پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار شیشه ای بورس

سیلی شورای رقابت، صورت بورس را سرخ کرد!

اوج گیری های تصاعدی قیمت در بازار خودرو دوباره تمامی معادلات را برهم زد. شورای رقابت این بار می خواهد چه بر سر بازار آشفته خودرو بیاورد؟ به گزارش اختصاصی جوان خودرو  معادلاتی که متاثر از تصمیماتی یک شبه و بی پایه بود. تجویز نسخه هایی زودگذر که تنها شاید مسکنی برای یک یا 2 […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۱

اوج گیری های تصاعدی قیمت در بازار خودرو دوباره تمامی معادلات را برهم زد. شورای رقابت این بار می خواهد چه بر سر بازار آشفته خودرو بیاورد؟

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

معادلاتی که متاثر از تصمیماتی یک شبه و بی پایه بود. تجویز نسخه هایی زودگذر که تنها شاید مسکنی برای یک یا 2 روز حال این بیمار (بازار خودرو) باشد. قرعه کشی قرار بود دست دلالان را کوتاه کند و بورس کالا شفافیت و رقابت را به بازار بازگرداند اما در راهکار اولی که نتیجه عکس و رانت را به دنبال داشت دومی هم که بیشتر مرهم خوبی بر زیان های انباشته شده خودروسازان بود.

فارغ از اینها حالا دوباره سایه سنگین شورای رقابت دوباره بر بازار خودرو برگشته و مدعی است که تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا به غیر از تارا و هایما انحصاری است و یحتمل دوباره شاهد قیمت گذاری های زیان ساز بر جان صنعت خودرو خواهیم بود.

توجه داشته باشیم دوگانگی و بلاتکلیفی ایجاد شده سبب شده تا امروز بورس با ریزش همراه باشد و وضعیت جالبی نداشته باشد از طرفی هم این خبر احتمال حضور دوباره شورای رقابت سبب شده تا قیمت قله صعود یکی پس از دیگری فتح کنند.

تاثیرات قیمت گذاری های شورای رقابت بر بازار خودرو را طی سال های گذشته دیده ایم، وضعیتی که امروز در صنعت خودرو با آن رو به رو هستیم نتیجه اثرات اقدامات شورای رقابت است. بهتر است دست اندرکاران بیش از پیش به دنبال زنده کردن ماهیت اصلی خودروسازان، صنعت و بازار خودرو باشند. توجه داشته باشید این روزها هر کدام از 3 مورد یاد شده هر اقدامی را انجام می دهند به غیر کاری که برای آن خلق شده اند!

لازم به ذکر است که وزیر اقتصاد در واکنس به نامه شورای رقابت بیان کرد: مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است.

وی افزود: نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با شورای رقابت هم صحبت شده تا تعارض تصمیمات ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی