پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سوپراسپرت افغانستانی black swan

سوپراسپرت افغانی با رویای شرکت در مسابقات لمان

مدتی است که یک سوپراسپرت ساخت افغانستان، سر و صدای زیادی را در محفل های خودرویی به پا کرده است. این سوپراسپرت Entop Black Swan نام دارد و حالا مقامات طالبان درخواست دارند تا یک نسخه مسابقه ای از این سوپراسپرت، در مسابقات لمان شرکت داده شود! اما یک مشکل اساسی پیش رو برای عملی […]

سامیار راشد
سه شنبه - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

مدتی است که یک سوپراسپرت ساخت افغانستان، سر و صدای زیادی را در محفل های خودرویی به پا کرده است. این سوپراسپرت Entop Black Swan نام دارد و حالا مقامات طالبان درخواست دارند تا یک نسخه مسابقه ای از این سوپراسپرت، در مسابقات لمان شرکت داده شود! اما یک مشکل اساسی پیش رو برای عملی کردن این ایده، بودجه مالی آنست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

درحالیکه افغانستان با هیچ صنعت خاصی شناخته نمی شود، Black Swan از صفر تا صد توسط استارت آپ افغانستانی طراحی و ساخته شده است. طراحی و ساخت خودرو نیز یکی از پیچیده ترین و سخت ترین صنایع بوده زیراکه یک خودرو باید بتواند قوانین کشورها و قاره هیا مختلف را رعایت نماید تا مجوز تردد خیابانی را دریافت کند.

برای اینکه سازندگان Black Swan ثابت کنند این سوپراسپرت با استانداردهای جهانی ساخته می شود، قصد دارند تا با آن در مسابقات لمان شرکت کنند تا دوام و کیفیت ساخت این سوپراسپرت افغانی را به جهانیان ثابت کرده باشند. البته شایان به ذکر است که نیرومحرکه Black Swan در حقیقت یک موتور تقویت شده تویوتا کرولا است و تویوتا هم به دوام و کیفیت شناخته می شود.

در حال حاضر، Entop نیازمند بودجه قابل توجهی است تا بتواند یک نسخه محور عقب را برای مسابقات لمان آماده کند. البته که دفترچه دستورالعمل 97 صفحه ای فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی برای شرکت در مسابقات لمان نیز کاری بس دشوار و پیچیده است مخصوصأ برای یک استارت آپ بدون هیچگونه تجربه و سابقه شرکت در مسابقات بین المللی.

کمپانی Entop برای دریافت بودجه لازم، قصد دارد یک شماره حساب بین المللی PayPal را در سایت خود ایجاد نماید تا بتواند با دریافت کمک های مردمی این رویا را محقق کند.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی