پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

SF90 XX جدیدترین اسب سرکش فراری

تا به امروز تمام فراری هایی که با پسوند XX معرفی شدند، فقط و فقط برای استفاده در پیست بوده و قابلیت تردد در خیابان ها را نداشتند اما فراری رویکرد خود را نسبت به XX تغییر داده و حالا جدیدترین عضو این خانواده یعنی SF90 XX علاوه بر پیست، در معابر شهری هم قابل […]

سامیار راشد
پنجشنبه - ۸ تیر ۱۴۰۲

تا به امروز تمام فراری هایی که با پسوند XX معرفی شدند، فقط و فقط برای استفاده در پیست بوده و قابلیت تردد در خیابان ها را نداشتند اما فراری رویکرد خود را نسبت به XX تغییر داده و حالا جدیدترین عضو این خانواده یعنی SF90 XX علاوه بر پیست، در معابر شهری هم قابل استفاده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فراری اعلام کرده که فقط 799 دستگاه SF90 XX کوپه و 599 دستگاه SF90 XX کانورتیبل را تولید خواهد کرد. این مدل از همان موتور هشت سیلندر خورجینی چهار لیتری تویین توربو همراه با سه موتور الکتریکی بهره می برد با این تفاوت که با اصلاحات و بهینه سازی های صورت گرفته روی آن، بجای 986 اسب بخار، می تواند 1016 اسب بخار را تولید کند. از جمله تغییرات موتور باید به نصب پیستون های جدید برای آن اشاره نمود.

توان خروجی موتور احتراقی از 769 اسب بخار به 786 اسب بخار افزایش یافته و توان موتورهای الکتریکی نیز از 217 اسب بخار به 229 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. SF90 XX می تواند مسافت 25 کیلومتر را به پشتوانه باتری و بدون مصرف بنزین بپیماید و حداکثر سرعت آن در این حالت به 135 کیلومتر بر ساعت می رسد.

گیربکس SF90 XX همان گیربکس هشت سرعته دو کلاچه است با این تفاوت که نرم افزار اصلاح شده به هنگام تعویض دنده، صدایی جذاب را برای افزایش هیجان راننده تولید می کند. شتاب صفر تا صد جدیدترین ساخته فراری، 2.3 ثانیه و حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

از نظر ظاهری نیز XX تفاوت های فاحشی را با نسخه استاندارد SF90 دارد که علاوه بر زیبایی به منظور بهبود آیرودینامیک بر روی بدنه اعمال شده است. فراری مدعی است XX در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، 45 کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتری را در مقایسه با SF90 استاندارد تولید می کند. سپر جدید جلو و عقب، دیفیوزر بزرگتر برای عقب، باله ثابت و بزرگ عقب، خروجی های هوای روی گلگیرها و ورودی/خروجی هوا و باله های متعدد در قسمت های مختلف بدنه، همگی در ایجاد آیرودینامیک بهتر نقش اساسی داشته اند.

فراری هنوز قیمت و زمان عرضه به بازار این ابرخودرو را منتشر نکرده است.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی