پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوکس ترین خودروهای امریکایی تاریخ

جاودانه ترین خودروهای لوکس آمریکایی تاریخ / قسمت دوم

بعضی از خودروهای آمریکایی به عنوان سمبل های طراحی خودرو شناخته می شوند که عمدتأ خودروهای آمریکایی قدیمی شایسته چنین عنوانی هستند. نام هایی نظیر شورلت Bel Air، لینکلن کانتیننتال، تعدادی از مدل های کادیلاک نظیر الدورادو، نام هایی هستند که همگی در صنعت خودروسازی جاوید خواهند ماند. در این لیست به بررسی 8 مورد […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۲۱ دی ۱۴۰۱

بعضی از خودروهای آمریکایی به عنوان سمبل های طراحی خودرو شناخته می شوند که عمدتأ خودروهای آمریکایی قدیمی شایسته چنین عنوانی هستند. نام هایی نظیر شورلت Bel Air، لینکلن کانتیننتال، تعدادی از مدل های کادیلاک نظیر الدورادو، نام هایی هستند که همگی در صنعت خودروسازی جاوید خواهند ماند. در این لیست به بررسی 8 مورد از بهترین خودروهای لوکس آمریکایی می پردازیم و در هفته گذشته چهار مورد آخر را بررسی کردیم و در این هفته این لیست را ادامه می دهیم. اگر فکر کرده اید که اکثر موارد این لیست خودروهای آمریکایی قدیمی هستند سخت در اشتباهید زیراکه بیش از نیمی از این لیست را خودروهای آمریکایی مدرن تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

4- کادیلاک DTS

نام DTS مخفف عبارت DeVille Touring Sedan بوده و بین سالهای 2005 تا 2011، بزرگترین ساخته کادیلاک بشمار می رفت. این کادیلاک قیمت بالایی نداشت اما در عوض امکاناتی داشت که مرسدس بنز S کلاس و ب.ام.و سری 7 را شرمنده می کرد. DTS از پلتفرم G جنرال موتورز بهره می برد و به یک موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری با 275 یا 295 اسب بخار مجهز بود.. DTS یکی از محصولات پرفروش کادیلاک بود و بخش عمئده خریداران این سدان لوکس، از آن به عنوان ماشین شوفری استفاده می کردند.

3- کرایسلر 300

کرایسلر 300 را می توان یکی از محبوبترین تولیدات این برند در طول تاریخ عنوان کرد که از سال 2005 راهی بازار شد و در کسری از زمان به شدت مطرح شد. دلیل محبوبیت 300، ظاهر ساده آن همچون بنتلی و رولزرویس بود ضمن اینکه از تجهزات و امکانات بی نظیری بهره می برد و با قیمت پایه 35 هزار دلاری به فروش می رسید. 300 از بعضی از قطعات مرسدس E و S بهره می برد که باعث شد تا همه آنرا به عنوان یک خودرو با کیفیت بشناسند. نسخه SRT8 با موتور 8 سیلندر 6.1 لیتری می توانست همچای E55 AMG حرکت کند درحالیکه چند ده هزار دلار از آن ارزانتر بود.

2- لوسید ایر

لوسید ایر را به جرأت می توان به عنوان «پرمیوم» ترین سدان حال حاضر بازار عنوان کرد. کمپانی لوسید توسط تعدادی از مهندسین اسبق تسلا، چنرال موتورز، مرسدس و ب.ام.و تأسیس شده و صندوق سرمایه گزاری عربستان صعودی تقریبأ نیمی از سهام آنرا در اختیار دارد. لوسید ایر در مدت زمان کوتاهی که در بازار حضور دارد توانسته افتخارات بسیاری را کسب کند و به یکی از رقبای اصلی تسلا مدل S تبدیل شود. نسخه Sapphire این سدان با قدرت و شتاب باورنکردنی، با قیمت 250 هزار دلار عرضه می شوند.

1- کادیلاک Celestiq

کادیلاک سِلِستیک را باید رولزرویس فانتوم خودروسازان آمریکایی عنوان کرد. شایعه شده که Celestiq با قیمت پایه 300 هزار دلاری عرضه می شود که از این حیث دست کمی از رقبای انگلیسی خود ندارد.  Celestiq ادامه دهنده راه شاسی بلند Lyriq بوده و از همان سبک طراحی بهره می برد و به دو موتور الکتریکی با توان قابل توجه 600 اسب بخار مجهز است. هنوز اطلاعات دقیق شتاب و برد مسافتی آن منتشر نشده است. این کادیلاک قرار است استانداردهای جدیدی را در خودروهای لوکس آمریکایی تعریف کند و شایسته رتبه نخست این لیست است.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی