پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جریمه همراه نداشتن زنجیر چرخ در سال جدید

رئیس پلیس راهور تهران با ارائه مصوبه ای همراه نداشتن زنجیر چرخ را غیرقانونی خواند. همراه نداشتن زنجیر چرخ، جریمه همراه نداشتن زنجیر چرخ را به همراه دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  رئیس پلیس راهور تهران با ارائه مصوبه ای همراه نداشتن زنجیر چرخ را غیرقانونی خواند. همراه نداشتن زنجیر چرخ، جریمه همراه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۵ دی ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهور تهران با ارائه مصوبه ای همراه نداشتن زنجیر چرخ را غیرقانونی خواند. همراه نداشتن زنجیر چرخ، جریمه همراه نداشتن زنجیر چرخ را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

رئیس پلیس راهور تهران با ارائه مصوبه ای همراه نداشتن زنجیر چرخ را غیرقانونی خواند. همراه نداشتن زنجیر چرخ، جریمه همراه نداشتن زنجیر چرخ را به همراه دارد. نرخ جریمه همراه نداشتن زنجیر چرخ نسبت به سال های پیش با افزایش دو درصدی همراه بوده است. همچنین اظهار کرد، رانندگان قبل از شروع فصل سرما اقدام به خرید زنجیر چرخ با قیمت مناسب کنند و آن را به روزهای برفی و یخبندان موکول نکنند.

جریمه همراه نداشتن زنجیر چرخ

رئیس پلیس تهران صراحتا بیان کردند همراه داشتن تجهیزات زمستانی در فصل زمستان اجباری می باشد و هر شخصی که این تجهیزات را به همراه ندارد باید جریمه شود. مبلغ این جریمه در سال 1401 مبلغ 30.000 تومان می باشد. با تشدید میزان برف و باران در زمستان تعداد پلیسان راهور در سطح شهر افزایش پیدا می کند. وظیفه پلیسان راهور باز کردن گره های ترافیکی ایجاد شده، شناسایی راه ها و معبر های یخ زده و ایجاد راهکار های مناسب برای حل مشکلات به وجود آمده می باشد.

وی در این میان گفت با افزایش بارش برف و باران در فصل زمستان شاهد ایجاد ترافیک و در شهر خواهید بود. پلیس راهوردر تلاش برای ایجاد راهکار هایی برای تسهیل مسیر های عبور و مرور شهروندان می باشد.

پلیس راهور با قرارگیری در معابر اصلی شهر مانند بزرگراه های چمران، حکیم، همت و غیره آماده خدمت رسانی به شما می باشند.

اگر در فصل زمستان زنجیر چرخ نداشتید با دقت رانندگی کنید چرا که احتمال سر خوردن در سطح شهر بسیار زیاد می باشد. در صورت نداشتن زنجیر چرخ بهتر است تا موارد زیر را در هنگام رفت و آمد با خودرو جدی بگیرید:

اگر خودروی شما فاقد زنجیر چرخ می باشد در حین حرکت تقریبا 30 درصد از باد لاستیک ها را کم کنید و بعد شروع به حرکت نمایید.

در هنگام حرکت بدون زنجیر چرخ، از راندن خودرو با سرعت بالا خودداری نمایید. چرا که در هنگام رانندگی با سرعت بالا ممکن است خطرات غیر قابل پیش بینی رخ دهد.

دقت کنید اگر در هنگام رانندگی با کولاک و یا مه در جاده روبرو شدید به طوری که دید محدودی داشتید، ماشین را در گوشه ای نگه دارید و بعد از فروکش کولاک شروع به حرکت نمایید.

در صورتی که بدون زنجیر چرخ اقدام به حرکت نمایید، امکان دارد چرخ ها بر روی برف و یا یخ سر بخورند. در صورتی که خودروی شما بر روی یخ سر بخورد نیازی نیست تا حرکتی انجام دهید. چرا که بعد از گذشت چند ثانیه خودرو ثبات خود را به دست می آورد.

سعی کنید در هنگام رانندگی در یخبندان از دنده سنگین استفاده نمایید. چرا که در صورتی که با دنده سنگین رانندگی نمایید احتمال سر خوردن بر روی یخبندان به حداقل می رسد.

زنجیر چرخ

زنجیر چرخ به وسیله ای گفته می شود که سرتاسر چرخ کشیده می شود. این زنجیر از لیز خوردن چرخ بر روی یخ جلوگیری می کند. در فصل زمستان زنجیر چرخ یکی از وسایل ضروری می باشد که بر روی چرخ های جلو و عقب خودرو نصب می شود. دقت داشته باشید در هنگام یخبندان گاهی داشتن زنجیر چرخ به تنهایی باعث جلوگیری از لیز خوردن نمی شود و حتما در حین رانندگی بر روی یخ باید سرعت مجاز را رعایت نمایید. به بیانی دیگر می توان این چنین گفت که زنجیر چرخ برای خودرو دقیقا همان کاری را می کند که یخ شکن برای افراد پیاده انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش بستن زنجیر چرخ

قبل از بستن زنجیر چرخ از دیفرانسیل عقب و یا جلو بودن خودرو اطمینان حاصل کنید. چرا که زنجیر چرخ بر روی چرخی نصب می شود که نیروی محرک خودرو به آن وارد می شود.

در تعداد بسیار زیادی از چرخ ها که دارای محور جلو هستند، زنجیر چرخ به چرخ های جلو متصل می شود. در خودرو های امروزی که دارای چهار محور هستند معمولا از یک جفت زنجیر چرخ استفاده می شود. این یک جفت زنجیر چرخ می تواند به دو چرخ جلو و یا به دو چرخ عقب متصل شود. اما در بیشتر مواقع برای داشتن کنترل بیشتر بر روی خودرو از زنجیر چرخ در چرخ های جلویی استفاده می شود.

نکته آخر

همانطور که در ابتدا مطرح کردیم، باید با توجه به دیفرانسیلخودرو خود اقدام به نصب زنجیر چرخ نمایید. برای خودروهای تک دیفرانسیل نصب دو زنجیر چرخ برای چرخ های جلو کفایت می کند. اگر خودرو شما تک دیفرانسیل عقب می باشد نصب زنجیر چرخ تنها در چرخ های عقب کفایت می کند. اگر خودرو شما جزو خودرو های جدید می باشد و 4 دیفرانسیلی است، نیاز است تا از 4 زنجیر چرخ استفاده نمایید. در نتیجه توجه به نوع دیفرانسیل در هنگام نصب زنجیر چرخ بسیار مهم می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : رپرتاژ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی