پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آشنایی با عضو دیگری از خانواده خوش چهره CS / معرفی چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس، کراس اوور خوش خط و خالی است که تازه چرخش به خاک کشور خورده و به نوعی هنوز مهر گمرکی اش خشک نشده اما ظاهرا توانسته به خوبی توجهات را به خودش جلب کند. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  نه تنها ایران بلکه اکثر بازارهای دنیا دچار تب کراس اوور سواری شده […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲

چانگان CS55 پلاس، کراس اوور خوش خط و خالی است که تازه چرخش به خاک کشور خورده و به نوعی هنوز مهر گمرکی اش خشک نشده اما ظاهرا توانسته به خوبی توجهات را به خودش جلب کند.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

نه تنها ایران بلکه اکثر بازارهای دنیا دچار تب کراس اوور سواری شده اند این روزها این کلاس از خودروها در صدر محبوبیت قرار گرفته اند. از طرفی هم با توجه به اهمیت مصرف سوخت و نوع خیابان ها، خودروهای کراس اوور تبدیل به گزینه ای جذاب برای مشتریان شده اند. حالا هم پس از گذشت بیش از 4 سال دروازه های ورود خودروهای خارجی به کشور باز شده در سبد نوبرانه سایپایی ها محصولاتی جذاب از برند چانگان حضور دارند که بدون اغراق جملگی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

چانگان CS55 پلاس، کراس اوور خوش خط و خالی است که تازه چرخش به خاک کشور خورده و به نوعی هنوز مهر گمرکی اش خشک نشده اما ظاهرا توانسته به خوبی توجهات را به خودش جلب کند. چانگان طی سال های 2020 تا 2021 دست به معرفی نسخه های پلاس خانواده CS زد که این موضوع هم به سبب ایجاد تمایز با نسل های قبلی این خودروها بود. ابتدا باید یادآور شویم که بازار ایران با یک عضو از خانواده CS آشنایی دارند این برادر بزرگتر و درشت هیکل CS35 پلاس است.

CS55 پلاس در سال 2020 در چین معرفی شد از این حیث که عضوی از این خانواده است شباهت های زیادی با دیگر اعضا خصوصا CS35 دارد. نسخه جدید این محصول که سایپایی ها قرار است آن را روانه بازار کنند نمونه ای است که در سال 2022 معرفی و با انبوهی از امکانات جدید وارد بازار می شود. این کراس اوور چینی وام دار زبان طراحی محصولات UNI چانگان بوده و به همین علت از چهره ای جذاب بهره مند است.

شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما واقعیت این است که سرعت طراحی خودرو در چین خصوصا در چانگان به طرز قابل توجهی سرسام آور بوده و طراحی محصولات چانگان از زبانی دیدنی تبعیت می کنند. CS55 پلاس با جلوپنجره ای ذوزنقه ای و چراغ های کشیده و برنده مقابل شما خوش رقصی می کند و از طرفی هم فرورفتگی های گوشه سپر هم توانسته در ایجاد تصویری هیجان انگیز از چهره جلوی این خودرو نقش خوبی را ایفا کند.

اگرجه CS55 پلاس وام دار زبان طراحی UNI است اما شاهد خط و خطوط های شگفت انگیزی و در قسمت های جانبی خودرو نیستیم البته برآمدگی روی کاپوت این خودرو کمی از هیجانات نمای روبه رو کاسته و این امر با توجه به طراحی دیگر نقاط منطقی است. در قسمت عقب اما قصه کمی متفاوت است. ظاهرا طراحان چانگان نیم نگاهی به محصولات لکسوس داشته اند به این علت که فرم طراحی قسمت عقب کمی شما را یاد محصولات لکسوس می اندازد که این موضوع در بازار ایران نوعی پارامتر مثبت به شمار می رود.

اگر دستتان روی لوگو چانگان که در وسط غریبلک فرمان قرار دارد بگذارید شاید برای آن دسته از افرادی که زیاد با خودروهای چینی آشنایی ندارند پیش بینی چینی بودن این خودرو کمی تا قسمتی سخت باشد. اما چرا؟ شکل قرار گیری فرمان که کمی کوتاه و تخت بوده و صفحه کیلومتری که در بالای آن قرار گرفته از المان های طراحی محصولات فرانسوی یعنی پژو است. اما اگر نخواهیم خیلی سخت گیر باشیم این شکل از طراحی کابین به خوبی توانسته با طراحی قسمت بیرونی خودرو هماهنگ شود.

داشبورد چانگان CS55 پلاس به صورت لایه لایه طراحی شده است و در هر طبقه از آن تعدادی کنترلر یا یک نمایشگر قرار گرفته‌اند. کنسول میانی بین دو صندلی نیز ارتفاع بلندی دارد و صندلی‌های ردیف جلو را کاملا از یکدیگر جدا کرده است. با این حال به دلیل وجود فاصله بین محوری 2656 میلی‌متر و سقف بلند، به نظر نمی‌رسد که سرنشینان این خودرو دچار مشکل شوند.

پیشزانه CS55 پلاس همانند بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر را زیرکاپوت خود ارائه می‌دهد. این پیشرانه در دو نسخه MPi و GDi ارائه می‌شود که نمونه مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت حداکثر 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد. حداکثر سرعت چانگان CS55 پلاس معادل 190 کیلومتر بر ساعت است و مصرف ترکیبی این کراس‌اوور نیز 6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

از جمله تجهیزات چانگان CS55 پلاس می‌توان به این موارد اشاره کرد: سنسور نور و سنسور باران، چراغ‌های LED، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 10 اینچی، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، دستیار صوتی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهدارنده بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد از جلو، شارژر وایرلس، دوربین ثبت وقایع و سیستم تهویه با قابلیت تصفیه هوا.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی