف شد، انزو آلفا رومئو را برای ساخت ماشینهای مسابقهای خودش ترک کرد. طبق توافقی، او نمیتوانست به مدت 4 سال نام فراری را روی محصولات خود قرار دهد. بااینکه کسبوکار او شروع به تولید ماشینآلات کردند اما دغدغه ساخت ماشینهای مسابقهای حتی در طول جنگ جهانی هیچگاه او را رها نمیکرد. حتی بعدازاین که ساختمان جدید او در مارانلو بمباران شد.
در سال 1947، ماشین فراری ساخت 12 سیلندر Tipo 1255 با لوگوی اسب فراری و همچنین نام فراری روی این ماشین با افتخار به نمایش درآمد. خودرویی که نهتنها در سال 1948 و در Grand Prix بلکه در تاریخ جاودانه شد.
انتهای پیام/ منبع: چرخان
دیدگاه خود را بنویسید