پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آزمون‌های ایران‌ خودرو با همکاری دانش‌بنیان‌ها بومی‌سازی می‌شود

در بازدید مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌ خودرو از یک شرکت دانش‌بنیان که در زمینه آزمون‌های خودرویی فعالیت می‌کند، بر بومی‌سازی آزمون‌های خودرو در فرآیند تکوین و توسعه تاکید شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  این شرکت دانش‌بنیان در زمینه آزمون‌های خودرویی از جمله EMC ‌و آزمون‌های کیفیت و امنیت فعالیت می‌کند و اندازه‌گیری […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۱

در بازدید مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌ خودرو از یک شرکت دانش‌بنیان که در زمینه آزمون‌های خودرویی فعالیت می‌کند، بر بومی‌سازی آزمون‌های خودرو در فرآیند تکوین و توسعه تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه آزمون‌های خودرویی از جمله EMC ‌و آزمون‌های کیفیت و امنیت فعالیت می‌کند و اندازه‌گیری میزان تشعشعات الکترومغناطیسی و ارتعاش و ایمنی الکتریکی قطعات مورد استفاده در خودرو با اندازه‌گیری شرایط محیطی بخشی از آزمون‌های این مرکز دانشی است.

گروه صنعتی ایران خودرو که توسعه و تعمیق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده، قرار است در زمینه آزمون‌های کیفی و امنیت نرم افزارهای مورد استفاده در خودرو با این شرکت دانش‌بنیان همکاری کند.

به گفته مدیران این شرکت دانش‌بنیان، قابلیت آزمون هر گونه تجهیز نرم‌افزاری در این شرکت وجود دارد.

به زودی و با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایران‌خودرو و این شرکت دانش‌بنیان، برخی آزمون‌های خودرویی که در حوزه امنیت و ایمنی قرار دارد، در این شرکت انجام خواهد شد.

با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، شرکت دانش‌بنیان مذکور توان آزمون در گروه‌های مختلف خودرویی از جمله خودروهای سواری و سنگین در هرگونه ابعاد، اندازه و وزن را دارد.

آزمون‌های موصوف که جزء الزامات استانداردهای ۸۵ گانه تعیین شده برای خودروهاست، پیش از این با صرف سالانه چندین میلیون یورو هزینه در خارج از مرزهای کشور انجام می‌شد، اما با بومی‌سازی آن، صرفه‌جویی قابل توجهی در انجام فرآیند آزمون‌ها رقم خواهد خورد.

همچنین وجود دانش فنی و دسترسی به مرکز آزمون در داخل کشور، سبب تکرار آزمون‌ها با هزینه کم‌تر و ایجاد اطمینان بیش‌تر از صحت نتایج آزمون خواهد شد.

این موضوع از سوی خودروسازان نیز مورد استقبال قرار گرفته و با توجه به کوتاه شدن فرآیند آزمون و کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان به مرکز آزمون، امکان تکرار در موارد تغییر منابع تامین قطعات نیز به راحتی وجود دارد.

در حال حاضر شرکت‌های قطعه‌ساز نیز برای آزمون قطعات و تجهیزاتی که دارای برد الکترونیکی هستند از امکانات آزمون این شرکت دانش‌بنیان بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی