پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازی

پیش بینی صادرات 6 میلیارد دلاری قطعات خودرو تا سال 1404

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ به ۶میلیارد دلار برسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محمدرضا نجفی‌ منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو با اشاره به انعقاد قرارداد با روسیه برای صادرات قطعات خودرو به این کشور، گفت: […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۴۰۲

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ به ۶میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محمدرضا نجفی‌ منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو با اشاره به انعقاد قرارداد با روسیه برای صادرات قطعات خودرو به این کشور، گفت: پتانسیل کشور روسیه برای واردات قطعات خودرو بسیار زیاد است، اما باید بدانیم که صادرات امری زمان‌بر است و نیاز به برنامه‌ریزی، صبر، حوصله و پیگیری دارد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور اظهار کرد: کشور ترکیه سالانه ۳۰ تا ۴۰میلیارد دلار قطعات خودرو به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کند. ما هم می‌توانیم. برای صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی می‌‌شود صادرات ما در این بخش به ۶میلیارد دلار برسد. وی افزود: صادرات ۶میلیارد دلاری قطعات امکان‌‌پذیر است، اما نیاز به حمایت دولت وجود دارد تا با ایجاد قوانین دست‌و‌پاگیر مانع تحقق این موضوع نشود.

نجفی‌منش با اشاره به افزایش کیفیت قطعات خودرو بیان کرد: تا مدتی پیش در کشور تندر ۹۰ تولید می‌‌شد که ۶۰درصد قطعات آن تولید داخل بود و همه نیز از کیفیت این خودرو راضی بودند. بنابراین از توان تولید قطعات خودرو و خودروی باکیفیت برخوردار هستیم.

وی با اشاره به تولیدات خودرو توسط بخش خصوصی بیان داشت: مردم از کیفیت خودروهای تولیدی توسط بخش خصوصی راضی هستند، بنابراین توان تولید خودروی خوب در کشور وجود دارد. اما آنچه خودروساز را محدود می‌‌کند، قیمت‌گذاری دستوری است. درواقع نباید با قیمت‌گذاری دستوری باعث ضرر و زیان خودروساز شد و از آن طرف نیز انتظار بهبود کیفیت را داشت.

انتهای پیام/ منبع: فارس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی