پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فونیکس FX

فونیکس FX رسما رونمایی شد + مشخصات فنی 3 تیپ قابل عرضه

شرکت مدیران خودرو طی مراسمی در هتل استقلال تهران با حضور مدیران ارشد آن شرکت، نمایندگان و اصحاب رسانه، از فونیکس FX رونمایی کرد. خودرویی که قرار است در 3 تیپ عرضه شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ فونیکس که لاین لوکس محصولات مدیران خودرو است، پیش از این با تیگو7 پرو، تیگو8 پرو […]

javankhodro
شنبه - ۳ دی ۱۴۰۱

شرکت مدیران خودرو طی مراسمی در هتل استقلال تهران با حضور مدیران ارشد آن شرکت، نمایندگان و اصحاب رسانه، از فونیکس FX رونمایی کرد. خودرویی که قرار است در 3 تیپ عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

فونیکس که لاین لوکس محصولات مدیران خودرو است، پیش از این با تیگو7 پرو، تیگو8 پرو و آریزو6 پرو در بازار ایران عرضه اندام کرده بود و توانسته بود طیف وسیعی از مشتریان را جذب خود کند. حالا با نگاه ویژه به بازار خودروهای جوان پسند، از جدیدترین محصول خود یعنی فونیکس FX رونمایی کرد تا بتواند با قیمتی بین تیگو7 پرو و تیگو8 پرو آن را روانه بازار ایران کند.

مدیران خودرو در این مراسم اعلام کرد که در فاز اول قصد عرضه محدود نسخه 1.5 لیتری توربو MPI تحت عنوان تیپ اکسلنت را دارد و بعد از آن سراغ عرضه نسخه 1.6 لیتری توربو با موتور GDI (تیپ پریمیوم) می رود و در آخر نسخه تمام چرخ متحرک اف ایکس عرضه می شود.

FX در نسخه 1.5 لیتری توربو قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است که این موتور با یک گیربکس CVT 9 سرعته شبیه سازی شده جفت و جور می شود. یکی دیگر از تفاوت های دو تیپ FX  را می توان در سیستم تعلیق عقب جویا شد.

تیپ پریمیوم FX که دارای موتور 1.6 توربو است می تواند 197 اسب بخار توان و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند و که با این حساب فونیکس FX را در گروه پر شتاب ترین خودروهای چینی بازار ایران قرار می دهد. البته در این تیپ کل این توان توسط یک گیربکس دبل کلاچ تر (Wet) به چرخ های جلو منتقل می شود. پیش بینی می شود که این تیپ در بهمن ماه توسط مدیران خودرو عرضه شود.

بررسی فنی فونیکس FX  در پیست آزادی را اینجا بخوانید!

در بخش ظاهری طراح فونیکس چیزی را از قلم نینداخته! جلوپنجره کهکشانی و چراغ های باریک در نمای جلو، نمای جانبی کشیده و کوپه شکل بخش انتهایی و رینگ و آینه های دو رنگ، همراه با طراحی فوق العاده چراغ های به هم پیوسته عقب، مژده یک طراحی جوان پسند و اسپرت را می دهند. در داخل کابین هم نکات ریز و درشت زیادی در طراحی دارد و به سمت اسپرت تر بودن و ارگونومی بیشتر پیش رفته است.

فونیکس FX در زمینه تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، اتوهلد، دوربین دید 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تثبیت خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک در عقب، کنترل کشش، کنترل خودرو در سرازیری، ترمز اضطراری هوشمند، کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین دنده عقب و … است.

فونیکس FX

این خودرو همچنین در زمینه تجهیزات رفاهی، دارای نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی در پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی سیستم مالتی مدیا، سانروف برقی، سنسور نور، سنسور باران، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، درب برقی صندوق عقب، نورپردازی داخل کابین، سیستم صوتی سونی، شیفتر دنده برقی، شارژر بدون سیم تلفن همراه، کول باکس، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، سیتسم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی و … است.

به گفته مدیران خودرو از نسخه اکسلنت تنها 700 دستگاه تولید شده و قرار نیست بیشتر از این تعداد تولید شود. بعد از آن فقط دو تیپ بعدی عرضه خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی