پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بماند به یادگار / معرفی آستون مارتین DBS 770 Ultimate

زمان حیات DBS آستون مارتین به شماره افتاده و حالا این کمپانی بریتانیایی یادگاری جذابی با لقب 770 آماده میدان کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  آستون مارتین همیشه در ابتدای صف تولید جذاب ترین خودروها با حفظ ترکیبی از اصالت و وقار قرار دارد. حالا ناقوس خداحافظی با DBS به صدا در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۱

زمان حیات DBS آستون مارتین به شماره افتاده و حالا این کمپانی بریتانیایی یادگاری جذابی با لقب 770 آماده میدان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

آستون مارتین همیشه در ابتدای صف تولید جذاب ترین خودروها با حفظ ترکیبی از اصالت و وقار قرار دارد. حالا ناقوس خداحافظی با DBS به صدا در آمده و به همین علت لوکس ساز بریتانیایی قصد دارد تا یادگاری سزاواری با لقب 770 آلتیمیت به جا بگذارد.

از آنجایی مشخص نیست که نسل بعدی این کوپه جذاب به پیشرانه ای 12 سیلندر تجهیز می شود یا خیر و از طرفی دیگر احتمالا نسل جدید با پیشرانه ای برقی وارد خط تولید می شود قطعا 770 پرچمدار قدرتمندترین نسخه از این خودرو با قلبی درون سوز است که  با خط خداجافظی خواهد کرد.

همانطور که احتمالاً حدس می­زنید، عدد 770 در نام این مدل خاص به قدرت پیشرانه برحسب واحد متریک اشاره دارد. این پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری توئین توربوشارژ با 7 درصد افزایش در بوست، 759 اسب­‌بخار قدرت را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با تنظیمات جدید انتقال می­‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو هم 337 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

سیستم ترمز استون مارتین DBS با دیسک‌های سرامیک 16.1 و 14.1 اینچی محورهای جلو و عقب آنقدر نیرومند بوده، که در نسخه 770 آلتیمیت تغییری در آن‌ها اعمال نشده است.

البته سیستم فرمان و تعلیق مورد بازنگری قرار گرفته، که بنابر اعلام استون مارتین، تسلط راننده و کیفیت سواری را افزایش داده است.

رینگ‌های 21 اینچی در سه طرح مختلف، تغییر در طراحی کاپوت، اجزای فیبرکربن در نقاط مختلف بدنه همچون حاشیه شیشه جلو، روکش آینه­‌های جانبی، اجزای روی گلگیرها و رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب با طراحی منحصربه‌فرد، چهره استون مارتین DBS 770 آلتیمیت را از نسخه استاندارد متمایز کرده است.

فضای کابین این GT اسپرت هم با صندلی‌های اسپرت با روکش چرم و آلکانترا و پلاک ویژه، تزئین شده است.

استون مارتین قصد دارد مجموعا 499 دستگاه از DBS 770 آلتیمیت را تولید کند، که 300 دستگاه از آن‌ها به نسخه کوپه و 199 دستگاه به نسخه ولانته اختصاص دارد.

از قیمت استون مارتین DBS 770 آلتیمیت اطلاعی در دسترس نیست، اما تمام تیراژ این خودرو قبلاً به فروش رسیده است. تولید از اواخر سه ماهه نخست 2023 آغاز خواهد شد و خودروها در تابستان به مشتریان تحویل می‌شوند.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی