پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

واقعی شدن قیمت ها مهم ترین مزیت عرضه خودرو در بورس کالا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا مردم دسترسی بهتری به خرید خودروی صفر کیلومتر پیدا کرده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: حذف قیمت گذاری دستوری در صنایع مختلف از اهداف […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا مردم دسترسی بهتری به خرید خودروی صفر کیلومتر پیدا کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: حذف قیمت گذاری دستوری در صنایع مختلف از اهداف دولت است که در ادامه این مسیر به صنعت خودرو رسیده ایم که با ورود خودروسازان به بورس کالا این اتفاق در حال تحقق است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مهم ترین مزیت عرضه خودرو در بورس کالا نیز همین واقعی شدن قیمت هاست به طوریکه نه تولیدکننده زیان می کند و نه مصرف کننده با نرخ های غیرواقعی اقدام به خرید خودرو در بازار می کند.

او اظهار داشت: در شرایطی که خودروسازان به منابع مالی برای رشد تولید کمی و کیفی نیاز دارند، مسیری شفاف فراهم شده تا آن ها پس از سال ها بتوانند منابع مالی را جذب و صرف توسعه کنند. در این راه پیشنهاد می شود اوراق سلف خودرو نیز به منظور تسهیل ورود منابع مالی به صنعت خودرو منتشر شود تا سرمایه گذاران هم در احیای صنعت و پروژه های تولیدی جدید مشارکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق قانون شاهد خروج کالای پذیرفته‌شده در بورس از نظام قیمت‌گذاری دولتی هستیم و در این راه، شورای رقابت و تنظیم بازار، نقشی در تعیین نهایی قیمت خودرو نخواهند داشت بلکه عرضه و تقاضا به طور عادلانه قیمت ها را تعیین می کند.

نماینده مردم اقلید بیان داشت: شواهد نشان می دهد عرضه خودرو در بورس کالا موفق بوده و علاوه بر آنکه دست دلالان از بازار کوتاه شده، مردم نیز با قیمت های مناسب تری امکان خرید خودرو را پیدا کرده اند.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی